In conditie zetten

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: In conditie zetten

Berichtdoor Toska » 14 Jul 2014, 19:35

[quote="Funky"][quote="liek"]
Maar het volgende verbaasde wel me ff :
[quote="Zumvlieg"]Zijn antwoord was: lopen, lopen, lopen en lopen. Veel en goed laten trekken, en stevig doorlopen. [color=#0000FF]Geen sukkelrondje van 5 km in een uurtje tijd. Nee, echt doorknallen.[/color] [/quote]

Ik loop dus elke dag een bepaald rondje van 5km in een uurtje ongeveer.. dus dacht.. sukkelrondje? Nu heb ik dat vanochtend eens opgemeten met het appje "walk my dog" Ik liep 5,04 km in 58 minuten en 13 seconden. En ik loop best stevig door want rustig lopen en slenteren kan ik helemaal niet. Nu hebben ze wel heel af en toe even gesnuffeld op gras, gepoept en moeten wachten dat ik de poep opruimde.. Dat kost bij elkaar ook wel een paar minuten.. maar meer als 5 minuten denk ik niet (had dat moeten timen eigenlijk haha)

Dus mijn grote vraag is dan eigenlijk in hoeveel minuten zou ik die 5km moeten lopen wil het geen sukkelrondje zijn?[/quote]

Ok Liek, let's hike :D

[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/FunkyHike_zps3356b994.jpg[/img]

Zonder "autopauze" aan 1 stuk door, eerlijkheidshalve, ben wel redelijk kapot daarna, maar wel lekker, en ik ben 50, kom op dames :D[/quote]

Knap hoor,ik mag niet meepraten,ik ben van de sukkelrondjes,de hondjes snuffelen links,rechts,nog eens snuffelen,poot

optillen,daar nog eens over heenplassen.... :hihi we zijn wel een uur aan het lopen maar maken niet veel kilometers.

Gelukkig heb ik een goede fiets anders waren het hier ook al 2 varkentjes geweest :D

Als het koud wordt dan lopen we harder,dan moet ik warmlopen.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 14 Jul 2014, 19:55

[quote="Funky"]

Ok Liek, let's hike :D

Zonder "autopauze" aan 1 stuk door, eerlijkheidshalve, ben wel redelijk kapot daarna, maar wel lekker, en ik ben 50, kom op dames :D[/quote]

Lekker bezig! Ik ga nu even 7km hardlopen met mijn monsters, voor hen een eitje, voor mij niet :hihi
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 14 Jul 2014, 19:59

[quote="Funky"]Ok Liek, let's hike :D

*plaatje*

Goed bezig! :goed

Ik ga morgen eens kijken wat er gebeurt als ik snuffelmuts Noa (die ik ook gerust stukken achterstevoren mee moet trekken omdat ze eigenlijk door de eendenpoep wil rollen) thuislaat. Eens kijken voor een goed appje en dan alleen met Banzai... Die hoeft vast niet op alle 8 stukken grasveld ff te snuffelen..(ja heb de snuffelplekken zelfs geteld.... :hihi ) Wordt vervolgd! :D

Marysia1982
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Marysia1982 » 14 Jul 2014, 21:16

Ik zal vd week ook eens kijken :knipoog waar wij op uit komen.

Zonder elk grassprietje te besproeien en elk tevenplasje te spotten :hihi

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 14 Jul 2014, 21:24

[quote="Marysia1982"]Ik zal vd week ook eens kijken :knipoog waar wij op uit komen.

Zonder elk grassprietje te besproeien en elk tevenplasje te spotten :hihi[/quote]

Dat moet je dan morgen uitproberen,we krijgen de rest van de week tropische temp.of je moet dan op je best zijn. :D

Marysia1982
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Marysia1982 » 14 Jul 2014, 22:30

[quote="Toska"][quote="Marysia1982"]Ik zal vd week ook eens kijken :knipoog waar wij op uit komen.

Zonder elk grassprietje te besproeien en elk tevenplasje te spotten :hihi[/quote]

Dat moet je dan morgen uitproberen,we krijgen de rest van de week tropische temp.of je moet dan op je best zijn. :D[/quote]

Haha beide keren niet :hihi

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 15 Jul 2014, 05:50

Nog even om te reageren, toen ik mijn hond heb overbelast met trainen ging dat niet binnen 3 dagen. Ik heb toen ruim 4 maanden teveel met hem getraind met te weinig rustdagen ertussen. Tuurlijk kan een hond moe zijn van 3 dagen bezig zijn, maar het is nu ook warmer als normaal dus veel honden zijn niet vooruit te branden. Als je dan ook nog actiever bezig bent als normaal en dat 3 dagen achter elkaar ja dan is het logisch dat je hond na die dagen ff zelf zijn rust wilt pakken.

Maar dat is mijn verkronkelde gedachte.

