Geperste brok combineren met vers vlees

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Richard
Beheerder
Beheerder

Geperste brok combineren met vers vlees

Berichtdoor Richard » 08 Apr 2016, 09:12

Hallo,

Ik voer op dit moment alleen een geperste brok aan mijn sbt pup van 7 maanden.

Nu wil ik eigenlijk ook vlees(smuldier) erbij gaan geven.

Kan ik ik de éne dag brokken en de andere dag vlees geven,of beter de brokken en vlees combineren?

Of bijvoorbeeld 2 weekenddagen vlees en de 5 andere dagen brokken?

Wat zouden jullie doen?

Ben benieuwd naar de reacties :cool

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Geperste brok combineren met vers vlees

Berichtdoor liek » 08 Apr 2016, 11:09

Ik zou ze niet door elkaar mengen. Sommige zeggen dat er 8 uur tussen moet zitten ivm verschillende manier van verteren, anderen zeggen dat dat onzin is.

Ik neem aan dat jouw hond nu 2x per dag eten krijgt? Wat je kan doen is bijv 's ochtend brok en 's avonds vlees of andersom. En misschien nog handiger gewoon sommige dagen brok en andere dagen vlees. Kijk gewoon hoe jouw hondje het erop doet.

Richard
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Richard » 08 Apr 2016, 11:14

[quote="liek"]Ik zou ze niet door elkaar mengen. Sommige zeggen dat er 8 uur tussen moet zitten ivm verschillende manier van verteren, anderen zeggen dat dat onzin is.

Ik neem aan dat jouw hond nu 2x per dag eten krijgt? Wat je kan doen is bijv 's ochtend brok en 's avonds vlees of andersom. En misschien nog handiger gewoon sommige dagen brok en andere dagen vlees. Kijk gewoon hoe jouw hondje het erop doet.[/quote]

Dank je.

Ik dacht juist dat die regel met 8 uur en verteren niet met geperste brok was,maar kan het mis hebben.

Maar ik denk inderdaad dat ik ga beginnen met in de ochtend vlees en avond brokken en dan even aankijken hoe dat gaat.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 08 Apr 2016, 12:51

Geperste brok kan je gewoon mengen met vlees. Ik heb het nagevraagd bij de voedingsdeskundige en bij producenten die zowel persbrok als KVV produceren. Bij krokante brok is wel het advies of er 8u tussen te laten zitten omdat het opzwelt in de maag en gaat drijven. KVV en persbrok 'zinken' en vallen langzaam uit elkaar.

Ik voer inmiddels al jaren regelmatig KVV met persbrok (Cavom) en nog nooit problemen gehad.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 08 Apr 2016, 13:53

Waarom? wil je gaan combineren/afwisselen Richard?

Waarom niet gewoon of vlees, of brok? Persoonlijk zie ik het nut niet zo in van combineren of afwisselen.

Hier dagelijks KVV evt. aangevuld met iets van ei, yochurt/kwark, lijnzaadolie, zeewier whatever/ etc. en bij een reis/trip neem ik geperste brok mee.
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 08 Apr 2016, 16:33

Of je geperste brok met kvv kan combineren ligt aan je hond :knipoog De meeste honden kunnen er prima tegen, een enkeling niet.

Ik zou overigens niet tegelijk geven, ook niet bv 's ochtends brok en 's avonds kvv. Ik zou kiezen voor een aantal dagen brok en een aantal dagen kvv (alhoewel ík eigenlijk zou kiezen voor alleen kvv :D )

Waarom kies je voor smuldier?
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

spyker
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor spyker » 08 Apr 2016, 17:45

Ik geef in de ochtend wat brokken en als avond eten geef ik KVV.

Ik doe dat omdat ik rollen van een halve kilo heb en dit net te weinig is voor een dag vandaar dat ik hem in de ochtend nog wat brokken geef.

Ik geef brokken van Cavom en KVV wissel ik mee tussen kivo,carnibest en smuldier(400gram)
[img]http://i45.tinypic.com/1sjxqx.png[/img]

Terug naar “Medisch en voeding”