Deelname NK Agility/behendigheid.

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Deelname NK Agility/behendigheid.

Berichtdoor wakefullestaff » 30 Mei 2014, 21:40

Nog niets te doen in het weekend van zaterdag 7 en zondag 8 juni a.s.?

Zoals een boel mensen al wel weten loop ik al jaren fanatiek in de behendigheidssport/Agility met SBT's, op dit moment met mijn Keelin. Jaren terug was Ilona met Demi de eerste SBT die tijdens een NK mocht lopen, nu is het onze beurt en daar ben ik dan ook trots op! Een NK, daar kom je niet zomaar, daar mag je wat voor doen... Jaren van training, vele wedstrijden, officieel en onofficieel, soms een workshop of een seminar, soms bloed zweet en tranen en dan vooral blijven trainen en herhalen, soms tot je er doodmoe van word :D

[u]Wie, wat en waar?[/u]

Op zaterdag 7 juni is er voor iedere deelnemer aan het NK de kwalificatiedag. Zijn we op zaterdag goed genoeg en dus een plaatsing dan zullen we zondag 8 juni deelnemen aan de finale. De top van NL in de small, medium en large klasse is aanwezig om de strijd met elkaar aan te gaan. Keelin is (na onze plaatsing) de enige SBT die deel zal nemen aan het NK, wij lopen in de Medium klasse in een groep van 60! honden, dat weekend allen concurrentie... Zin in!

[u]Het NK behendigheid/Agility vind plaats bij;[/u]

KC Uden, Zeelandsedijk 18, 5402 SM te Volkel.

De toegang is gratis, parkeren ook. Horeca is aanwezig tegen zeer schappelijke prijzen.

Honden zijn mits kort aangelijnd welkom, [u]gelieve "fanatieke" honden thuis te laten, de organisatie van het evenement zal daar erg blij mee zijn :knipoog .[/u]

Zowel de zaterdag als de zondag zal rond 09.00 beginnen en zal tot ongeveer 16.30 duren. Mochten we ons plaatsen voor de finale op zondag dan zal ik dat z.s.m. op het forum laten weten. Helaas kan ik geen "starttijden" aangeven aangezien de catalogus nog niet klaar is, heb ik meer info dan zal ik deze met jullie delen.

[url=http://s190.photobucket.com/user/wakefullestaff/media/Keelin/KCArnhemaug2012.jpg.html][img]http://i190.photobucket.com/albums/z280/wakefullestaff/Keelin/KCArnhemaug2012.jpg[/img][/url]
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Deelname NK Agility/behendigheid.

Berichtdoor Lizzyplace » 31 Mei 2014, 07:35

Ik wens jou alvast heel veel plezier en succes op het NK.

Je geeft zelf aan dat jouw hond de enigste SBT is onder de deelnemers, ik vind het al heel eervol dat je uberhaupt gekwalificeerd bent voor het NK met zulke zware concurentie.

Het NK is een hoog niveau, ik bewonder jouw doorzettingsvermogen dat je dit hebt bereikt.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 31 Mei 2014, 10:21

Dankjewel!

Er zijn een boel mensen die denken, mwoaahh, kan ik ook, doe ik ook wel even....zelfs nieuwkomers binnen mijn eigen vereniging waar ik train :D . Ik kijk met name uit naar de zondag, er zal en Tjechische keurmeester de verschillende parkoersen verzinnen en uitzetten. Dat worden minimaal EK-waardige rondjes, haha. Mooie uitdaging, we gaan er voor! Voor hetzelfde geld een gigantische "faal" maar daar gaan we absoluut niet voor :knipoog .
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

demi
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor demi » 02 Jun 2014, 19:45

Ja mijn meissie stond er in 2011.

Mooie ervaring om mee te maken.

Veel succes maar niet onbelangrijk, geniet er gewoon van!

