last van de gewrichten..supplementen

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
Staffordlover*
Gezellige Staff
Gezellige Staff

last van de gewrichten..supplementen

Berichtdoor Staffordlover* » 26 Jan 2014, 17:13

Ik zoek eigenlijk iemand die ook een hondje heeft met gewrichts problemen, mijn hondje van 12 jaar (kruising border collie/amerikaanse stafford) heeft erg last van haar gewrichten..ze krijgt een halve tablet glucosamine door het eten maar dit werkt toch niet voldoende... ik zoek dus nu een supplement dat wel werkt, pijnstillers wil ik nog niet aan want zo erg is het nog niet

monky555
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: last van de gewrichten..supplementen

Berichtdoor monky555 » 26 Jan 2014, 17:18

Mijn teefje van 19 kilo krijgt 2x pd 1 glucosamine extra pil van de kruidvat en 1 X daags 1000 mg vitC en 2 visolie capsules. Ook krijgt ze metacam erbij en met deze kou een jas aan.

Een halve glucosamine tablet lijkt me wat weinig, ik zou die dosis flink omhoog gooien. En dan kijken wat er gebeurt, al zou ik zo'n oud hondje lekker op pijnstillers zetten :knipoog
Groetjes van Nicole

en :paw :paw van Iza (Peludo) & Lila (AST)

[color=#0000FF]R.I.P. Monky AST,

09-07-2000 / 17-11-2011 [/color]

[color=#FF0080]R.I.P. Sara GR,

03-11-2000 / 09-01-2012 [/color]

[color=#FF40FF] R.I.P. Amy AST,

18-08-2004 / 18-06-2014 [/color]

[color=#0080FF]R.I.P. Rio RWx,

25-05-2009 / 14-08-2014[/color]

Staffordlover*
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Staffordlover* » 26 Jan 2014, 18:38

ze krijgt idd ook vitamine C tabletten en halve glucosamine tablet... maar misschien heb je gelijk en moet ik eens even met de DA overleggen over wat pijnstilling in ieder geval voor de winter... ze heeft een fleece overall voor buiten en hondenschoenen omdat ze ook al longontsteking had gehad omdat ze het té koud had volgens de dierenarts... verder ook voor de regen een jas en een winterjas met vulling...ja ze is verwend :nut

heb net bij dursydog.nl AmiQure Mobility gekocht voor de zere gewrichten... is metacam niet erg zwaar voor de hond? ze loopt namelijk prima alleen de trap is niks haar bench is boven in de slaapkamer namelijk, vanwege ruzie (ze zijn als ik er niet ben gescheiden) met de andere hond, binnenkort 3 weken ofzo verhuis ik naar een huis die gelijkvloers is..maargoed ze is natuurlijk vanwege haar kruising een ontzettend harde hond zou ze pijn hebben? :(

monky555

Berichtdoor monky555 » 26 Jan 2014, 19:52

Ik weet niet of metacam het juiste middel is voor jou hondje hoor. Mijn teef heeft zwaar HD en is 9 jaar en voor het eerst in 9 jaar gaat het niet goed, ben blij dat ze het al die jaren zo goed heeft gedaan. Dus ze kan wel ff een paardenmiddel gebruiken :knipoog en houdt het op dan is het jammer voor mij, maar 9 jaar is al een prima leeftijd voor haar. Het slaat iig aan dus we hebben weer hoop hoor, gelukkig :knipoog

Ben benieuwd wat het veranderen van supplementen gaat doen voor jou en anders toch ff overleggen met je DA, met de kou en vochtigheid hebben ze gewoon vaak veel last. En een 'zielig oudje' mag je daar best wel wat in ontlasten vind ik.
Groetjes van Nicole

en :paw :paw van Iza (Peludo) & Lila (AST)

[color=#0000FF]R.I.P. Monky AST,

09-07-2000 / 17-11-2011 [/color]

