stamboom of niet

Advertenties van pups met FCI stamboom. Lees eerst goed de regels.
Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: stamboom of niet

Berichtdoor Inge en Bono » 18 Jun 2014, 14:31

[quote="Chantal101"]MEnsen die een hond zonder stamboom hebben enz eggen dat een papiertje niks voorstelt. hebben vaak nog geen negatieve ervaringen meegemaakt met hun boomloze hond.

Let op i wil heus geen boomlozen afkraken, maar als je boomloze hondje van een niet-erkende fokker wel iets gaat mankeren, heb je geen poot om op te staan. ;)[/quote]

Die stamboom is ook maar een papiertje waarop staat wie de ouders en voorouders zijn :knipoog Als je mazzel hebt, zal de fokker van een hondje met stamboom zich wel bekommeren wanneer er problemen voordoen..... Maar die mazzel kan je net zo goed treffen bij een boomloze; niet alle boomloosfokkers zijn ongeïnteresseerd in het hondje dat ze gefokt hebben. En bij de boomfokkers heb je er ook zát die denken ''geld is binnen, het zal mij m'n reet roesten''

Mijn eigen hondjes;

Bono(stamboom sbt); gescheurde kruisband, angstagressief, ingeslapen vanwege prostaatkanker op 9 jarige leeftijd

Sem(stamboom eb); verschrikkelijke huidproblemen, enorme blaas/nierproblemen, overleden voor haar 9e jaar

Lizzy(stamboom bt); mega blaasproblemen, heeft allergieën, ik hoop dat ze de 5 jaar haalt

Luna(stamboomloze bt) 11 jaar; alive and kicking.... Ja ze heeft bulten her en der en ze is incontinent(vermoedelijk door vroege castratie, maar onder controle met medicatie) maar ze gaat als een trein

Nee, een stamboomloze is niet zaligmakend. Maar een hondje mét stamboom is dat ook niet. En over een poot om op te staan; ja, tot een jaar misschien. En dan mag zo'n fokker je ook nog vertellen ''je mag deze terugbrengen, krijg je een nieuwe''.... Wie doet dat? :knipoog

Ik ben absoluut niet voor stamboomloos hoor, maar om een stamboom nou als een soort van zaligmakend te zien.... neuh, zeker niet!
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 18 Jun 2014, 14:31

Ken iemand die 2 nesten heeft gedaan op 4 jaar 2x telkens zonder stamboom beide teven waren ataxie vrij alsmede de 2 gebruikte reu's,honden waren ook op HD getest eentje a de ander b dus ook in orde nu die gaat met zijn 3 honden elke 6 maand naar een DA voor een check up,dus wat is die nu minder dan een stamboom fokker met zijn nietszeggende champion stamboom?kijk ik promoot het fokken zonder stamboom niet net zodat ik fokken met stamboom niet wil ophemelen,beide kan je goed doen maar bij beide kan je ook heel fout doen maar hè ze hebben een stamboom dan zal het we goed zijn zeker,alle zo is dat voor vele toch.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 18 Jun 2014, 14:38

Maar ik vraag mij dan wel af waarom de pups zonder stamboom waren? De ouders waren dat blijkbaar wel; getest op ataxie(kan toch alleen bij ast's?) Kleine moeite om dan voor de pups ook een stamboom aan te vragen?

Elke 6 maanden naar de dierenarts voor een check zegt mij niet zoveel. Als ik met Liz naar de da ga, zegt die ook ongetwijfeld ''gezond''. Maar ik weet beter dan dat....
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 18 Jun 2014, 14:43

Die sport daar vrij veel mee vandaar de heup test, zijn eigenlijk haar honden hebben nu wel stamboom maar ze hecht daar dus niks van waarde aan en zou begot niet weten waarom ze die eerst moet laten aankeuren op een niets zegende show pups worden ook plots niet beter door een stamboom,die check up bestaat ook wel uit meer dan een aai en tandjes nakijken door de DA is bloed en urine afname elke 6 maand.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 18 Jun 2014, 14:58

Maar nu volg ik je even niet meer; de hondjes die zij zelf heeft gehouden uit die 2 nesten hebben nu wel een stamboom? Of heb je het over de ouderdieren die haar hondjes zijn?

