oren nog plakken met 7 maand?!

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
Jolanda

Re: oren nog plakken met 7 maand?!

Berichtdoor Jolanda » 27 Mei 2013, 07:53

[quote="linneke"]zolang de tanden niet allemaal gewisselt zijn kan je nog tapen, daarna heeft het maar weinig zin.[/quote]

weinig zin of helemaal geen zin?

Niet om op de woorden te zitten hoor...

Maar vraag het me af of vlak na het wisselen (ongeveer 4 weken terug heeft ze de laatste gewisseld) het absoluut geen nut meer heeft?

Dan ga ik haar niet "pesten" met het plakken want heel leuk vind ze het ook niet.

linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor linneke » 27 Mei 2013, 10:56

[quote="Jolanda"][quote="linneke"]zolang de tanden niet allemaal gewisselt zijn kan je nog tapen, daarna heeft het maar weinig zin.[/quote]

Maar vraag het me af of vlak na het wisselen (ongeveer 4 weken terug heeft ze de laatste gewisseld) het absoluut geen nut meer heeft?

Dan ga ik haar niet "pesten" met het plakken want heel leuk vind ze het ook niet.[/quote]

de stand van de oren veranderd bij het wisselen van de tanden en na het wisselen is het kraakbeen in de oren hard. tapen kan dan nog maar geeft totaal geen garantie en kan er voor zorgen dat je hond bv 1 goed oor heeft en 1 hangoor.

daarom raad ik aan om het niet te doen na het tanden wisselen. als de oren van de hond zowiezo al beide heel anders staan dan heb je niets te verliezen en kan je het nog proberen maar als beide oren hetzelfde staan dan kan je het beter zo laten en het aanvaarden.

persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van tapen maar das persoonlijk hé :knipoog
[img]http://i1366.photobucket.com/albums/r780/Linneke_Vervliet/banner-kopie_zpsdaca8263.png[/img]

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 27 Mei 2013, 11:12

[quote="Jolanda"]Ze heeft nog wel een flexibele vouw erin zitten voor rozenoortjes...

Het is nog niet helemaal strak omhoog zeg maar en de bovenste puntjes hangen ook nog iets naar beneden.

We hebben ze vanavond getaped met sporttape en dan aan de binnenkant van het oor de vouw vast gezet en een langer stuk tape om het hele oor heen zeg maar om dat binnenste tape goed vast te houden.

We gaan het gewoon proberen 2 maanden en we zien wel...

Hopen dat het nog lukt.

Wat is het voordeel.van ze helemaal vast tapen om de kop heen vast dan?! Of krijg je daar flappers van ipv rozenoortjes...[/quote]

omdat vaak als je juist alleen aan de binnenkant taped, de oren te hoog op het hoofd komen te staan.

daarom doe ik het anders

ik tape de uiteinden van de oren, en daarna plak ik nog pleisters vanaf de binnenkant naar buiten toe. zodat de oren naar beneden worden geduwd en de oren dus niet alleen een vouw hebben van binnen maar dat het gehele oor in positie wordt geduwd.

voorbeeld alleen aan binnenkant getaped

[url]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/576630_3672650647926_758637776_n.jpg[/url]

vouw zit goed, oren staan omhoog op het hoofd

voorbeeld rondom getaped

[url]https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/882586_10200335497563112_1462452443_o.jpg[/url]

je ziet dat die veel platter staan op het hoofd.
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Jolanda

Berichtdoor Jolanda » 27 Mei 2013, 11:46

Ok dat is inderdaad een duidelijk verschil.

Ik denk toch dat we het even blijven proberen niet geschoten is altijd mis.

Anders is ze nog steeds even lief met "herderoren met flapjes boven op"

Maar ik vind persoonlijk de rozenoortjes het leukste en de vouw zit er wel in.

Jolanda

Berichtdoor Jolanda » 27 Mei 2013, 11:52

[quote="linneke"][quote="Jolanda"][quote="linneke"]zolang de tanden niet allemaal gewisselt zijn kan je nog tapen, daarna heeft het maar weinig zin.[/quote]

Dan ga ik haar niet "pesten" met het plakken want heel leuk vind ze het ook niet.[/quote]

de stand van de oren veranderd bij het wisselen van de tanden en na het wisselen is het kraakbeen in de oren hard. tapen kan dan nog maar geeft totaal geen garantie en kan er voor zorgen dat je hond bv 1 goed oor heeft en 1 hangoor.

daarom raad ik aan om het niet te doen na het tanden wisselen. als de oren van de hond zowiezo al beide heel anders staan dan heb je niets te verliezen en kan je het nog proberen maar als beide oren hetzelfde staan dan kan je het beter zo laten en het aanvaarden.

persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van tapen maar das persoonlijk hé :knipoog[/quote]

Maar dat is dus mijn vraag is het direct na het wisselen "hard" of wordt het langzamerhand na het wisselen hard.

Ik ben dan ook wel weer nieuwsgierig hoe dat precies in zijn werk gaat.

Ze is net klaar met wisselen maar de oren gaan wel heel makkelijk in die vouw...

Ze heeft nu twee herdersoren met flappende puntjes boven op.

linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor linneke » 27 Mei 2013, 12:21

Jolanda, scheelt per hond maar als je het nog wil doen dan zou ik er niet meer mee wachten. je kan ook zelf voelen of de oren nog redelijk soepel zijn.
[img]http://i1366.photobucket.com/albums/r780/Linneke_Vervliet/banner-kopie_zpsdaca8263.png[/img]

Jolanda

Berichtdoor Jolanda » 27 Mei 2013, 12:53

We hebben ze gisteravond direct nog geplakt.

Ik zie wel of het nog effect heeft.

Ga toch even opzoek naar hoe dat precies werkt ben toch wel nieuwsgierig geworden naar dat proces wat zich dan afspeelt in dat lichaam waardoor kraakbeen harder word na het wisselen.

Onze vorige staff was gecoupeerd en die was al 5 toen we haar kregen.

linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor linneke » 27 Mei 2013, 12:58

[quote="Jolanda"]We hebben ze gisteravond direct nog geplakt.

Ik zie wel of het nog effect heeft.

Ga toch even opzoek naar hoe dat precies werkt ben toch wel nieuwsgierig geworden naar dat proces wat zich dan afspeelt in dat lichaam waardoor kraakbeen harder word na het wisselen.

Onze vorige staff was gecoupeerd en die was al 5 toen we haar kregen.[/quote]

wat het juist met de tanden te maken heeft weet ik niet. ik denk met het aanmaken van calcium mede door het opeten van de tanden die uitvallen maar het kan evengoed anders zijn.

Jolanda

Berichtdoor Jolanda » 29 Mei 2013, 09:15

Het lijkt nog nut te hebben.

Vandaag de tape gewisseld omdat een van de andere honden het los had gemaakt tijdens het spelen.

Maar de oortjes bleven redelijk goed opzij staan...

We gaan dus nog even door. Zoals het nu lijkt hebben we mazzel...

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 29 Mei 2013, 09:16

[quote="Jolanda"]Het lijkt nog nut te hebben.

Vandaag de tape gewisseld omdat een van de andere honden het los had gemaakt tijdens het spelen.

Maar de oortjes bleven redelijk goed opzij staan...

We gaan dus nog even door. Zoals het nu lijkt hebben we mazzel...[/quote]

ja het is en blijft altijd afwachten bij elke hond wanneer het uithard. Bij de een is dit snelelr dan bij de ander en bij de ander blijfth et ook wat zachter.

Maar goed dat het goed gaat1 succes!
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”