naar hond stinken...

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
Bentley4713
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: naar hond stinken...

Berichtdoor Bentley4713 » 29 Apr 2015, 18:25

Mijn hond eet orijen brokken en ruikt niet naar hond, heeft wel een geurtje aan zich, maar geen honden geur. Hij is heel zacht en glanzend. Wassen doen we niet snel en als hij al wordt gewassen uitsluitend met honden shampoo, aangezien shampoo voor mensen slecht is voor een hond.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[color=#FF40BF]Bentley 04-07-2013[/color]

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 01 Mei 2015, 09:48

Mijn honden ruiken nauwelijks en krijgen gewoon brok, ze voelen ook niet vettig aan. Ooit eens deze hondenspray gekocht: http://www.brekz.nl/vachtverzorging/i-love-pet-head-poof-deodorantspray-voor-honden.html?utm_source=tradetracker

Die ruikt echt heeeerlijk en je doet er ongelooflijk lang mee. Ik hoorde her en der ook positieve geluiden over de droogshampoo van dat merk.

Sommige rassen ruiken veel sterker dan anderen, zo weet ik uit eigen ervaring dat Dobermanns veel meer hondenlucht hebben dan bijv herders of staffords.

Verder ligt een sterke geur meestal aan (verkeerde) voeding of door stress.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor mau_. » 03 Mei 2015, 19:17

Die van mij heeft 't lekkerste geurtje in de hele wereld :luve

Maja, ik ben dan ook een beetje bevooroordeeld :bleble

Hij wordt trouwens nooit gewassen met (honden)shampoo (vind ik onzin, tenzij hij echt in een lijk heeft liggen rollen en de geur er niet meer uit te krijgen is met gewoon water). Als 't erg is, gaat ie gewoon onder een lauw-warme douche. En zelfs de douche komt maar 1 keer in enkele maanden voor ofzo. Wel gaan we van zodra het wat warmer is hier en daar wat zwemmen in vijvers en slootjes en zee.

Hij eet gewoon brokken.

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”