Lara is 6 maanden maar raakt te snel uitgekeken op voer

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
Thijs1982
Rookie Staff
Rookie Staff

Lara is 6 maanden maar raakt te snel uitgekeken op voer

Berichtdoor Thijs1982 » 09 Jul 2018, 21:20

Hallo allen,

Ik hoop dat ik dit in de juiste forum plaats. Ik heb een zes maanden oude puppy (Engelse Stafford teefje, Amerikaanse vader, Engelse moeder, dus een mix) en ik heb haar sinds begin maart.Ik heb haar eerst hetzelfde voer gegeven als wat de fokker ook gaf (Sam's Field puppy) en ze vond dit zalig. Ineens na ongeveer een maandje had ze nog maar weinig interesse in de brok en besloot ik over te gaan naar een andere brok, namelijk Wellness Core. Hetzelfde verhaal weer, al vrij gauw raakte ze uitgekeken op de brokken en at het gewoon niet.

Toen overgegaan op Happy Dog op aanraden van de dierenarts, aangezien ze mogelijk een allergie heeft voor kip en dat zat in het vorige voer wel. Happy Dog vond ze een paar dagen heerlijk en was er toen ook klaar mee. Bij puppy training kreeg ze van de trainer een Frolic brokje en ik merkte dat dit er wel in ging. Ik heb het nog even aangekeken met Happy Dog en ben toen Frolic gaan proberen en exact hetzelfde verhaal. Gisteren ging het al moeizaam en vandaag heeft ze alleen maar in de ochtend een paar brokjes gepakt en verder niks meer. Dat is niet goed voor een pup van 6 maanden.

Ik begrijp niet waar het aan ligt want een snack zou ze gerust pakken en ze bedelde flink vanavond toen ikzelf tacos aan het eten was. Nu ligt ze op de bank te slapen en eigenlijk bijna haar volledige portie voor vandaag ligt nog steeds in haar bak. Ze is verder niet te mager, weegt 14,7 maar ik zou zo graag willen zien dat ze lekker smikkelt van haar eten. Alle inentingen zijn geweest, elke maand op tijd de wormkuur en vorige maand nog een volledige check bij de dierenarts.

Ik sprak van de week de dierenartsassistente en die raadde aan puppy proefpakketten aan te vragen om te zien waar mijn hondje echt blij van wordt, maar het probleem is dat zij de eerste dag of twee de nieuwe brok ook lekker vind en dan alweer klaar ermee is. Dus dat schiet niet op. Eerst dacht ik dat ze die droge brokken gewoon niks vond maar Frolic is niet zoals andere brokken, dit is zachter en fijner. Ik sprak iemand die ook een pup uit dit nest heeft en die raadt aan het eens te mixen met paté, kijken hoe ze daar op reageert. Ik zou het kunnen proberen maar ben nu alweer bang dat ze dit ook niet meer hoeft straks. Ik ben een beetje ten einde raad en ik zou gerust weer een check kunnen laten doen bij de dierenarts maar ik denk dat alles prima in orde is met haar. Maar dit is niet goed.

Het is natuurlijk mogelijk dat mijn meissie gewoon niet zo gek op droogvoer is, maar dat verklaart niet dat ze in het begin er juist wel heerlijk van eet.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: Lara is 6 maanden maar raakt te snel uitgekeken op voer

Berichtdoor Inge en Bono » 14 Jul 2018, 18:53

Nieuw is interessant, dus niet zo gek dat ze 't eerst wel eet :knipoog
Persoonlijk zou ik haar vlees gaan geven, zelf samengesteld of kvv. Dat wordt meestal goed gegeten en een hond is nu eenmaal een carnivoor :knipoog
En verder zou ik even wat 'harder' worden; niet eten? prima, volgende voerbeurt ben je weer aan de beurt. Ze krijgt echt weer trek en eet dan, nu is ze met je aan 't spelen en voor je 't weet, sta je alles uit de kast te trekken om haar te laten eten
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Terug naar “Medisch en voeding”