Blijft haren

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
Criminalmindz

Re: Blijft haren

Berichtdoor Criminalmindz » 30 Mei 2013, 17:17

[quote="Funky"]Ben wel benieuwd wat een trimsalon doet bij kortharige honden, weet iemand dat?[/quote]
Staat hiervoor ergens geloof ik, een speciale shampoo en dan met waterstraal spoelen o.i.d.

Maar Diesel vindt zwemmen niet leuk, moet ik hem gewoon een keer een zetje geven als hij ervoor staat of krijgt hij hierdoor angst voor water?

Cey

Berichtdoor Cey » 30 Mei 2013, 17:29

[quote="criminalmindz"][quote="Funky"]Ben wel benieuwd wat een trimsalon doet bij kortharige honden, weet iemand dat?[/quote]
Staat hiervoor ergens geloof ik, een speciale shampoo en dan met waterstraal spoelen o.i.d.

Maar Diesel vindt zwemmen niet leuk, moet ik hem gewoon een keer een zetje geven als hij ervoor staat of krijgt hij hierdoor angst voor water?[/quote]

Denk niet dat hij het water zo op die manier leuk gaat vinden.

Het beste is samen met hem het water in te gaan, maar aangezien het koud buiten is en de zomer uitblijft quote ik mezelf maar even uit een ander topic omdat ik geen zin heb om te typen :wink.

[quote="Cey"][quote="Rianne&Kwibus"]Hoe is de beste manier om je hond ook te laten oefenen met zwemmen? Zelf zijn gang laten gaan of als t warmer is mee gaan?[/quote]

Andere honden die al gewend zijn aan zwemmen kunnen ook een goed voorbeeld zijn. Niet voor mijn Jay, dat hielp niks.

De beste manier is gewoon zelf het water in gaan. Hond bijvoorbeeld voorzichtig aan de riem mee laten komen en hem laten zien dat hij niet naar verdrinkt. Mijn ervaring is dat met veel honden dit klusje zo geklaard is.

Maar..... Mijn hond is bijvoorbeeld van oktober en ik had geen zin om te wachten tot het zomer was (ik ga pas het water in als het echt heel warm is, koukleum dat ik ben).

Ik heb vorig jaar gewacht tot de lente goed doorbrak en ben begonnen met alleen pootje-baden.

Zoek een meertje of iets dat heel gelijdelijk van ondiep naar dieper gaat, zonder hoge kanten. Gooi een speeltje langs de kant en daarna ietsjes in het water. Steeds iets verder het water in, zo kan de hond spelenderwijs leren eerst leren wennen aan water en daarna dat het water dieper wordt. Tot je het balletje zo ver gooit dat hij er voor moet zwemmen (voor de meeste honden de moeilijkste drempel). Neem de tijd hiervoor (voor een moeilijk geval, bij sommige gaat het snel) en hou de sessies kort en interessant.[/quote]

Milo
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Milo » 30 Mei 2013, 17:32

[quote="Funky"]Ben wel benieuwd wat een trimsalon doet bij kortharige honden, weet iemand dat?[/quote]
Hond nat maken shampoo erop, half uur laten intrekken, ik gebruik meestal nog een siliconenborstel als ze in de shampoo staan en daarmee ga ik zachtjes over de vacht heen komen er nog meer haren uit. maar als je dat te ruw doet is het niet goed!

Dan uitspoelen en dan uitblazen met een waterblazer.
[img]http://imageshack.us/scaled/thumb/132/evkj.jpg[/img]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 30 Mei 2013, 17:33

[quote="criminalmindz"]

Maar Diesel vindt zwemmen niet leuk, moet ik hem gewoon een keer een zetje geven als hij ervoor staat of krijgt hij hierdoor angst voor water?[/quote]

Nee geen zetje, zal jou es een zetje geven...vind je leuk :roll: :D

Zal op youtube wel te vinden zijn hoe Cesar Milan het zwemmen aanpakt, ben op andere vlakken niet zo'n fan van de man, maar dit doet hij vind ik toch wel erg goed. Het werkt, maar je moet dan wel samen het water in Crimi :D
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 30 Mei 2013, 17:34

[quote="Milo"][quote="Funky"]Ben wel benieuwd wat een trimsalon doet bij kortharige honden, weet iemand dat?[/quote]
Hond nat maken shampoo erop, half uur laten intrekken, ik gebruik meestal nog een siliconenborstel als ze in de shampoo staan en daarmee ga ik zachtjes over de vacht heen komen er nog meer haren uit. maar als je dat te ruw doet is het niet goed!

Dan uitspoelen en dan uitblazen met een waterblazer.[/quote]

ah okay, dankje
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 30 Mei 2013, 17:58

[quote="Funky"][quote="criminalmindz"]

Nee geen zetje, zal jou es een zetje geven...vind je leuk :roll: :D

Zal op youtube wel te vinden zijn hoe Cesar Milan het zwemmen aanpakt, ben op andere vlakken niet zo'n fan van de man, maar dit doet hij vind ik toch wel erg goed. Het werkt, maar je moet dan wel samen het water in Crimi :D[/quote]

Haha, je mag mij wel een zetje komen geven hoor madam :oops:

Nee, ik zal het netjes aanpakken met Diesel, volgens mij kan hij wel een echte waterrat worden.

Binnenkort even hier naar de Ruthbeek groot natuurgebied met grote zwemvijver, daar maar even samen proberen.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 30 Mei 2013, 18:06

Hee crimi, ik lees net in een ander topic dat je hond 2x geopereerd is in anderhalf jaar. Dat is imo een verklaring waardoor hij zoveel verhaart. En hij is toch nog niet zo lang geleden gecastreerd ook bedenk ik me? Operaties zijn best een aanslag op de weerstand, en dus ook op de conditie van de vacht :knipoog

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 30 Mei 2013, 18:38

[quote="Funky"]Hee crimi, ik lees net in een ander topic dat je hond 2x geopereerd is in anderhalf jaar. Dat is imo een verklaring waardoor hij zoveel verhaart. En hij is toch nog niet zo lang geleden gecastreerd ook bedenk ik me? Operaties zijn best een aanslag op de weerstand, en dus ook op de conditie van de vacht :knipoog[/quote]

Oké, nu je het zegt, dat zou inderdaad best kunnen.

Het is begonnen met een stuk van zijn neus af en ongeveer anderhalve maand geleden die castratie.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 14 Jun 2013, 14:13

Kan zeker goed kunnen door die operaties, antibioticakuren e.d. dat je hond meerdere maanden de tijd nodig heeft voordat zijn hele gestel weer is aangesterkt. Zou me er dus niet al teveel zorgen over maken hoe onhandig al die haren ook zijn :knipoog .

De furminator zal ik nooit gebruiken bij een stafford. Wij hebben er 1 voor de kat, en kammen hem er 2-3x per jaar mee. Je haalt juist niet de dekharen ermee uit, maar zijn wollige ondervacht. Aangezien stafford geen of nauwelijks ondervacht hebben is het niet aan te raden een furminator te gebruiken. Wij hebben een rubberen handschoen waar we Hippo een paar keer per jaar mee 'rossen'. Verharen verschilt ook heel erg per hond. Zo kammen we onze mechelse herder echt nooit, terwijl de meeste mechels in hun ruiperiode echt wat borstelbeurten nodig hebben.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 14 Jun 2013, 14:16

Thanks Lies, ja ik laat het dan maar ff voor wat het is.

Geef hem nu iedere dag schapenvet met zeewier of schapenvet met zalm.

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”