stamboom of niet

Advertenties van pups met FCI stamboom. Lees eerst goed de regels.
nientje
Rookie Staff
Rookie Staff

stamboom of niet

Berichtdoor nientje » 31 Mar 2014, 14:10

Hoi,

Wij zijn nieuw hier en erg nieuwsgierig over alles wat wij rondom de amstaff te weten kunnen komen.

Wij zijn een gezin bestaande uit mijn man, ik en onze twee dochters van 9 en 12 jaar. Ons huis is stil nu onze katten zijn overleden, dus zijn wij druk in overleg over het uitbreiden van ons gezin met een hond. Mijn man heeft van huis uit altijd honden om hem heen gehad, collies en bouviers. Nu zijn wij alle vier gevallen voor de charmes van de amstaff. Vrienden hebben een reu en een teef, onze voorkeur gaat naar een teefje.

Wij vinden het moeilijk te kiezen om voor een pup zonder stamboom te gaan, of juist een met.... Mijn vraag is eigenlijk, wie heeft er ervaring met een pup zonder stamboom, en weet iemand een goede fokker?

Grt, Janine

Ciska89
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Re: stamboom of niet

Berichtdoor Ciska89 » 31 Mar 2014, 14:24

Ons teefje heeft geen stamboom, ze is onwijs lief en ik vind ze prachtig.

Maar ze voldoet niet aan het rasstandaard, is veeeeeeeel te groot.

Niet dat dat wel altijd allemaal top is als je wel een stamboom hebt..

Onze reu heeft wel een stamboom, persoonlijk zou ik een volgende keer ook zeker weer voor een stamboomhondje kiezen!

Hij komt van Dirk's Amstaff, zijn hier echt zeer tevreden over!

Daarnaast hebben we erg leuk contact met ze (en ook met eigenaren van broertjes/zusjes en anddre Dirks staffies).

Ik weet dat ze nu een nestje hebben, geen idee of er nog beschikbaar zijn?

Dan zul je ze even moeten mailen..

Succes met de zoektocht! Ben benieuwd wat het word..

Liefss
[img]http://i1360.photobucket.com/albums/r644/Ciska89/Naamloos-2_zpsd60fb97b.jpg[/img]

Bentley4713
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Bentley4713 » 31 Mar 2014, 14:36

Bentley heeft geen stamboom. Heb hem namelijk met 10 weken gekregen. Hij zat hier in het appartementencomplex bij een vrouw op het balkon al vanaf 7 weken en jankte alles bij elkaar. Al m'n vorige honden hadden een stamboom en m'n volgende hond gaat weer een worden met een stamboom. Alleen al om ataxia uit te sluiten. Bentley is overigens een fantastische hond en zou hem niet willen missen. Maar nogmaals. Volgende met boom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[color=#FF40BF]Bentley 04-07-2013[/color]

Mystic Masters
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mystic Masters » 31 Mar 2014, 16:50

het ligt er ook aan wat je wilt met je hondje :knipoog zonder boom ben je beperkt qua vakanties naar het buitenland.

ataxia is inmiddels ook te testen bij boomloze staffs maar er zijn weinig boomloze fokkers die dit ook daadwerkelijk doen :knipoog

als je shows wilt lopen heb je zoiezo een stamboom nodig.

met stamboom heb je qua afstamming en voorouders meer bekendheid.

en met stamboom houd bij de amstaff in dat iig de ouders de MAGtest behaald hebben.(mits het een NL nest is dan)

wat betreft de fokkers, ga bij verschillende fokkers een kijkje nemen, een goede klik is wel zo belangrijk :cool
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a359/devilsfallingangel/banner-1.jpg?t=1236211057[/img]

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 31 Mar 2014, 19:21

Ik zou altijd gaan voor een hond met stamboom bij een erkende fokker.

zo heb je gewoonweg meer zekerheid.

Zo kun je ervan uitgaan de honden zijn getest op erfelijke afwijkingen waar de certificaten van in te zien zijn.

zo heb je ook meer zekerheid mbt vakantie naar het buitenland.

mocht er onverhoopt toch wat zijn met je hondje, kun je jezelf hardmaken bij een erkende fokker.

bij een huisttuinkeuken fokker die nergens naarkijkt.. heb je geen poot om op te staan.
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 31 Mar 2014, 20:32

Mijn advies, koop nooit een stafford zonder stamboom.

Geen stamboom heeft, volgens mijn bescheiden mening, behoorlijk wat nadelen:

- in veel landen zijn er strenge wetten voor vechthonden, stamboomloze vechthonden zijn vaak verboden (denk aan vakanties)

- er zijn hele vervelende ziektes binnen het ras waarop middels DNA-onderzoek op getest kan worden, bij stamboomloze honden heb ik het zelden gezien.

- bij een stafford hoort ras-typisch gedrag, een stamboomloze hond kan niet raszuiver zijn en zeer ongewenst gedrag hebben ondanks dezelfde looks.

- een stamboomloze hond mag niet meedoen op fci-shows, vaak worden stamboomloze vechthonden geweigerd op hondenclubs

Etc etc

Met een stamboom ben je zeker dat de hond raszuiver is en dat je dit ook aan kan tonen.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 31 Mar 2014, 21:05

[quote="Lizzyplace"]
Met een stamboom ben je zeker dat de hond raszuiver is en dat je dit ook aan kan tonen.[/quote]

Niet correct. In de toekomst door de DNA verplichting weten we dit, maar nu nog echt niet. Er werd en wordt genoeg gerommeld met stamboomhonden.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

nientje
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor nientje » 02 Apr 2014, 20:45

Duidelijk, bedankt voor de antwoorden. Onze zoektocht kan beginnen...heb t forum ondertussen al bijna helemaal uitgeplozen, veel leuke en interessante info!

Ciska89
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor Ciska89 » 02 Apr 2014, 20:47

Hihi jaa duidelijk allemaal voor een stamboom haha .. :ig

Succes in je zoektocht en laat zeker wat weten hier op het forum wanneer de zoektocht geslaagd is !
[img]http://i1360.photobucket.com/albums/r644/Ciska89/Naamloos-2_zpsd60fb97b.jpg[/img]

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor mau_. » 02 Apr 2014, 21:53

maakt mij niet uit, stamboom of niet. ik vertik het zelf om een hond te kopen, ga er liever eentje halen uit een asiel, is dan weer een leven gespaard. de asielen zitten vaak voor de helft tot 2/3 vol met staffords helaas...

je hebt soms wel minder info over betrouwbaarheid van de hond en gezondheid en meestal is de afkomst al helemaal niet gekend. maar met wat goed rondhoren/kijken kan je ook hier hele goeie honden vandaan krijgen.

succes

Terug naar “Pups”