Fietsen

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
jampz
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Fietsen

Berichtdoor jampz » 01 Feb 2014, 22:07

[quote="Marco88"][quote="jampz"]Probeer anders eerst te lopen met de fiets in de hand en de hond.

Heeft hier tot nu toe goed gewerkt. Regel er wordt niet getrokken niet gesnuffeld etc.

Eenmaal op de fiets bleef hij netjes naast en met de gogogo!!! Lekker trekken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk[/quote]

hij trekt al hoor, alle kanten op :lac[/quote]

Dat begrijp ik haha maar bedoel meer het onder commando zetten ;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
[img]http://i949.photobucket.com/albums/ad333/Jamila_Draaisma/Mobile%20Uploads/Naamloos-1-2_zps4f1135b2.jpg[/img]

Staffordlover
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Staffordlover » 02 Feb 2014, 00:25

Haha ja helaas wel..

Soms gaat T wel goed dan rent hij recht vooruit en hoef ik amper te trappen.

Maar dat gaat op een gegeven moment wel erg snel met 1 hand aan het stuur.

Als ie maar eens netjes naast bleef lopen dan ben ik al tevreden, dat trekken komt later wel
[img]http://i1355.photobucket.com/albums/q717/Mike_Jorissen/20c44e35-fb42-408e-9d7f-29c94ccec45b_zps3ed70029.jpg[/img]

sveta
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor sveta » 02 Feb 2014, 00:27

Ik fiets altijd met de lijn naar mijn elleboog geschoven, mochten ze trekken dan trekken ze mij

niet omver maar trekken ze mijn arm/hand van het stuur (de kans op vallen is vele malen minder).

Mocht er een hond op ons pad komen neem ik de lijn korter en versnel ik. Nu hoef ik dit ook niet

meer te doen want ze weten hond zien betekent doorlopen.
[img]http://i1320.photobucket.com/albums/u521/3sveta0/b9e63da3-d02c-459d-bb3a-cea4f9dfd08b_zps2fcfdda5.jpg[/img]

[b][color=#BF00BF] "R.I.P Luna & Easy" Voor altijd in mijn hart, bedankt voor alles. [/color][/b]

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 02 Feb 2014, 10:21

[quote="sveta"]Ik fiets altijd met de lijn naar mijn elleboog geschoven, mochten ze trekken dan trekken ze mij

niet omver maar trekken ze mijn arm/hand van het stuur (de kans op vallen is vele malen minder).

Mocht er een hond op ons pad komen neem ik de lijn korter en versnel ik. Nu hoef ik dit ook niet

meer te doen want ze weten hond zien betekent doorlopen.[/quote]

Zo heb ik nooit gefietst,ik heb altijd de riem in mijn hand om onmiddellijk te kunnen corrigeren,en hun los te laten indien

het accuut nodig is.

Heb al eens gehad dat een hond de mijne aanvloog,dan wordt er zijdelings getrokken dan wordt je gewoon van je fiets gesleurd en dan heb ik de keuze loslaten of niet.

Met 1 hand zou ik mijn fiets ook niet kunnen houden als ze boos zijn komt er zo'n oerkracht boven.

Zoiets is nog maar 4 keer voorgevallen in al de jaren die ik fiets,de springer vind ik nu veiliger,die heb ik in gebruik genomen

nadat ik gekneusde vingers opgelopen had toen een kat Vigo wilde aanvallen. :nut

sveta
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor sveta » 02 Feb 2014, 11:03

[quote="Toska"][quote="sveta"]Ik fiets altijd met de lijn naar mijn elleboog geschoven, mochten ze trekken dan trekken ze mij

meer te doen want ze weten hond zien betekent doorlopen.[/quote]

Zo heb ik nooit gefietst,ik heb altijd de riem in mijn hand om onmiddellijk te kunnen corrigeren,en hun los te laten indien

het accuut nodig is.

Heb al eens gehad dat een hond de mijne aanvloog,dan wordt er zijdelings getrokken dan wordt je gewoon van je fiets gesleurd en dan heb ik de keuze loslaten of niet.

Met 1 hand zou ik mijn fiets ook niet kunnen houden als ze boos zijn komt er zo'n oerkracht boven.