[color=#FF0080]R.I.P. Sara GR,

03-11-2000 / 09-01-2012 [/color]

[color=#FF40FF] R.I.P. Amy AST,

18-08-2004 / 18-06-2014 [/color]

[color=#0080FF]R.I.P. Rio RWx,

25-05-2009 / 14-08-2014[/color]

Staffordlover*
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Staffordlover* » 26 Jan 2014, 20:15

ja vind ik ook hoor ze is nu eenmaal een oude :hihi jeetje wat erg zeg dat jouw hondje zo erg HD heeft :( mijn herder heeft atrose en het ook erg moeilijk.. hoop dat je hondje nog lang bij je kan zijn! ik hou dit topic wel bij als het werkt dan laat ik het weten ben zelf ook erg benieuwd eigenlijk :D

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 26 Jan 2014, 23:51

Ik hoor al vrij lang om me heen dat men goede resultaten heeft met Glucobest. Ook een glucosamine/Chondroitine preparaat.

Hier schijnen geen nutteloze vulmiddelen in te zitten, itt veel andere preparaten die daar wel van voorzien zijn. Daarbij is het betaalbaar.

http://www.glucobest.nl/
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 27 Jan 2014, 00:14

[quote="Funky"]Ik hoor al vrij lang om me heen dat men goede resultaten heeft met Glucobest. Ook een glucosamine/Chondroitine preparaat.

Hier schijnen geen nutteloze vulmiddelen in te zitten, itt veel andere preparaten die daar wel van voorzien zijn. Daarbij is het betaalbaar.

http://www.glucobest.nl/[/quote]

Dit ga ik proberen voor Tosca,kan ik samen met carnibest bestellen bij mijn vleesleverancier. Het gaat goed met Tosca,ze

heeft eigenlijk weinig last van haar artrose,misschien helpt dit om haar lang goed te houden.

Ik dacht al een goed topic,ik lees mee....

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 27 Jan 2014, 01:04

Een tipje Monique, neem de poedervorm, die is beter te doseren dan de capsules. Mocht het na enige weken niet voldoende resultaat geven, dat komt voor hoor ik, dan geef je net even ietsje meer per dag dan de aangegeven dosering, en dan werkt het wel.

Uiteraard is het wel zo dat als de artrose al in een dusdanig stadium verkeerd, dat je er dan niet aan ontkomt om pijnstilling bij te gaan geven.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 27 Jan 2014, 09:56

Dank je voor de tip Ingrid,zal ik doen over 2 weken moet ik weer een vleesbestelling doen en zal ik het meebestellen,er wordt

hier maar 1 keer in maand gratis bezorgd.

Tosca kan nog goed uit de voeten maar de da kan de artrose voelen aan haar knieen en ze is bikkelhard als zij iets laat merken

dan doet het echt pijn,we fietsen 4 x in de week een rustig rondje van een half uurtje en dat werkt goed.

Ze kan nog goed tegen de koude e.d. ze heeft altijd veel last als er sneeuw ligt maar daar heeft ze deze winter nog geen last

van gehad.

Ik hoop dat ik met behulp van een goed supplement,pijnstilling nog wat kan uitstellen.

Staffordlover*
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Staffordlover* » 30 Jan 2014, 18:58

Heb inmiddels 2 dagen haar op de supplementen helaas nog geen resultaat en gilt ze van de pijn :huil dus ik ga morgenavond met mijn meissie even langs de dierenkliniek en dan wordt het waarschijnlijk pijnstillers tot de kou weer voorbij is....tenzij ze de dierenarts denkt dat het beter is om haar op pijnstilling te laten staan omdat ze wat vinden in de gewrichten het zijn echt de voorpoten...en ik zei ook al tegen de assistente als een kruising bordercollie/amerikaanse stafford aan het huilen is van de pijn dan is het echt niet goed! ze loopt overigens wel prima, het lijkt om atrose, maar goed mijn duitse herder reageert ongelooflijk goed op de tabletten........

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”