Tuig na hernia

Benches, halsbanden, hondenmanden en alles wat met verzorging te maken heeft kan je hier kwijt. Vragen over het uiterlijk van je hond? Of van de staff in het algemeen stel ze hier.
Forumregels
Jr.
Rookie Staff
Rookie Staff

Tuig na hernia

Berichtdoor Jr. » 18 Feb 2017, 10:01

Helllooooo,

Onze Junior is vorig jaar geopereerd aan een lage rug hernia en nu gaf de orthopeed aan dat we met een tuig moeten gaan lopen, om zo zijn nek/rug te ontzien. En hij liet tuigen zien met een horizontale borstband, zoals de Julius k9.

We hebben al verschillende van dit soort tuigen gepast en niet 1 is goed :( verschillende merken en soorten.

Waarschijnlijk door Junior zn platte borst (wel breed maar plat).

Iemand bekend met een alternatief?

Junior heeft alleen maar MAG banden en ik zou graag de MAG tuig willen bestellen, maar is deze wel goed voor hem?

Deze werkt naar mijn idee minder vanuit zn borst en meer vanuit zijn schouders, klopt dat?

Ben heel erg benieuwd naar jullie meningen/ervaringen!

Groetjes en pootjes!

Jr.

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: Tuig na hernia

Berichtdoor MichaelJune » 18 Feb 2017, 12:01

ikzelf gebruik julius K9, aanhaakpunt voor je lijn zit lekker ver naar achter daarmee heb ik minder last van trekken, ikzelf vind de julius k9 perfect, heb je al een kleinere maat geprobeerd,mijn June is nu 7 maanden en draagt maat 2, iets te groot ook bij de borst maar hij werkt goed en blijft ook mooi zitten en zo kan ze er nog ingroeien. heb je geprobeerd de julius k9 te verstellen?? deze heeft namelijk met klitteband verstelbare borst en een verstelbare buikband dus hij moet zoiezo wel op je hondje pas te maken zijn. andere tuigen belasten vaak nog steeds de nek. dat heeft de julius niet. en door zn brede banden word het gewicht mooi verdeeld over de borst .

oja en als het iets te groot is maakt dat weinig uit hoor hij hoeft niet strak tegen de borst aan te zitten naar mijn mening. als hij vooruit loopt hangt hij er vanzelf in. ik kan er bij mij nog een goede hand tussen zetten

Jr.
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jr. » 18 Feb 2017, 17:38

Dankjewel voor je reactie!

Ook deze inderdaad geprobeerd, maar vind het gedeelte wat op zn rug rust te hard, je voelt het metaal erdoor en dat vind ik niks..

Daarom de zachte versie van hunter geprobeerd. Maar die is weer op de borst niet te stellen waardoor die gaat draaien en niet goed op zn plek blijft..

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor MichaelJune » 18 Feb 2017, 17:47

oke ik heb net gevoeld ik voelde vrij weinig, dat moet ook weinig uitmaken want bij die julius k9 komt er totaal geen neerwaartse druk op de rug, maar puur op de borstband,dus daar heeft geen last van. En dat op zn plek blijven heb ik ook lichtelijk last van met een lange lijn maar kort naast me geen probleem mee als ze netjes meeloopt.

denk eerlijk gezegd dat je met de Julius het beste uit de voeten kan . goed punt voor het aanhaken van je lijn, stevig en duurzame kwaliteit , brede banden en een mooie uitstraling. kost 45 euro maar ik vond het het geld echt waard, maar ik weet niet wat je hond mag of niet dus lastig te beoordelen. greetz

Jr.
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jr. » 18 Feb 2017, 21:28

Omdat de borsttuig niet mag draaien moet je hem redelijk strak zetten om zijn buik (2vingers ertussen). Hierdoor wordt de harde bovenkant van de K9 tuig (metalen delen) naar mijn idee dus best in zn rug gedrukt.. en juist die druk op zn wervel / zenuwen en rugspieren willen we voorkomen :).

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 21 Feb 2017, 22:31

Heb ze hier van voormalig buff dogwear (weet niet of iemand het merk nog verkoopt).

De roze is binnen gevoerd met neopreen en de zwarte met fleece. Door hoe het tuig zit qua Y-vorm ook erg ideaal kwa een platte borst.

Geloof dat Mag dezelfde vorm hanteert en ook 2 ringen op de rug gebruikt, dus je kan dan de ring pakken zodat ze niet op haar tere plek op de rug hoeft te klapperen
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Terug naar “Uiterlijk en verzorging”