stamboom of niet

Advertenties van pups met FCI stamboom. Lees eerst goed de regels.
bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Re: stamboom of niet

Berichtdoor bender » 18 Jun 2014, 15:22

[quote="Inge en Bono"]Ik vroeg mij alleen af waarom iemand geen stamboom voor de pups aanvraagt wanneer beide ouders die wel hebben. [/quote]
Heb haar die vraag gesteld,antwoord was de stamboom die mijn beide honden hebben voegen niks maar dan ook niks bij aan mijn honden die liggen maar wat in de kast een showman zou die regelmatig bekijken om zich verheven te voelen met zijn nieuw bezit maar ik heb er niks aan,dus waarom zou ik in gods naam zelf met stamboom moeten fokken,enige wat voor haar van tel was is dat haar teef en de reu die ze wou gebruiken in orde waren met testen en gezond.

ella46
Barbiestaff
Barbiestaff

Berichtdoor ella46 » 18 Jun 2014, 15:30

[quote="bender"][quote="Inge en Bono"]Ik vroeg mij alleen af waarom iemand geen stamboom voor de pups aanvraagt wanneer beide ouders die wel hebben. [/quote]
Heb haar die vraag gesteld,antwoord was de stamboom die mijn beide honden hebben voegen niks maar dan ook niks bij aan mijn honden die liggen maar wat in de kast [b]een showman zou die regelmatig bekijken om zich verheven te voelen met zijn nieuw bezit[/b] maar ik heb er niks aan,dus waarom zou ik in gods naam zelf met stamboom moeten fokken,enige wat voor haar van tel was is dat haar teef en de reu die ze wou gebruiken in orde waren met testen en gezond.[/quote]

Oh wat erg en dom. Dat mensen nog zo dom zijn om zo te denken. Wat moeten die pups kosten?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v73/ellaversa/Onderschrift-1.jpg[/img]

Vollgesunde, leistungsfähige Tiere, von harter Verfassung, scharfen Sinnen und festem Wesen, arbeitsfreudig, dazu aber auch körperlich und seelisch zur Arbeit geeignet.

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 18 Jun 2014, 15:36

Ze heeft er 400 toen voor gevraagd is dat veel?wetende dat die ouderhonden net dezelfde testen hebben ondergaan als stamboom ouders.alle buiten show test meegerekend.

Chleo
Beheerder
Beheerder

stamboom of niet

Berichtdoor Chleo » 18 Jun 2014, 20:10

[quote="bender"][quote="Chleo"]450 voor een stamboomloze vind ik nog errug veel maar goed..[/quote]
Yep en 1000 tot zelf 1250/1300 dat 's ommige mafkezen durven vragen is goedkoop,dus als ik het goed begrijp is een fci papiertje een goede 600/900 euro waard...heb fci stamboom ast pups gezien voor 650 een tijd terug,was een schande wat die over zich heen kreeg en constant ja die pups zullen wel ziek zijn enzo...stamboom heeft in nl/be maar 1 nut extra geld in het laatje zeker in nl waar tot kort nog steeds gerommeld kon worden met stambomen.en testen aanhalen voor de meerprijs is onzin die testen zijn eenmalig trouwens je vind ook ataxie vrije pups waarvan de ouder ook op HD getest zijn maar pups geen stamboom hebben voor 400/500 euro,er zijn er niet veel maar met wat zoeken vind je ze wel dus waarom zoveel meer gaan betalen?om een niets zegende show stamboom?[/quote]

Haha, quoten is makkelijk he als je niet weet wat mensen wel hebben betaald voor stamboomhonden..

Blijf maar lekker gissen hoor, maar de bedragen die jij noemt leg ik echt niet neer voor een hond met stamboom.

En ondanks dat ik goedkope stamboomhonden heb, ervaar ik er ,ff afkloppen, weinig problemen mee qua gezondheid en verkeerde karakters.

Echter mijn AST komt uit Hongarije en zijn testen nog niet zoveel verplicht als hier.

Mijn SBT komt gewoon hier vandaan, maar ook die fokker had geen hoofdprijzen ook al hebben ze wel stamboom.

