Onze deelname aan de Int. All Breeds Cup komend weekend.

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Onze deelname aan de Int. All Breeds Cup komend weekend.

Berichtdoor wakefullestaff » 23 Jun 2014, 22:09

Komend weekend nog niets- of niet veel te doen en benieuwd naar de behendigheidssport/Agility?

Een tijdje terug heb ik Nico Habermehl (tevens keurmeester in deze sport) gevraagd samen met mij een "pair" te vormen en mee te doen aan deze internationale wedstrijd (IABC) op Nederlandse bodem. Nico loopt met Sjonnie, zijn leasehond, Sjonnie komt van de kennel van Hanny en Paulus Bouter "Old Cross Guns". Inmiddels staan we beiden als "pair" op de deelnemerslijst en zullen we vrijdag 27, zaterdag 28 en zondag 29 juni te vinden zijn op het terrein van Hondenschool Lingewaard, net achter Huissen naast Arnhem. Een internationaal redelijk hoogstaand toernooi met naam dat vaak al binnen een uur na opening van inschrijving vol zit...

Van Russen tot Fransen en vele handlers die op topniveau werken met hun honden. Van Border Collie tot Border Terrier, vele rassen zullen aanwezig zijn en deelnemen. [u]Entree gratis, parkeren gratis, horeca tegen schappelijke prijzen aanwezig.[/u] Het zal absoluut een drukbezocht evenement worden met vele nationale en internationale deelnemers. Sommigen lopen puur voor de ervaring en fun terwijl er ook handlers/teams zijn die zo goed als elke dag bezig zijn hun honden naar de internationale top te krijgen... Er komen niet voor niets Finnen, Russen, Letten en ga zo nog maar even door :D .

Hieronder de link naar Hondenschool Lingewaard, een locatie/adres vind je ook op deze site.

Tijden waarop Nico en ik zullen lopen zijn slecht aan te geven maar reken er op dat je ej ogen uit zult kijken :knipoog .

Nico loopt met Sjonnie, ik (Jarno) met mijn Keelin.

www.hondenschoollingewaard.nl/index.php/iabc
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

danifa
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Onze deelname aan de Int. All Breeds Cup komend weekend.

Berichtdoor danifa » 24 Jun 2014, 07:54

heel veel succes,

vrijdag kom ik even kijken en zal dan de staff's en Hollandse herders aanmoedigen.

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 24 Jun 2014, 21:04

[quote="danifa"]heel veel succes,

vrijdag kom ik even kijken en zal dan de staff's en Hollandse herders aanmoedigen.[/quote]

Leuk!

Om 09.45 is de officiële opening van het toernooi en daarna zullen rond 10.00 de wedstrijden in de 3 ringen beginnen.

Voor de VRIJDAG zullen de Staffies (medium klasse qua hoogte) als eerste in ring 3 beginnen, tussen 10.00 en 11.00. Ws. gelijk de jackpot qua technische moeilijkheden omdat de keurmeester dezelfde is als uitgenodigd op het NK waar ik de kwalificatiedag mocht lopen :D .

Daarna in ring 2 tussen ca. 11.20 en 13.00 tijdens het vaste parcours.

Laatste ronde van de dag in ring 1 tussen 14.10 en 15.30.

ZATERDAG;

Ring 3 tussen 10.45 en 12.00 de medium klasse op het vaste parkoers.

Ring 1 tussen 13.00 en 14.30 de medium klasse op het vaste parkoers.

Ring 2 tussen 14.45 en 16.10 de medium klasse op de jumping.

ZONDAG;

Waarschijnlijk zullen zowel Nico als ik finalerondes (mogen/moeten) lopen omdat we de enige 2 Staffies van het toernooi hebben, het gaat dus ook op rasindeling...(eigenlijk heel erg jammer want je kunt deze sport ontzettend goed, leuk- en mooi beoefenen met een Staffie....)

Vanaf ca. 10.45 beginnen de finales "Nations Cup" in de volgorde Small-Medium-Large, tot ca. 11.15.

Vanaf ca. 11.40 beginnen de finales "Pairs" in de volgorde Small-Medium-Large, tot ca. 14.00.

Vanaf ca. 14.50 begint de finale "individueel" (Tsjechische keurmeester en dus weer technisch erg hoogstaand), tot ca. 16.00.

Ik reken nergens op maar ga voor de ervaring en mooie momenten, dat zal voor Nico met Sjonnie niet anders zijn...

Pakken wat je pakken kan! Trainingsmomenten, mooie rondes, winnende rondes, foutloze rondes, ervaring, leermomenten.....

Nogmaals, het niveau zal pittig zijn en dus mooie momenten voor toeschouwers.

TIP; mocht je willen komen kijken, laat eigen hond(en) liever thuis, het terrein zal "vol" en druk zijn :knipoog
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 04 Jul 2014, 09:30

En hoe is het gegaan?
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Terug naar “Sporten”