irritatie door zeewater

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
charlotte

irritatie door zeewater

Berichtdoor charlotte » 14 Jun 2013, 16:45

Hallo allemaal

wij wonen op Ameland

en onze amerikaanse staf pup is nu 15 weken oud

ze kreeg ineens allemaal bultjes op haar buik het werd rood

en ik dacht aan ringworm omdat het ook wat ringvormig was naar mijn idee.

De dierenarts heeft ernaar gekeken en concludeert dat het van het zeewater is.

Ze heeft nu een kuur gekregen en Betadine voor de plekjes,

en het advies nadat ze op het strand is geweest goed af te spoelen.

Ze kan hier volgens de dierenarts tot 3jr last van houden

Zijn er mensen die dit ook hebben ervaren met hun hond??

Criminalmindz

Re: irritatie door zeewater

Berichtdoor Criminalmindz » 14 Jun 2013, 16:47

Hier niet, maar waarom zou je dit willen weten?

Je weet toch wat het is nu en wat je eraan kunt doen?

Niet aangevallen voelen hoor, 't is goed bedoeld! :D

charlotte

Berichtdoor charlotte » 14 Jun 2013, 16:51

nou.. omdat mijn vrienden met honden er heel verbaasd op reageren

zij spoelen hun honden niet altijd af en zeggen juist dat het zeewater goed is voor de huid,

misschien is de huid (ook omdat hij kortharig) van een amerikaanse stafford anders, dat weet ik niet.

Mijn man is met de hond naar de DA gegaan en die heeft natuurlijk niet verder gevraagd.

Ik dacht misschien hebben meerdere mensen met pups er last van gehad en hebben ze tips voor

me.

Toska

Berichtdoor Toska » 14 Jun 2013, 18:02

[quote="charlotte"]nou.. omdat mijn vrienden met honden er heel verbaasd op reageren

zij spoelen hun honden niet altijd af en zeggen juist dat het zeewater goed is voor de huid,

misschien is de huid (ook omdat hij kortharig) van een amerikaanse stafford anders, dat weet ik niet.

Mijn man is met de hond naar de DA gegaan en die heeft natuurlijk niet verder gevraagd.

Ik dacht misschien hebben meerdere mensen met pups er last van gehad en hebben ze tips voor

me.[/quote]

Mijn teefje heeft ook een gevoelige huid en ik heb haar ook altijd afgespoeld als ze gezwommen had in de zee,zij

kreeg ook allemaal rode vlekjes. Dat heeft inderdaad zo'n jaartje of 3 geduurd,ze is nu 8 en heeft nergens last meer van.

Criminalmindz

Berichtdoor Criminalmindz » 14 Jun 2013, 19:30

[quote="charlotte"]nou.. omdat mijn vrienden met honden er heel verbaasd op reageren

me.[/quote]

Oké, duidelijk.

Diesel heeft er ook last van als we met hem in het meer zwemmen hier.

charlotte

Berichtdoor charlotte » 14 Jun 2013, 21:37

Ik heb mijn man nog even nagevraagd en de dierenarts zei:

dat door het zeewater de porien opengaan zeg maar en er zo bacterien naar binnen komen,

die onder de huid gaan zitten.

Ik ben blij te horen Tosca dat het bij jullie over is gegaan na mate de jaren voorbij gingen.

We wonen zo mooi op het eiland, maar het is een wijze les, goed afspoelen als we van het strand af komen

en zolang ze klein is maar niet in het zeewater.

Toska

Berichtdoor Toska » 14 Jun 2013, 21:51

[quote="charlotte"]Ik heb mijn man nog even nagevraagd en de dierenarts zei:

dat door het zeewater de porien opengaan zeg maar en er zo bacterien naar binnen komen,

die onder de huid gaan zitten.

Ik ben blij te horen Tosca dat het bij jullie over is gegaan na mate de jaren voorbij gingen.

We wonen zo mooi op het eiland, maar het is een wijze les, goed afspoelen als we van het strand af komen

en zolang ze klein is maar niet in het zeewater.[/quote]

Ik weet niet of jouw hondje een waterrat is? Die van mij gaat er alleen maar diep om een bal of zo te halen,voor de rest

is het pootje baden en dat is wel makkelijk en in de winter loopt ze helemaal niet in het water.

Wat benijd ik je,dat je op dat prachtige eiland mag wonen!

charlotte

Berichtdoor charlotte » 17 Jun 2013, 18:52

dankjewel we genieten ook van het eilandleven, vooral in de zomer,

1 nadeel geen hondentraningen hier, dus daarvoor gaan we elke zaterdag naar de wal.

Maar dat is dan ook het enige!

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”