Bent u voor of tegen sporten?

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Bent u voor of tegen sporten?

Berichtdoor Fatboys Manor » 11 Jan 2016, 22:39

Hey,

Nou ik ben zelf al mijn hele leven met honden sport bezig, begonnen met ipo met een dobermann, daarna flyball / agility met een SBT, toen ipo met een AST, door toch veel afkeur te merken en niet mogen deelnemen aan wedstrijden wat anders gaan zoeken,

Toen zijn wij met een vrienden groep sporten in NL begonnen zoals highjump, farjump, wallclimb, tug of war, sprint, ookal hadden we er allemaal geen kaas van gegeten was vreselijk genieten door de gezelligheid maar ook de honden die ervan genoten,

Nu een aantal jaar later ben ik nog steeds met wedstrijden bezig en ga geregeld naar Belgie voor wedstrijden en soms naar Duitsland, ik heb Polen ook nog steeds op de planning staan omdat we een competitie met hun kampioen weightpulling aan gaan.

door de jaren heen merk je toch dat er best veel mensen tegen het sporten zijn omdat ze het niet prettig vinden dat de hond iets vast moet houden met zijn bek,

Ik vind alle sporten leuk om te zien enkel de tug of war, vind ik toch een bepaalde aggressie op wekken omdat de honden echt strijden tegen elkaar.

nu was ik benieuwd naar jullie mening, ben je voor of tegen sporten en waarom?
If you want to be the best you've got the beat the best

banjo
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Bent u voor of tegen sporten?

Berichtdoor banjo » 12 Jan 2016, 16:11

voor ,strijd is goed ,worden ze lekker fanatiek van

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 12 Jan 2016, 18:59

Een Stafford hoort goed te kunnen bijten, een staff die niet bijt zit alleen nog maar in een uiterlijke verpakking. Waar mijn staff in bijt breng ik natuurlijk wel een selectie in aan, dat beperkt zich hier tot dummies bij hangtime, wallclimbing en tow. En een stukje fanatisme/strijd hoort erbij.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

maula
Chatstaff
Chatstaff

Berichtdoor maula » 12 Jan 2016, 20:35

Ik ben niet voor of tegen sporten. Ik ben voor doen waarvan jij denk dat je jou hond een plezier mee doet... ik ben wel tegen de te grote ego's van eigenaren die ontwikkeld worden als er prijzen gewonnen worden...
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/2011/OnderschriftWINNAARnew.jpg[/img]

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 13 Jan 2016, 15:01

Ik ben voor sporten met de hond, lekker samen actief bezig zijn is gezond en leuk.

Hardlopen, fietsen, zwemmen etc kunnen prima samen gedaan worden en ik raad het iedereen aan.

Voor ieder wat wils natuurlijk, er zijn veel meer leuke sporten waarvan sommige zelfs wedstrijden houden op hoog niveau, zoals Agility.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Noa
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Noa » 13 Jan 2016, 23:15

Ik ben voor! Noa heeft een enorme drive dus die kan lekker haar ei kwijt in het sporten. Ze vindt het leuk om te doen en dat is voor mij wel belangrijk. Vind ze iets niet leuk ga ik haar niet dwingen. Uiteraard zou je een hond wel kunnen motiveren maar plezier in het sporten moet er wel blijven vind ik. Noa is wat dat betreft heel makkelijk want die vind alles leuk! Als je een hond hebt die zo gedreven is vind ik ook dat je daar wat mee doen. Noa zou niet gelukkig zijn als ze alleen maar op de bank mag liggen en 3x per dag een blokje om mag. Dus ja gewoon kijken wat je hond leuk vind en daar lekker op verder bouwen. Voldoen aan de behoeften van je hond, anders krijg je gefrustreerde hondjes.

liek

Berichtdoor liek » 14 Jan 2016, 09:51

Ik vind het heerlijk om lekker sportief bezig te zijn met mijn honden, geniet echt van samen er op uit en daarna allemaal met tevreden gevoel weer thuis. Sporten in competitie verband tegen anderen hoeft van mij niet zo, ik zie de meerwaarde daar niet van.

Ik ben dus voor sporten, maar dat heeft voor mij niet perse iets met bijten of vasthouden te maken, meer met lekker actief bezig zijn met iets wat zowel hond als baas leuk vinden.

katagi's pride
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor katagi's pride » 14 Jan 2016, 11:54

Voor sporten moeten veel meer events komen met sport en dan vooral tuggen.

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 14 Jan 2016, 16:17

[quote="maula"]Ik ben niet voor of tegen sporten. Ik ben voor doen waarvan jij denk dat je jou hond een plezier mee doet... ik ben wel tegen de te grote ego's van eigenaren die ontwikkeld worden als er prijzen gewonnen worden...[/quote]

hahaha eens!!

ik hou van hondensport. maar hou het bij behendigheid, flyball en een frisbee hier en daar.
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Fatboys Manor » 14 Jan 2016, 22:53

[quote="katagi's pride"]Voor sporten moeten veel meer events komen met sport en dan vooral tuggen.[/quote]

SWAT en SPBC zijn nu de enige 2 die tuggen doen,
If you want to be the best you've got the beat the best

Terug naar “Sporten”