Met beetje mazzel kom ik een van de dagen nog even langs!
[img]http://i192.photobucket.com/albums/z168/Demi_070/Demi-1.jpg[/img]

www.deemster.nl

Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 03 Jun 2014, 12:39

Ik wens je heel veel suc6,en plezier :cool

Zal wel warm worden :zon
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

dragonlady
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor dragonlady » 03 Jun 2014, 19:27

Wow gaaf zeg! Als je mensen op hoog niveau ziet trainen lijkt het vaak alsof het ze allemaal heel gemakkelijk afgaat en je dat zo wel even kunt doen. Totdat je het zelf gaat proberen en er ineens heel wat meer bij komt kijken dan jezelf erg in had. :D Wil jullie heel veel succes en vooral veel plezier toewensen :cool
[img]http://pdgm.pitapata.com/TikiPic.php/euMEvKm.jpg[/img][img]http://pdgm.pitapata.com/euMEp2.png[/img]

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 03 Jun 2014, 21:21

[quote="dragonlady"]Wow gaaf zeg! Als je mensen op hoog niveau ziet trainen lijkt het vaak alsof het ze allemaal heel gemakkelijk afgaat en je dat zo wel even kunt doen. Totdat je het zelf gaat proberen en er ineens heel wat meer bij komt kijken dan jezelf erg in had. :D Wil jullie heel veel succes en vooral veel plezier toewensen :cool[/quote]

Dank jullie!

Het zal zeker warm worden maar goed, daar probeer je zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Wat je zegt geld idd. soms ook gewoon voor mij (en iedereen), vanaf de zijlijn is het erg makkelijk babbelen... Het lijkt vaak ook gewoon zo mooi en vloeiend te gaan terwijl het tijdens je rondjes gewoon zien, meemaken- denken en handlen tegelijk is :knipoog . Goed en realistisch verkennen vooraf, vaak met meerdere oplossingen voor je eigen run, altijd een "plan B" hebben. Zo relaxed mogelijk aansturen, op het juiste moment aan de rem trekken daar waar nodig, soms kunst en vliegwerk en soms uiteindelijk in een enkel geval gewoon gered worden door je hond.....juist omdat je bepaalde situaties tot in den treure en met bloed, zweet en tranen hebt herhaald en geoefend.... Deze sport staat nooit stil, blijft zich ontwikkelen, de parkoersen worden technischer en het mag steeds sneller. Dat alles foutloos en binnen de per parkoers gestelde tijd. Als ik de kwalificatie voor zondag niet haal ga ik zondag zeker terug om te kijken, vaak schitterend om te zien hoeveel creativiteit er soms in zo'n rondje word gepropt!

Vita
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Vita » 04 Jun 2014, 12:27

Wat gaaf, heel veel succes!

Ik ben vroeger 'opgevoed' met behendigheid en ik moest altijd verplicht elke wedstrijd af met mijn ouders, haha. Vind het een geweldig leuke sport om met de hond te doen maar het is inderdaad een stuk moeilijker dan het lijkt.
[img]http://i47.tinypic.com/28lbeqr.jpg[/img]

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 04 Jun 2014, 16:52

[quote="Vita"]Wat gaaf, heel veel succes!

Ik ben vroeger 'opgevoed' met behendigheid en ik moest altijd verplicht elke wedstrijd af met mijn ouders, haha. Vind het een geweldig leuke sport om met de hond te doen maar het is inderdaad een stuk moeilijker dan het lijkt.[/quote]

:D :knipoog

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 05 Jun 2014, 19:41

"Richttijden" voor a.s. zaterdag, onze kwalificatiedag NK behendigheid/Agility zijn bekend.

Het zijn en blijven Richttijden, er kan van af worden geweken, wat eerder of wat later ;-)

1e vaste parcours tussen 10.30 - 11.50.

1e jumping tussen 13.30 - 14.45.

2e vaste parcours tussen 15.40 - 17.00.

Terug naar “Sporten”