Ach ja, bij de ast heb je natuurlijk ook nog de verplichte showresultaten en de magtest voordat de pups een stamboom krijgen, daar had ik even niet aan gedacht. En natuurlijk worden pups niks beter van een stamboom, maar als het een kleine moeite is om ze aan te vragen, zou ik het niet laten als het kon :knipoog

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 18 Jun 2014, 15:04

[quote="bender"]die check up bestaat ook wel uit meer dan een aai en tandjes nakijken door de DA is bloed en urine afname elke 6 maand.[/quote]
Maar ook daar haal je niet alles uit; ook onze Liz zou daar moeiteloos doorheen komen, dat zegt niet dat ik met haar mag fokken(waarmee ik dus niet zeg dat de hondjes van de fokker, waar jij het over hebt, niet gezond zijn :knipoog )

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 18 Jun 2014, 15:07

Ja zijn de ouders die stamboom hebben met test enzo die ataxia heeft ze speciaal laten testen omdat ze een nestje ermee wou heup test was al lang ervoor gedaan om een idee te hebben van de heupen ze loopt wekelijks vrij veel met beide en met veel bedoel ik +100 km.

Nu ik besef ook wel dat bij vele stamboomloze nesten het niet zogoed gaat bij de ouders en dat er veel rommel fok tussen ziet het is daar oook zoeken net zoals je bij stamboom ook moet zoeken want ook daar zit veel tra lala bij.

Nu meerwaarde van een papiertje als je niet op plekken komt waar een verbod is?geen in mijn ogen zeker als het maar enkel puur voor 100% huishond is je zou eigenlijk nogal gek moeten zijn om daar zoveel voor neer te tellen als huishond nu ook schandalig natuurlijk dat dit de prijzen van fokkers zijn en dat ze die zonder schaamte durven vragen als er iemand zich meld met de vraag ik zoek een goede huishond,vraag die ik me dan nog steeds stel waar zit het verschil tussen bv die pups die ik van haar ken waar ze 400 voor vroeg tov een stamboom fokker die er in nl gemiddelde 1000/1300 vraagt?toch niemand die me kan wijsmaken dat een stamboom per pup +700 euro kost.

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 18 Jun 2014, 15:09

[quote="Inge en Bono"]
Maar ook daar haal je niet alles uit; ook onze Liz zou daar moeiteloos doorheen komen, dat zegt niet dat ik met haar mag fokken(waarmee ik dus niet zeg dat de hondjes van de fokker, waar jij het over hebt, niet gezond zijn :knipoog )[/quote]

Wat doen stamboom fokkers dan nog meer om hun hond gezond te noemen denk dat je zelf hier er niet veel gaat vinden die 2 jaarlijks bloed/urine laten controleren.

maar hun hond is wel gezond gebaseerd op wat?

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 18 Jun 2014, 15:15

Ik ben het met je eens. Ik vroeg mij alleen af waarom iemand geen stamboom voor de pups aanvraagt wanneer beide ouders die wel hebben. Maar ik realiseerde mij even niet dat er bij de ast ook een show eis en de mag test bijkomt. (en nee, de kosten van het showen en de mag test rechtvaardigen, ook wat mij betreft, niet dat de prijs voor een pup met stamboom zoveel hoger ligt :knipoog )

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 18 Jun 2014, 15:19

[quote="bender"][quote="Inge en Bono"]
Maar ook daar haal je niet alles uit; ook onze Liz zou daar moeiteloos doorheen komen, dat zegt niet dat ik met haar mag fokken(waarmee ik dus niet zeg dat de hondjes van de fokker, waar jij het over hebt, niet gezond zijn :knipoog )[/quote]

Wat doen stamboom fokkers dan nog meer om hun hond gezond te noemen denk dat je zelf hier er niet veel gaat vinden die 2 jaarlijks bloed/urine laten controleren.

maar hun hond is wel gezond gebaseerd op wat?[/quote]

Ik heb geen idee. Ik denk dat ze dat niet eens doen :knipoog Het is goed voor een algemeen beeld, maar een goede uitslag van bloed en urine onderzoek zegt óók niet met zekerheid dat de hond gezond is, dat is wat ik ermee wil zeggen :knipoog

Terug naar “Pups”