Bent u voor of tegen sporten?

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Re: Bent u voor of tegen sporten?

Berichtdoor Fatboys Manor » 14 Jan 2016, 22:54

[quote="maula"]Ik ben niet voor of tegen sporten. Ik ben voor doen waarvan jij denk dat je jou hond een plezier mee doet... ik ben wel tegen de te grote ego's van eigenaren die ontwikkeld worden als er prijzen gewonnen worden...[/quote]

Iedereen komt eens een tegenstander tegen die sneller, sterker en/of slimmer is, natuurlijk mag je trots zijn op je hond maar vergeet nooit dat er altijd een betere is of komt.
If you want to be the best you've got the beat the best

katagi's pride
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor katagi's pride » 14 Jan 2016, 23:19

Precies dus mag wel wat meer in nederland erbij

Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Fatboys Manor » 15 Jan 2016, 01:33

Dan doe je dat :P, ik heb zelf niks met tuggen, dus zal niet zeggen dat ik er iets voor organiseer, het is te uitgebreid om tegelijk met de andere onderdelen te doen dus zou een aparte dag moeten worden

patricia24
all-over-loved-staff
all-over-loved-staff

Berichtdoor patricia24 » 15 Jan 2016, 14:05

Ik ben voor sporten ik persoonlijk heb weer niks met show, met sporten kun je eerlijk je prijs halen met show ligt het er nog maar aan welke keurmeester er staat, 9 van de 10 keer weet je op voorhand al wie er gaat winnen.

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 15 Jan 2016, 15:55

[quote="Fatboys Manor"][quote="katagi's pride"]Voor sporten moeten veel meer events komen met sport en dan vooral tuggen.[/quote]

SWAT en SPBC zijn nu de enige 2 die tuggen doen,[/quote]

Nee hoor, bij de SBTSC wordt dit al jaren gedaan in club en wedstrijd verband. Mss ligt dat bij de pitjes anders maar de SBT's zijn we al wat langer bezig :knipoog
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Fatboys Manor » 15 Jan 2016, 16:29

SWAT en SPBC is elk ras toegestaan, if you want to 2 the best, beat the best.

Krueger
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor Krueger » 17 Jan 2016, 11:01

ben voor sporten, dit ras heeft mega veel energy dit moeten ze op een manier kwijt,

sporten is daarvoor een goeie oplossing, een voldane hond is beter dan een high energy hond

die dadelijk achter alles loopt aan te jagen op straat :)
[color=#000000][b][i][size=125]Let's make a deal, you stop telling lies about me... And ill stop telling the truth about you !!![/size][/i][/b][/color]

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 24 Jan 2016, 13:47

Voor.

Het is niet alleen geestelijk en lichamelijk goed voor de hond maar ook conditioneel, soms ook conditioneel voor de baas.

Daarnaast verbeterd imo de baas/hond relatie in de meeste gevallen ontzettend in positieve zin. Persoonlijk heb ik mijn voorkeur voor Agility (hoe kan 't ook anders :D ). Ontzettende groei doorgemaakt als "team" zijnde, daarnaast is het wel een sport die je soms bloed, zweet en tranen kan kosten, ligt helemaal aan je doelstelling en trainingsmethode. Persoonlijk vind ik het verstandig dat onderdelen als hangtime en tuggen op "besloten" terrein plaats vinden, dit i.v.m. het toch al negatieve beeld dat er over de pittiger Terriër-achtigen bestaat. Just my 2 cents ;-)
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Fatboys Manor » 24 Jan 2016, 14:14

Hang time ben ik nooit een voorstander van geweest, daarom zal dit ook nooit op WDH als onderdeel komen, iemand die al wat langer meeloopt. heeft mij al eens uitgelegd wat er met de wervel van de hond gebeurd tijdens hangtime,

Tuggen moet inderdaad prive omdat het veel agressie toont

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 24 Jan 2016, 23:23

Loop ook al een beetje langer mee, maar hangtime heeft in mijn omgeving bij honden nog nimmer voor problemen aan wervels gezorgd.

Wat is "tuggen moet iderdaad prive" Wat is prive tuggen dan? :)
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Terug naar “Sporten”