Adres gezocht tuig laten maken (band ver achter oksels)

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
ramona.n.d
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Adres gezocht tuig laten maken (band ver achter oksels)

Berichtdoor ramona.n.d » 19 Mar 2015, 20:05

Ik heb hem toevallig zojuist geruild voor een stillwater... het tuig zelf is super en ook zeker niet zomaar kapot te trekken... ook in mooie kwaliteit gebleven ondanks er toch aardig wat hondjes gebruik van gemaakt heeft maar het weegt wat ;) dus kwaliteit is super, gewicht is minder ;) marley deed hem graag om want dan mocht ze naast de fiets wandelen
[img]http://i1171.photobucket.com/albums/r545/Ramona_Floor/onderschrift1_zpsf32ec871.jpg[/img]

Iedere hond verdient een thuis, maar niet iedere thuis verdient een hond!

Siggy 09-08-2007

Marley 13-05-2014

Zara *13-05-2011 / † 10-07-2014

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 19 Mar 2015, 21:14

tnx Ramona :knipoog

Welk tuig van Stillwater heb je nu? Foto'tje please :D
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Marysia1982
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Marysia1982 » 20 Mar 2015, 04:32

[quote="Funky"]Kleine correctie op mijn bovenstaande post. Het tuig op de foto bevalt enige tijd later toch niet. Toen ik het bestelde had ik het ter plekke laten opmeten door Extreme Dog Gear, maar toen ik het binnen kreeg leek het wel wat ruimer te zitten. Maar ok, ik dacht het zal mijn idee wel zijn, ze weten wel wat ze doen daar qua meting.

Maar na een tijdje gebruik begon het tuig uit te lubberen, ging het nog ruimer zitten, en het gaatje bij de gesp van de buikband begon te rafelen.

Ik contact opgenomen met het bedrijf en daar werd mij verteld dat het begrijpelijk was dat het tuig niet goed passend was omdat ik volgens de man na aanschaf van het tuig was begonnen met sporten met mijn hondje. Die was volgens hem daardoor een stuk strakker in zijn velletje komen te zitten, dat zag hij wel vaker zei hij.

Nu is het zo dat ik al jaren sport met mijn honden, zij standaard strak in hun pak zitten, altijd een evenwichtig gewicht hebben, dus dit was complete onzin.

Ik erheen om het tuig te laten zien. Buiten de defecten eraan, kon ik hem laten zien dat de buikriem van het tuig duidelijk tekort was, en het rug gedeelte te lang naar verhouding.

Extreme Dog Gear heeft het tuig aangepast en vroeg mij na aanpassing daar nog eens 20 euro extra voor :nut .......dit terwijl ik al 62,50 voor het tuig betaald had...... :nut

Ik weigerde om die aanpassing van het tuig te betalen, omdat ik deze aanpassing als service zie, Hij ging ermee akkoord, maar hij was zichtbaar not amused :roll:

Het bedrijf timmert op het moment aardig aan de weg, er zijn vast mensen die er tevreden mee zijn, maar ik vind het flut :knipoog Op naar het juiste tuig :D[/quote]

Heb een soortgelijke ervaring. Wptuig besteld, deels op eigen risico, omdat het verstandiger was op langs te komen en te meten. Alleen is de afstand wel erg groot, woon niet echt in de buurt. Dus besloten een tuig te bestellen.

Na 2x een tuig thuis te hebben gekregen, die niet pasten, was ik er klaar mee.

Had nmi niet gehoeven, want had keurig de juiste maten zelf gemeten (op juiste manier) en verzonden, maar dat ter zijde.

Toch het besluit maar genomen en naar Amerongen gereden om mn reu te laten opmeten. Ook gelijk voor een halsband.

Die was er helaas niet meer in zn maat in de gewenste kleur, dus moest opnieuw gemaakt worden.

Krijg ik een paar dagen later (erg snel) een halsband, passen, veel te groot. Dit verbaasd mij, hij was immers gemeten. Dus mail gestuurd, gaatje bijmaken voor €5,- extra (plus de verzendkosten die ik wéér moest maken net als de 2 verkeerde tuigen).

Achteraf had ik dit ook moeten weigeren, maarja achteraf....

