Heel erg jeuk! Huidallergie?

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Kim-Miley
Rookie Staff
Rookie Staff

Heel erg jeuk! Huidallergie?

Berichtdoor Kim-Miley » 03 Jul 2018, 08:25

Onze Miley (14 weken) heeft sinds een aantal weken heel erg last van jeuk en het lijk steeds erger te worden..

Ze krijgt rode vlekjes/bultjes en de haar wordt ook dunner op de plekken waar ze krabt/bijt.

Ergste vind ik nog dat ze er gek van word!

Wij voeren acana large breed puppy. Dat is zonder graan. En om de dag voer ik der nog vlees. Tussendoor kluift ze en krijgt ze snoepjes. En elke dag krijgt ze 1 schapenvet snoepje.

Ze heeft bij de dierenarts een bravectopil gehad okdat die dacht dat ze allergisch was voor mijt.

Klachten waren er nog steeds dus heeft hij daar daarna een prednison kuur gegeven. Dit hielp ook niet.

Nu willen ze der op hypoallergeen dieet zetten of zoiets?

Alleen zie ik dat zelf niet zo zitten. Ze mag dan helemaal niks meer en ze is nog zo jong. Op de puppycursus krijgt ze snoepjes, thuis af en toe een kluifje en dat moet ze dan allemaal laten staan. Ook wil ze nog wel is wat eten van straat (stiekem), en de dierenarts zei dat als ze dat gedaan had je weer opnieuw met 6 weken dieet moet beginnen. Toch niet te doen met een pup??

Zelf vroeg ik om een bloedtest alleen doen ze dat niet omdat ze jong is en ze eerst dat voer willen proberen.

Heb nu een shampoo mee gehad en daarmee moet ik haar 3x in de week wassen...... heb het nu twee keer gedaan en zie helaas nog geen verschil.. hoop dat het nog komt.

Heeft iemand tips???????? Heeel graag!!

Kim-Miley
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Heel erg jeuk! Huidallergie?

Berichtdoor Kim-Miley » 03 Jul 2018, 08:28

Even een aanvulling... weet niet of het er wat mee te maken heb.

Maar miley heeft ook veel braakneigingen, er komt niks uit maar ze kokhalst zeg maar wel.

En ze plast heeeeel veeeeel. Geen kleine beetjes maar echt goeie plassen. Heb het drinken in de gaten gehouden maar dat vind ik meevallen.

Terug naar “Medisch en voeding”