Overigens, FYI, dit zijn pas mijn eerste 2 stamboom honden.

Verder onze Duitse herder in verleden had stamboom, rest allemaal stamboomloos en kruisingen.

Enige reden waarom ik een papiertje wil is voor eigen en m.b.t. Eisen bij bepaalde landen. Verder doet die stamboom me niks, want puntje bij paaltje is het toch maar de vraag hoe "eerlijk" die stamboom is.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 18 Jun 2014, 20:26

[quote="Chleo"][quote="bender"][quote="Chleo"]450 voor een stamboomloze vind ik nog errug veel maar goed..[/quote]
Yep en 1000 tot zelf 1250/1300 dat 's ommige mafkezen durven vragen is goedkoop,dus als ik het goed begrijp is een fci papiertje een goede 600/900 euro waard...heb fci stamboom ast pups gezien voor 650 een tijd terug,was een schande wat die over zich heen kreeg en constant ja die pups zullen wel ziek zijn enzo...stamboom heeft in nl/be maar 1 nut extra geld in het laatje zeker in nl waar tot kort nog steeds gerommeld kon worden met stambomen.en testen aanhalen voor de meerprijs is onzin die testen zijn eenmalig trouwens je vind ook ataxie vrije pups waarvan de ouder ook op HD getest zijn maar pups geen stamboom hebben voor 400/500 euro,er zijn er niet veel maar met wat zoeken vind je ze wel dus waarom zoveel meer gaan betalen?om een niets zegende show stamboom?[/quote]

Haha, quoten is makkelijk he als je niet weet wat mensen wel hebben betaald voor stamboomhonden..

Blijf maar lekker gissen hoor, maar de bedragen die jij noemt leg ik echt niet neer voor een hond met stamboom.

En ondanks dat ik goedkope stamboomhonden heb, ervaar ik er ,ff afkloppen, weinig problemen mee qua gezondheid en verkeerde karakters.

Echter mijn AST komt uit Hongarije en zijn testen nog niet zoveel verplicht als hier.

Mijn SBT komt gewoon hier vandaan, maar ook die fokker had geen hoofdprijzen ook al hebben ze wel stamboom.

Overigens, FYI, dit zijn pas mijn eerste 2 stamboom honden.

Verder onze Duitse herder in verleden had stamboom, rest allemaal stamboomloos en kruisingen.

Enige reden waarom ik een papiertje wil is voor eigen en m.b.t. Eisen bij bepaalde landen. Verder doet die stamboom me niks, want puntje bij paaltje is het toch maar de vraag hoe "eerlijk" die stamboom is.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk[/quote]

Lees nog ff terug, maar denk dat ik je reactie iets verkeerd opvat..

Zo ja, dan never mind de eerste 2 regels..

Maar dan nog blijf ik erbij dat ik geen €450 / €500 ga neertellen voor stamboomloos als ik daar ook al een met stamboom voor kan vinden.
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 18 Jun 2014, 20:35

De prijs waar ik het over had was die van de Ast dat is de prijs waar die voor gaan in nl,en ja die is gewoonweg absurd,sbt komt al dichter bij een normale prijs zie regelmatig deftige dekkingen aan gekondigd waar ze 650 vragen voor een fci stamboom pup,waarom kan dit bij de ast niet en moet die 1000/1300 zijn?kijkend naar de stamboom prijs van een sbt is 450 zonder stamboom inderdaad veel maar bij de ast zit er een verschil van rond de 600/850 euro en dit voor een extra papiertje...tja noem mij maar gek dat ik daar niet meer in trap.

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 18 Jun 2014, 21:46

Ja had ik je idd dus verkeerd begrepen. Ook ik snap idd die grotere verschillen niet, maar goed..

Zoals al reeds gezegt, die van mij hebben beiden niet zoveel gekost.. Mij. aST met boom, wel uit Hongarije, heeft me nog minder dan €400 gekost met stamboom. (Niet via de juiste weg, maar soms leer je al doende)

Vandaar de sbt gewoon van een NL fokker en omdat ik die lijnen interessant vond.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Terug naar “Pups”