Na een dag halsband weer terug met extra gaatje, maar kan m nog zo van zn kop aftrekken. Dus geloof dat ik mn nieuwe halsband weer te koop aanbied. :nut

Wp tuig zit tot nu toe wel naar wens, mag ook wel na 3x :knipoog

Geef mij van tuigen en halsbanden ook maar Stillwater!

ramona.n.d
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ramona.n.d » 20 Mar 2015, 05:03

Ik hoop hem morgen binnen te hebben en dan zal ik een foto plaatsen ;)
[img]http://i1171.photobucket.com/albums/r545/Ramona_Floor/onderschrift1_zpsf32ec871.jpg[/img]

Siggy 09-08-2007

Marley 13-05-2014

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 20 Mar 2015, 13:16

[quote="Marysia1982"][quote="Funky"]Kleine correctie op mijn bovenstaande post. Het tuig op de foto bevalt enige tijd later toch niet. Toen ik het bestelde had ik het ter plekke laten opmeten door Extreme Dog Gear, maar toen ik het binnen kreeg leek het wel wat ruimer te zitten. Maar ok, ik dacht het zal mijn idee wel zijn, ze weten wel wat ze doen daar qua meting.

Maar na een tijdje gebruik begon het tuig uit te lubberen, ging het nog ruimer zitten, en het gaatje bij de gesp van de buikband begon te rafelen.

Ik contact opgenomen met het bedrijf en daar werd mij verteld dat het begrijpelijk was dat het tuig niet goed passend was omdat ik volgens de man na aanschaf van het tuig was begonnen met sporten met mijn hondje. Die was volgens hem daardoor een stuk strakker in zijn velletje komen te zitten, dat zag hij wel vaker zei hij.

Nu is het zo dat ik al jaren sport met mijn honden, zij standaard strak in hun pak zitten, altijd een evenwichtig gewicht hebben, dus dit was complete onzin.

Ik erheen om het tuig te laten zien. Buiten de defecten eraan, kon ik hem laten zien dat de buikriem van het tuig duidelijk tekort was, en het rug gedeelte te lang naar verhouding.

Extreme Dog Gear heeft het tuig aangepast en vroeg mij na aanpassing daar nog eens 20 euro extra voor :nut .......dit terwijl ik al 62,50 voor het tuig betaald had...... :nut

Ik weigerde om die aanpassing van het tuig te betalen, omdat ik deze aanpassing als service zie, Hij ging ermee akkoord, maar hij was zichtbaar not amused :roll:

Het bedrijf timmert op het moment aardig aan de weg, er zijn vast mensen die er tevreden mee zijn, maar ik vind het flut :knipoog Op naar het juiste tuig :D[/quote]

Heb een soortgelijke ervaring. Wptuig besteld, deels op eigen risico, omdat het verstandiger was op langs te komen en te meten. Alleen is de afstand wel erg groot, woon niet echt in de buurt. Dus besloten een tuig te bestellen.

Na 2x een tuig thuis te hebben gekregen, die niet pasten, was ik er klaar mee.

Had nmi niet gehoeven, want had keurig de juiste maten zelf gemeten (op juiste manier) en verzonden, maar dat ter zijde.

Toch het besluit maar genomen en naar Amerongen gereden om mn reu te laten opmeten. Ook gelijk voor een halsband.

Die was er helaas niet meer in zn maat in de gewenste kleur, dus moest opnieuw gemaakt worden.

Krijg ik een paar dagen later (erg snel) een halsband, passen, veel te groot. Dit verbaasd mij, hij was immers gemeten. Dus mail gestuurd, gaatje bijmaken voor €5,- extra (plus de verzendkosten die ik wéér moest maken net als de 2 verkeerde tuigen).

Achteraf had ik dit ook moeten weigeren, maarja achteraf....

Na een dag halsband weer terug met extra gaatje, maar kan m nog zo van zn kop aftrekken. Dus geloof dat ik mn nieuwe halsband weer te koop aanbied. :nut

Wp tuig zit tot nu toe wel naar wens, mag ook wel na 3x :knipoog

Geef mij van tuigen en halsbanden ook maar Stillwater![/quote]

Jeeetje lijkt wel een scenario voor Kanniewaarzijn :zoo

Ik heb hier nu een prijsopgaaf gedaan voor een tuig om te trekken voor canicross of met fietsen. https://www.facebook.com/Madniladog
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

ramona.n.d
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ramona.n.d » 21 Mar 2015, 15:24

[img]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/21/37d07987cab213585071ca704ee54f14.jpg[/img]

[img]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/21/76e4545c9adbb2920859d53900aaf4c5.jpg[/img]

