Bloed in de ontlasting...

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
Dean
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Bloed in de ontlasting...

Berichtdoor Dean » 10 Jan 2014, 21:23

Ik heb in de zoekfunctie naar topics gezocht die enigzins mijn vraag beantwoorden, maar heb er geen kunnen vinden.

Doe het daarom maar op deze manier;

het valt ons al een paar daagjes op dat Dean wat moeite heeft met eten (en drinken).

Ook is het opgevallen dat er wat bloed in zijn dunne/lichtbruine ontlasting achter blijft.

Dean heeft tot nu toe altijd zijn brokjes gekregen en gegeten, maar dat neemt die nu niet meer.

Gisteren nam die nog wat brokjes uit mijn hand, maar net wilde mijn vrouw hem drinken geven, maar dat nam die ook niet meer.

Morgen moet hij naar de DA voor zijn 3e inenting en mijn vrouw wilde daar gelijk even vragen of wij ons zorgen moeten maken of dat het bij een pup wel gewoon is dat dit zo gebeurd.

Ben benieuwd of er mensen zijn (allicht denk ik) die dit soort dingen hebben mee gemaakt en hoe ze daar mee om zijn gegaan.

Vast bedankt voor de feedback...

Groeten

Robby
[img]http://i461.photobucket.com/albums/qq340/photofanatic_01/Dean049-borderFB_zps82312fae.jpg[/img]

Dean
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: Bloed in de ontlasting...

Berichtdoor Dean » 10 Jan 2014, 21:31

[quote="Jolanda!"][color=#FF0000]Van dit soort berichten schrik ik altijd. Zeker met zo'n klein frummeltje, mijn moeder heeft ook ooit zoiets meegemaakt en dat uitte zich tot een parvo virus... Ik hoop dat het allemaal mee valt! sterkte[/color][/quote]

Nou, van jouw berichtje word ik ook niet bepaald vrolijk van :weenie :knipoog

Groeten

Robby
[img]http://i461.photobucket.com/albums/qq340/photofanatic_01/Dean049-borderFB_zps82312fae.jpg[/img]

Ickx
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Ickx » 10 Jan 2014, 21:34

Hoe is hij verder? Levendig of juist een beetje sloom?

Als je aan de binnenkant van zijn lippen kijkt is dat dan mooi roze of wat bleek/gelig?

Is zijn tong/slijmvliezen nog nat of droog? Plast hij nog en zoja ruikt dit?
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y157/Wicked_Flower/7b1230b3-f8a5-4147-99de-2535ce5d2347_zps1f717c19.jpg[/img]

[color=#400080]Tot ooit lieve Ickx[/color]

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor mau_. » 10 Jan 2014, 21:35

temperatuur ff meten is misschien ook interessant?

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 10 Jan 2014, 21:40

verstopping?

Dean
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Dean » 10 Jan 2014, 21:41

[quote="Ickx"][color=#FF0000]Hoe is hij verder? Levendig of juist een beetje sloom?

Als je aan de binnenkant van zijn lippen kijkt is dat dan mooi roze of wat bleek/gelig?

Is zijn tong/slijmvliezen nog nat of droog? Plast hij nog en zoja ruikt dit?[/color]
[/quote]

Dean doet eigenlijk nog gewoon normaal, blijft gewoon levendig.

Niets wijst erop dat hij zich niet goed voelt.

We hadden net puppy visit en daar zocht hij zoals gewoonlijk gewoon de aandacht.

Wilde op schoot kruipen (wat bij ons niet mag...) en zoekt voortdurend de gezelschap van zijn baasje en het vrouwtje.

Plassen doet hij regelmatig en moet eerlijk bekennen dat ik zijn urine niet geroken heb, maar dat was omdat ik niet wist dat dat ergens op kon duiden.

Zijn ontlasting is wel wat dunner dan ik in het begin van hem zag en dat beetje bloed zag ik eigenlijk sinds gisteren.

Ik zal straks 's naar de binnenkant van zijn mond kijken...

Groeten

Robby

miruske

Berichtdoor miruske » 10 Jan 2014, 21:52

Niet direct in paniek raken! Je moet het wel ecen aan de da melden! Als je hondje niet in goede conditie is is enten niet altijd slim! Bloed in de ontlasting is nooit een goed teken maar het kan niks zijn het kan ook ernstig zijn. Meet de tenperatuur-geen koorts sluit ontsteking al een beetje uit. Zijn de oren erg warm das ook al een teken van koorts. Als de ontlasting erg dun word en ze willen niet meer eten laat ik dat vaak een dagje. Net als een mens zijn ze dan soms een dagje van slag. Sommigen zijn er tegen maar ik geef dan meestal wat gekookte bouillon.

Dean
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Dean » 10 Jan 2014, 22:02

Dus een dagje geen eten geven, zeg je eigenlijk?

En dat doe je dan om de maag rust te geven, maar ook tegelijkertijd de eetlust weer op te wekken, begrijp ik dat dan goed?

Kan het allicht proberen en ja, morgen maar aan de da goed aangeven wat we merken bij Dean.

Zij zal dan gelijk de temp. meten enz...

Groeten

Robby

mau_.

Berichtdoor mau_. » 10 Jan 2014, 22:10

Eventueel ontlasting of plas in potje meenemen voor DA. Zodat ze kan zien wat je bedoelt of eventueel al een testje erop kan doen.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 10 Jan 2014, 22:18

Iig niet laten inenten dan morgen, eerst uitzoeken wat er speelt

Sterkte met Dean
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”