[quote="Hayley"][quote="Funky"][quote="Marysia1982"]Dat heeft de mijne ook. Wil liever galoperen naast de fiets. Rem m steeds wel af om te draven, maar dan is het even en dan springt hij weer in galop.
Draf is toch lichamelijk beter dan galop, of maakt dat niet zoveel uit? Meende ik tenminste:roll: [/quote]
Galop zou belastender zijn dan draf. Maar als ik naar mijn eigen honden kijk in galop, kan ik me het belastende ervan niet echt goed voorstellen. Ze lopen erg gemakkelijk in deze gang.[/quote]
Mee eens.
Overigens gister klein stukje van 6 km gefietst met Duvel en gelet op de snelheid.
Gemiddeld is 13.5 km per uur in draf met uitschieters naar 15-16.[/quote]
Zo dat is echt wel hard zeg in draf!
Ik fiets net zoals Marysia, stukjes draf, grote stukken galop met zo'n 13-14km/u en stukken ff crossen
Op de site van Raad van Beheer staat dit:
Met de Uithoudingsvermogenproef (UV) kan een hond aantonen de lichamelijke en geestelijke eigenschappen te bezitten waarover een werkhond voor de praktijk of voor de fokkerij van werkhonden moet bezitten.
Maar niet alleen honden van de door de FCI aangemerkte werkhondenrassen kunnen aan de UV training en het examen meedoen. Alle rassen zijn welkom, als is het duidelijk dat de hond er wel de constitutie voor hebben moet, en uiteraard de conditie.
De proef bestaat uit een loopoefening en een gehoorzaamheidsoefening.
Verschillende kynologenclubs bieden UV training aan waarin men schematisch de afstanden naast de fiets opvoert. Trainen voor de UV proef is absoluut noodzakelijk, een ongetrainde hond kan de proef onmogelijk volbrengen.
Waar kan ik deze cursus/training/opleiding volgen?
Voor een overzicht van de regionale verenigingen, ook wel Kynologenclubs of KC's genaamd, en de diensten die ze bieden kunt u terecht onder de knop "Verenigingen & Activiteiten", menu "Regionale Verenigingen & Diensten". "
Staat niet dat ze moeten draven, maar misschien in het FCI document wel?