Juiste maat halsband

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
Bounzer

Juiste maat halsband

Berichtdoor Bounzer » 03 Jul 2013, 23:09

Hallo,

Na diverse dierenwinkels bezocht te hebben zie ik overal maat 50 of 60 , de een is op de grootste stand perfect en de ander op de kortste stand.

Nu is mijn engels stafford teefje 11 maanden dus weet niet welke te nemen.

Hoeveel zou haar nek nog toenemen in omvang? Ik wil niet zo'n grote flap hebben hangen en die van 50 zal als haar nekomvang groter wor niet meer passen, sonde van het geld dus.

Zijn er geen tussenmaten, of zal de nekomvang niet meer toenemen?

Als ze tussenmaten hebben, waar? Ik zie er wel op marktplaats maar vraag me af of dat dan echt 54 is of ze het gewoon afronden en ik een maat 60 krijg?

Ik wil een mooi passende maat hebben die ook over een jaar nog bruikbaar is. Moet ik wachten met aanschaffen tot haar nekomvang is uitgegroeid? Op welke leeftijd is dat dan?

Thanks

beetjevaren

Re: Juiste maat halsband

Berichtdoor beetjevaren » 03 Jul 2013, 23:18

Je hebt ook halsbanden zonder gesp.

Die kun je in maat verschuiven zeg maar..

zoals deze:

[url]http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/nylon_halsbanden/halsbanden_effen/49662[/url]

Weet niet precies wat je zoekt natuurlijk en wat je smaak is.

Maar zulke halsbanden kunnen ze om hebben tot de nek omvang uitgegroeid is..

Succes :zwaai

diemetdieblondeharen
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor diemetdieblondeharen » 03 Jul 2013, 23:28

[quote="Bounzer"]Hallo,

Na diverse dierenwinkels bezocht te hebben zie ik overal maat 50 of 60 , de een is op de grootste stand perfect en de ander op de kortste stand.

Nu is mijn engels stafford teefje 11 maanden dus weet niet welke te nemen.

Hoeveel zou haar nek nog toenemen in omvang? Ik wil niet zo'n grote flap hebben hangen en die van 50 zal als haar nekomvang groter wor niet meer passen, sonde van het geld dus.

Zijn er geen tussenmaten, of zal de nekomvang niet meer toenemen?

Als ze tussenmaten hebben, waar? Ik zie er wel op marktplaats maar vraag me af of dat dan echt 54 is of ze het gewoon afronden en ik een maat 60 krijg?

Ik wil een mooi passende maat hebben die ook over een jaar nog bruikbaar is. Moet ik wachten met aanschaffen tot haar nekomvang is uitgegroeid? Op welke leeftijd is dat dan?

Thanks[/quote]

Je hebt ook tussenmaat. Maar groeien zou nog kunnen maar met zekerheid kun je niet zeggen of het blijft passen of niet. Er is ook een maat 55 die heb ik geloof ik. Maar als je slim bent neem je niet zo.n dure band en hou je minimaal 1 gaatje over? Halsbanden van nylon zijn niet zo prijzig als de leren waarnaar jij denk ik aan het kijken bent in de dierenwinkel. Mijn hond is nu 1 en 2 maanden en haar nek is niet meer gegroeid sinds 11 maanden, ze zal ook geen brede kop krijgen verwacht ik. Succes
[img]http://i1322.photobucket.com/albums/u574/diemetdieblondeharen/b1f31d8a-7f9f-4a5c-b26e-3e36ec8cab72_zps6c18ff0f.jpg[/img]

[b][i]Chelsey & Pascha[/i][/b]

countrygirl
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor countrygirl » 03 Jul 2013, 23:30

Ik heb een halsband van battlestars.nl en heb dan maat 50 voor mij sbt teefje.
[img]http://i44.photobucket.com/albums/f38/tarell1/d511eac6-e6a1-43d6-bdd0-9e59ee94be89_zpsbda0d66e.jpg[/img]

MikaJ *09-11-2011

Punk * 31-12-2012

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 04 Jul 2013, 07:21

Wat je even moet doen is de omvang van haar nekmeten

en dan evt. een rolmaat meenemen naar de winkel en dan de afstand ussen de sluiting en de gaatjes meten. heb je nog gaatjes over dan kan je zo'n band wel kopen.

mocht je via internt bijv. bij MAG of Buff dogwear een band bestellen, denk ik dat 50a55 lengte groot zat moet zijn voor een sbt teefje.
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

mar
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor mar » 04 Jul 2013, 07:26

Mijn sbt teef heeft banden van 50 cm en mijn reu 55 (MAG). Hij past trouwens ook de 50, maar dan zit ie wel op het laatste gaatje
[img]http://i985.photobucket.com/albums/ae332/mariannedekker/horus.png[/img]

Toska

Berichtdoor Toska » 04 Jul 2013, 07:27

Hier past dezelfde maat nog van toen ze 11 maanden waren,hier hebben ze allebei 55 cm,er moet voldoende flap overblijven

om de halsband goed te sluiten.

Is de band te lang dan kan je altijd een stukje bij de schoenmaker af laten halen,kost 2x niks.

Bounzer

Berichtdoor Bounzer » 04 Jul 2013, 13:11

Bedankt allemaal,

dan zal ik eens gaan zoeken naar een winkel met maat 55 denk ik , word haar 4e riem en wil nu graag een mooie waar ze wat langer mee kan doen. Ik wil een brede (45mm of 50mm) leren halsband met wat decoratie erop.

Op jacht dan maar :loep

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”