Hopelijk morgen betere foto's maar zover ben ik al zeer tevreden met het tuig ;)

Siggy 09-08-2007

Marley 13-05-2014

Bink2009
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Bink2009 » 24 Mar 2015, 09:50

Wat een reacties ineens, omdat ik eerst niet zoveer reacties had gehad was ik dit topic helemaal vergeten :ig

@ Lies: klinkt wel goed die tuigen die jij met een aantal anderen hebt besteld, zijn ze al binnen? Zo ja, kan je een foto plaatsen? Ben erg benieuwd! :D

Goed dat je dat zegt, nooit geweten dat een verkeerd tuig kan zorgen voor gekneusde of zelfs gebroken ribben, het gaat er bij mij vooral om dat het niet in de oksels zit maar wel een Y borst vorm heeft.

@ Zumvlieg: daar ga ik straks direct even kijken, als die tuigen trekkende huskys houden moeten ze ook wel een Staffordachtige kunnen houden?

@ Funky: jeetje wat een verhaal zeg :zoo Ik heb zitten kijken voor hun tuigen maar het is toch niet wat ik zoek en zoals ik het kan zien zit het precies hetzelfde als alle andere brede tuigen, veel te ver in de oksels.

@ Ramona: Rogue Royalty vind ik prachtig maar die heb ik vorig jaar verkocht via dit forum, vanwege het oksels probleem. Bink is geen typische Stafford (boomloos), hij is hoog, vrij smal en heeft een soort puntborst, alle soortgelijke tuigen (o.a. el perro en buff) zitten heel erg in zijn oksels, maat groter had ik ook maar dan is het alleen wijder maar niet verder naar achter. En wat ik ook bij dat tuig had, die ijzeren gesp aan de zijkant kwam steeds tegen zijn elleboog aan tijdens het lopen en kreeg daar dus nare wonden van.

Zal straks even een foto zoeken waarop je kan zien hoe ongelukkig dat tuig bij Bink zat.

@ Marysia: ook al zo'n ervaring, nah dan blijf ik er ook maar uit de buurt :nut

Waar bestellen jullie Stillwater Marysia en Ramona? Ziet er wel uit zoals ik het een beetje zoek, heb je ook een foto vanaf de zijkant Ramona?

ramona.n.d
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ramona.n.d » 24 Mar 2015, 10:18

[img]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/24/e0337e51b9c04d2d88799fbc6ddb5244.jpg[/img]

Ik bestel hem via keshia stillwater kennelsupply Europe op Facebook

Ben er zeer tevreden over

Siggy 09-08-2007

Marley 13-05-2014

Bink2009

Berichtdoor Bink2009 » 24 Mar 2015, 10:22

Thnx! En laat ik nou net sinds een maandje facebook hebben, ik ga meteen kijken :D

Edit: woont er toevallig iemand in de buurt van Zoetermeer/Den Haag met zo'n tuig dat ik even kan passen?

Vita
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Vita » 24 Mar 2015, 12:28

Ik dacht dat ik gewoon pech had met mijn Extreme tuig maar ben dus niet de enige, bij Muis is hij ook drie keer terug geweest ondanks het opmeten ter plaatse maar zit nu gelukkig 'goed'.

Dacht dat dit kwam omdat Muis nou niet bepaald een standaard lichaamsbouw heeft voor een staff.

Vind het zelf mooie tuigen maar wordt hier niet intensief gebruikt door een wat grotere collectie dus kan weinig zeggen over de kwaliteit op langere termijn. ;)

Stillwater vind ik zelf ook fijne tuigen, het enige nadeel is de bobbel op de bovenkant als ze niet trekken.

Dit zie ik bij meerdere honden in mijn omgeving ook, zit dan toch niet helemaal geweldig lijkt me.

Voor het sporten merk je daar weinig van denk ik maar mijn huppelkutje loopt netjes naast me en dan is het geen potje.

Ik heb meebesteld met Lies en verwacht komend weekend mijn tuig! Je moet dus wel even geduld hebben maar het ziet er wel heel mooi uit, ben benieuwd hoe de pasvorm is. Als die goed is bestel ik er zeker nog eentje bij. Je meet daarbij zelf alle maten dus het is aan jezelf hoe ver je deze naar achteren laat gaan en hoe je het model wilt.
[img]http://i47.tinypic.com/28lbeqr.jpg[/img]

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”