[quote="irwi"][b]Het is ook geen wet van Meden en Perzen maar je moet wel stevig doorlopen, iets meer dan gewoon lopen zeg maar het moet meer naar het natuurlijke tempo van de hond.[/b] Daarom is het belangrijk dat het tuig dan omgaat en je eraan gaat hangen als het ware. Dan moet de hond harder werken om vooruit te komen. Geloof me ik ben 56 jaar en veel te dik maar ik heb een harde kont van zo lopen beste workout dus:knipoog
Als je geen doel hebt moet je het niet doen je hond helemaal in conditie zetten maar gewoon lekker in shape houden en lekker leuke dingen mee doen. Gewoon lekker je rondje doen etc. Hond krijgt dan meer dan voldoende.
Maar voor een paar dagen achtereen zoals de Aces (10 onderdelen, trackmill TOW weightpull highjump farjump lure race en nog wat dingen wat weet ik zo niet uit mijn hoofd) en je wilt daar in de top meedraaien dan moet je een hond in conditie hebben zodat de hond dat aankan zonder dat ie er schade van oploopt en blijft presteren op hoog niveau. Natuurlijk ligt het ook aan aanleg talent karakter en je hebt natuurtalenten die het allemaal goed doen maar komt het op meerdere dingen aan dan zakken ze vaak wel door het ijs.[/quote]
Inderdaad, jij zegt de dingen duidelijker als ik haha