Bink2009

Berichtdoor Bink2009 » 15 Jul 2014, 06:30

[quote="Zumvlieg"]Nog even om te reageren, toen ik mijn hond heb overbelast met trainen ging dat niet binnen 3 dagen. Ik heb toen ruim 4 maanden teveel met hem getraind met te weinig rustdagen ertussen. Tuurlijk kan een hond moe zijn van 3 dagen bezig zijn, maar het is nu ook warmer als normaal dus veel honden zijn niet vooruit te branden. Als je dan ook nog actiever bezig bent als normaal en dat 3 dagen achter elkaar ja dan is het logisch dat je hond na die dagen ff zelf zijn rust wilt pakken.

Maar dat is mijn verkronkelde gedachte.[/quote]

Ah dat verhaal van jou idd, daar was ik echt blij mee ook al was het geen leuk verhaal.

Ik stond toen ook op het punt om flink met Bink te gaan sporten, hij heeft de bouw en heb al twee keer de opmerking gehad dat hij op een bekende en bloedmooie apbt leek en ik wilde hem ook erg strak zetten (niet zo strak als die apbt, daar zit te veel tijd in).

Tja tot ik las hoe het ook anders kan, ik had geen doel en ken niemand in mijn omgeving met verstand ervan dus ik ben (gelukkig?) niet fanatiek gaan sporten maar idd wat ik hier al een paar keer lees heel veel wandelen in een lekker tempo. Ook speur ik met Bink waardoor hij lekker in de lijn hangt, laat ik hem veel graven etc. Voor een gewoon huishondje ziet hij er aardig uit met zijn, toch nog, 30 kg.

mau_.

Berichtdoor mau_. » 15 Jul 2014, 07:07

[quote="Zumvlieg"]Nog even om te reageren, toen ik mijn hond heb overbelast met trainen ging dat niet binnen 3 dagen. Ik heb toen ruim 4 maanden teveel met hem getraind met te weinig rustdagen ertussen. Tuurlijk kan een hond moe zijn van 3 dagen bezig zijn, maar het is nu ook warmer als normaal dus veel honden zijn niet vooruit te branden. Als je dan ook nog actiever bezig bent als normaal en dat 3 dagen achter elkaar ja dan is het logisch dat je hond na die dagen ff zelf zijn rust wilt pakken.

Maar dat is mijn verkronkelde gedachte.[/quote]

Thanks! Ik denk natuurlijk niet dat ik hem nu al in een weekendje helemaal opgebrand heb zoals jij en nog anderen eens voorhadden (wel erg mooi en moedig dat je daar eerlijk en open over bent, denk dat je verhaal wel heel wat mensen aan 't denken zet en verdere ongelukken kan voorkomen), maar ben wel té ver gegaan afgelopen weekend, hem eigenlijk te veel laten doen? Wanneer ga je te ver en wanneer is het even goed hem even te laten werken zodat ie daarna een rustdag verdient? Als hij 1 rustdag neemt is dat perfect normaal, als hij 2-3 dagen er een beetje half bij sloft, dan heb ik wat overdreven? Of werkt het zo helemaal niet en zie ik nu spoken ;)

Ik ben trouwens niet bezig met hem in conditie te zetten ofzo hé, is ook m'n doel niet, ik wil gewoon een sportief leuk hondje die goed in z'n vel zit.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 15 Jul 2014, 07:46

[quote="mau_."]
Thanks! Ik denk natuurlijk niet dat ik hem nu al in een weekendje helemaal opgebrand heb zoals jij en nog anderen eens voorhadden (wel erg mooi en moedig dat je daar eerlijk en open over bent, denk dat je verhaal wel heel wat mensen aan 't denken zet en verdere ongelukken kan voorkomen), maar ben wel té ver gegaan afgelopen weekend, hem eigenlijk te veel laten doen? Wanneer ga je te ver en wanneer is het even goed hem even te laten werken zodat ie daarna een rustdag verdient? Als hij 1 rustdag neemt is dat perfect normaal, als hij 2-3 dagen er een beetje half bij sloft, dan heb ik wat overdreven? Of werkt het zo helemaal niet en zie ik nu spoken ;)

Ik ben trouwens niet bezig met hem in conditie te zetten ofzo hé, is ook m'n doel niet, ik wil gewoon een sportief leuk hondje die goed in z'n vel zit.[/quote]

Als je hond er 2-3 dagen bij loopt te sloffen, dan ben je wel over zijn grenzen gegaan. Mijn honden zijn na een weekendje weg waarbij we ook meer doen dan gewoonlijk hooguit de dag erna wat rustiger, maar dat is het dan. Net als mensen kunnen honden spierpijn hebben 2-3 dagen na een activiteit. Je ziet het vaak bij mensen die hun hond niet veel laten zwemmen en dan ineens een halfuur een bal laten apporteren uit het water, dan kunnen ze echt helemaal stram zijn voor een paar dagen.

Als je meer wilt doen dan gewoonlijk, dan kan je het beste een langere wandeling gaan maken ipv drukke activiteiten zoals apporteren, zwemmen, flirtpole want die moet je naar mijn mening opbouwen.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Terug naar “Sporten”