Fietsen met de SBT

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Fietsen met de SBT

Berichtdoor Zumvlieg » 18 Okt 2014, 17:12

Ik heb in 1 hand me stuur en de ander me hond :hihi

Ik fiets met grotendeels ongecontroleerde projectielen dus zodra die een koekje zien gaan ze springen en hysterisch worden en zitten ze zo op schoot. Dus ik doe t wel gewoon alleen met stembeloning haha.

diemetdieblondeharen
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor diemetdieblondeharen » 18 Okt 2014, 18:14

Ja met chelsey kan ik het wel. Geen idee wat ik met de riem doe.. oprollen of overpakken ofzo.. geen idee hahha lang geleden alweer. Met pascha kom ik de straat nog niet veilig uit 4 geprobeerd maar nee!!
[img]http://i1322.photobucket.com/albums/u574/diemetdieblondeharen/b1f31d8a-7f9f-4a5c-b26e-3e36ec8cab72_zps6c18ff0f.jpg[/img]

[b][i]Chelsey & Pascha[/i][/b]

diemetdieblondeharen
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor diemetdieblondeharen » 18 Okt 2014, 18:15

Maar die doos luistert ook heel goed zeker met koekjes op zak hahah
[img]http://i1322.photobucket.com/albums/u574/diemetdieblondeharen/b1f31d8a-7f9f-4a5c-b26e-3e36ec8cab72_zps6c18ff0f.jpg[/img]

[b][i]Chelsey & Pascha[/i][/b]

Shoki
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Shoki » 18 Okt 2014, 20:23

[quote="JeroenR"]Hallo iedereen,

heb ik vorige week een nieuwe mountainbike besteld (ik had geen fiets haha), met als hoofddoel om dus met de hond te fietsen.

En wat ik me ook nog afvroeg is, wanneer de hond iets ziet waar deze heen wil, win ik dat natuurlijk nooit als ik op de fiets zit. Ze is beresterk, hoe bereiden jullie je daarop voor?

Alvast bedankt voor de eventuele reactie's.

mvg,

Jeroen[/quote]

Ik kan je als tip geven om de remmen te "veranderen", meestal komen mountainbikes afgemonteerd met de achterrem-hendel rechts en de voorremhendel links. Gezien de verkeersveiligheid laat je je hond rechts lopen tussen jou en de stoep in. ( laat je 'm links lopen bestaat de kans dat ie ooit wat uitwijkt naar links en tegen een bumper van een voorbij komende auto plakt.....)

De lijn heb je dus in de rechterhand en wanneer je dus moet remmen, omdat je hond iets doet wat niet gepast is op dat moment val je minder snel omdat je met links, dus met achterwiel remt....

Voor de mensen die eraan denken om een mountainbike aan te schaffen om met de hond te fietsen..... kies een mountainbike met een "slope-bike" geometrie, waarbij de "bovenbuis"van het frame erg schuin afloopt.

Je zit daardoor rechter op je fiets wat je zeker ten goede komt. Heb tot 7 jaar geleden een BMX gebruikt voor de hond, dat is naar mijn mening nog altijd de ultieme fiets voor met de hond te fietsen. Wendbaar, laag waardoor je "dichter" bij de grond bent. Omdat iedereen keek met zo'n blik van "wat moet die ouwe op een BMX" heb ik deze. spreekwoordelijk, aan de wilgen gehangen..... :knipoog
[size=85]it's not the size of the dog in the fight but what size the fight is in the dog! -Mark Twain[/size]

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 19 Okt 2014, 07:02

Een goed algemeen appèl is wel zo handig als je gaat fietsen.

Wat funky zegt is idd wel zo handig. Dus lijn kort genoeg houden en beginnen met een halsband.

Ik heb een commando verbonden aan wanneer ze mogen trekken en hard crossen en wanneer ze weer normaal naast moeten lopen.
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Terug naar “Sporten”