Zoiets is nog maar 4 keer voorgevallen in al de jaren die ik fiets,de springer vind ik nu veiliger,die heb ik in gebruik genomen

nadat ik gekneusde vingers opgelopen had toen een kat Vigo wilde aanvallen. :nut[/quote]

Bij mij is het helemaal geprogrammeerd dat wat er ook gebeurt ik de lijn niet los laat. Ik val nog

liever (wat ook al een aantal keer gebeurt is, door loslopers die je ineens achtervolgen) dan dat

ik mijn honden loslaat. Heeft ook te maken met de plek waar ik woon, druk veel verkeer. Ik fiets

vele malen prettiger met 2 handen op het stuur, heb ik net wat meer te vertellen dan lijn om mijn

pols en als er dan getrokken word me stuur alle kanten op gaat.

Snap wel dat je dan naar andere opties gaat zoeken om toch veilig te kunnen fietsen na een

gekneusde vinger. Zo'n kat heb ik ook eens meegemaakt niet op de fiets gelukkig, je weet niet

wat je overkomt.
[img]http://i1320.photobucket.com/albums/u521/3sveta0/b9e63da3-d02c-459d-bb3a-cea4f9dfd08b_zps2fcfdda5.jpg[/img]

[b][color=#BF00BF] "R.I.P Luna & Easy" Voor altijd in mijn hart, bedankt voor alles. [/color][/b]

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor mau_. » 02 Feb 2014, 11:05

Ik doe m'n joggingriem aan. Dan hangt hij vast rond m'n middel en trekt hij niet m'n handen van het stuur als hij erg trekt opeens. En de riem is nog makkelijk bij bereik als ik een situatie zie afkomen en wat bij wil corrigeren.

Met een beugel of ander systemen heb ik geen ervaring.

Marco88
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor Marco88 » 02 Feb 2014, 12:22

Ik zou het zelf proberen rustig op te bouwen.

Persoonlijk zou ik beginnen met wandelen, dat hij niet als een gek loopt te trekken, en niet op elk dingetje hoeft te reageren, maar de aandacht voor jou heeft.

Is dat zover gelukt, dan zou ik beginnen met lopen met de fiets in de hand, weer, niet trekken, en afleidingen in de omgeving negeren.

Is dat ook gelukt, dan proberen (rustig) te fietsen.

Lukt dat allemaal en is hij de fiets wat meer gewent, kun je het tempo opvoeren.

Kost wel wat tijd, maar ik denk dat het wel waard is.

Staffordlover*
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Staffordlover* » 02 Feb 2014, 21:03

zodra een andere hond in vizier komt ging ik altijd versnellen en de riem dichterbij en in het begin stapte ik gewoon af tot ik zeker wist dat uitvallen niet meer gebeurde.... helaas wel vaak loslopende honden gehad met het fietsen heerlijk lig je in de modder :lac

Staffordlover
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Staffordlover » 03 Feb 2014, 00:43

Ja dat is indd heerlijk :lac nee liever niet dan maar afstappen
[img]http://i1355.photobucket.com/albums/q717/Mike_Jorissen/20c44e35-fb42-408e-9d7f-29c94ccec45b_zps3ed70029.jpg[/img]

Cey

Berichtdoor Cey » 03 Feb 2014, 14:35

[quote="Marco88"]Ik zou het zelf proberen rustig op te bouwen.

Persoonlijk zou ik beginnen met wandelen, dat hij niet als een gek loopt te trekken, en niet op elk dingetje hoeft te reageren, maar de aandacht voor jou heeft.

Is dat zover gelukt, dan zou ik beginnen met lopen met de fiets in de hand, weer, niet trekken, en afleidingen in de omgeving negeren.

Is dat ook gelukt, dan proberen (rustig) te fietsen.

Lukt dat allemaal en is hij de fiets wat meer gewent, kun je het tempo opvoeren.

Kost wel wat tijd, maar ik denk dat het wel waard is.[/quote]

Dit dus.

Ik zou er eerst aan werken dat de hond goed onder appèl staat. Eerst de hond leren aandacht voor jou te hebben en dat hij dus niet reageert op honden, katten ect. Als hij dat goed kan, gaat het op de fiets, omdat je dan snelheid met je mee hebt nog gemakkelijker om de aandacht van je hond vast te houden.

Ik skate en fiets met mijn herder en Jay tegelijkertijd. Dit gaat voor mij van een leien dakje omdat ik ze als eerst geleerd heb vooral aandacht bij mij te houden.

Terug naar “Sporten”