Voedselallergie of glutenintollerantie

Wissel hier je ervaringen uit met anderen over alles wat met (brokken)voeding te maken heeft. Ook medische dingen kunnen hier besproken worden. Bij twijfel altijd een dierenarts inschakelen!
Forumregels
gjckorevaar@tele2.nl
Rookie Staff
Rookie Staff

Voedselallergie of glutenintollerantie

Berichtdoor gjckorevaar@tele2.nl » 16 Jul 2019, 09:08

Goedenmorgen, ben in het bezit van een kruising Amerikaanse/ Engelse stafford Django, 7 jaar oud. Ik heb hem van mensen overgenomen toen hij 18 maanden oud was. Hij kreeg bij de vorige eigenaar goedkoop supermarktvoer. Hij heeft altijd veel ontlasting gehad en liet enrom veel sterkrukende scheten. Ik ben een aantal keren bij de diere arts geweest en ben meerdere malen overgestapt naar een ander duurder voer. Het probleem bleef. Django was duidelijk niet lekker en leek ook buikpijn te hebben. Daarbij was hij altijd wat mager.

Twee maanden geleden las ik een artikel over voedselintollerantie bij honden en met name een over glutenallergie. De verschijnsel3n kwamen overeen met die van Django. Ik heb een glutenvrije brok gekocht: Darf Vol Bytes en ben direct in 1 keer overgestapt. Vanaf de eerste dag verbetering. Goede stevige donkere ontlasting en geen scheten. Nu, 7 weken verder: geen scheten, nette onlasting, een keurig mooie glanzende vacht met een mooie diepe kleur maar vooral een energieke levendige hond.

Na al die jaren weet ik zeker dat een allergie voor granen of gluten de oorzaak moet geweest zijn. Ik kan het voer zeker aanbevelen en ook de begeleiding die ik heb gehad van het bedrijf was correct. Gelukkig is Django weer vrolijk en levenslustig en heb ik een zorg minder.

wakefullestaff
Beheerder
Beheerder

Re: Voedselallergie of glutenintollerantie

Berichtdoor wakefullestaff » 17 Jul 2019, 15:10

Wat een vervelend verhaal zeg...niet leuk maar fijn dat het op dit moment al een tijdje goed gaat.
Heb je wel eens overwogen over te stappen op KVV? KVV is er van vele merken maar imo nog beter dan brok, beter verteerbaar etc. Afwisselen met vis, een kippepoot, wat groenten erbij/erdoor, kan allemaal. Overweeg het eens, kan zeker geen kwaad. Succes met je hond!
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Terug naar “Medisch en voeding”