Kan je laagvliegen met je Staff? Jaarverslag 2014 Agility.

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Kan je laagvliegen met je Staff? Jaarverslag 2014 Agilit

Berichtdoor wakefullestaff » 24 Dec 2014, 00:25

[quote="mau_."]Wat ik me afvroeg, hoe vaak oefen je per week en hoe lang ben je bezig?

Ben met Tyson nu 2 maand bezig, 1x week een uurtje. Is puur voor de fun. Maar naar 't schijnt kan het makkelijk 1-2jaar duren voordat ze die zigzag-paaltjes (of hoe heten die dingen) door hebben?[/quote]

Barry Stevens zou zeggen, Vooorallll Doooorrgaannnnn!

Keelin is niet mijn eerste Staff waarmee ik in de sport terecht ben gekomen, het "virusje" was er dus al wel, haha.

In het eerste 3/4e jaar tot een jaar trainde ik een uur p.w. op de club en daarnaast thuis in mijn tuin het "plankie" (raakvlak) en had ik in de buurt een afgelegen veldje zo goed als voor privégebruik om de paaltjes/zigzag/slalom en wat sprongen te oefenen. Lichaamstaal en houding kan je zelf voor een gedeelte oppakken. Trainen op "het handje" kan je thuis ook prima oppakken, heb je een boom in de buurt dan kunnen de "ommetjes" ook prima meegepakt worden :knipoog . Feit is dat je het rustig aan mag brengen en de eerste jaren sowieso geen wonderen moet verwachten van je hond. Bedenk voor jezelf eerst eens wat je graag zou willen, heb je en doel(stelling)? Zou je in de toekomst wedstrijden willen gaan lopen of puur recreatief lekker bezig zijn met je hond?

Ik ben later 2x p.w. gaan trainen en daarnaast zo af en toe een workshop en seminar gaan volgen. Alles kost geld en dus was ik redelijk selectief. Klakkeloos iedere workshop volgen heeft IMO ook geen zin. Sluit de visie van degene die de workshop geeft ook aan bij jou en je hond incl. de tot op dat moment aanleerde manier van handlen...? Al met al aardig wat keuzes afhankelijk van wat je doel is, wat je graag zou willen maar vooral wat je hond zou kunnen en of jij bereid bent daar dan ook in te investeren :knipoog

1-2 jaar voordat je hond de paaltjes kan/beheerst? Nop, kan veeeel sneller. Ligt aan de school waar je traint en de instructeur die je les geeft. Daarnaast pakt de ene hond dingen sneller op dan de ander... Belangrijkste is de methode waarmee gewerkt/getraind word. Pakt een hond dat goed op dan is er veel mogelijk.

Lekker door trainen en vooral veel plezier maken- en hebben met je hond!
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

mau_.
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor mau_. » 24 Dec 2014, 11:45

Merci voor de info!

't gaat mij vooral over de fun hoor, lekker met hem bezig zijn. ik ga op een school vlakbij in de buurt, ze geven een beetje slordig les vind ik, maja, omdat ik geen hoge ambities heb en het in de buurt is, is 't wel ok for now. ik zie wel hoe leuk hij het ook blijft vinden...

is wel grappig om mensen bezig te zien: de een is maar wat aan het roepen naar z'n hond en een ander lijkt wel helemaal niets te doen en toch loopt die hond een perfect en super snel rondje...

ik heb het geluk dat hij niet snel afgeleid raakt :) hij volgt goed. ik moet alleen zelf duidelijker naar 'm worden, omdat hij zo z'n best wil doen, doet is soms gewoon wat ;)

als je van site's of andere info vind dat het aan te raden is om eens te bekijken, laat maar horen! En succes met jullie verdere avonturen, laat die BC's maar een poepie ruiken!

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 24 Dec 2014, 23:48

[quote="mau_."]Merci voor de info!

't gaat mij vooral over de fun hoor, lekker met hem bezig zijn. ik ga op een school vlakbij in de buurt, ze geven een beetje slordig les vind ik, maja, omdat ik geen hoge ambities heb en het in de buurt is, is 't wel ok for now. ik zie wel hoe leuk hij het ook blijft vinden...

is wel grappig om mensen bezig te zien: de een is maar wat aan het roepen naar z'n hond en een ander lijkt wel helemaal niets te doen en toch loopt die hond een perfect en super snel rondje...

ik heb het geluk dat hij niet snel afgeleid raakt :) hij volgt goed. ik moet alleen zelf duidelijker naar 'm worden, omdat hij zo z'n best wil doen, doet is soms gewoon wat ;)

als je van site's of andere info vind dat het aan te raden is om eens te bekijken, laat maar horen! En succes met jullie verdere avonturen, laat die BC's maar een poepie ruiken![/quote]

Thx, and keep up the good work! :D :knipoog
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 27 Dec 2014, 16:26

Het enthousiasme straalt er gewoon vanaf :cool

Veel suc6 maar vooral veel plezier in 2015 :cool
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 27 Dec 2014, 21:45

[quote="Dark_angel_marjo"]Het enthousiasme straalt er gewoon vanaf :cool

Veel suc6 maar vooral veel plezier in 2015 :cool[/quote]

Moet ook want enthousiast ben ik wel ja..... :D

Dank je, we gaan er voor!

Terug naar “Sporten”