Bent u voor of tegen sporten?

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
banjo
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Re: Bent u voor of tegen sporten?

Berichtdoor banjo » 25 Jan 2016, 20:25

lol dat is in de slaapkamer tuggen denk ik, of de honden tuggen en zelf in de blote kont er naast staan

en al zouden de wervels slijten en stel dan word de hond 11 ipv 13 ,nou prima heeft het beestje 11 jaar lang lol gehad

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 26 Jan 2016, 10:38

Hahaha banjo -_-

wervels hoeven niet te slijten als je er verantwoord mee omgaat. Bv geen tegenstander kiezen die veel zwaarder is dan je eigen hond en opletten hoe er getugged wordt, niet hangen in die nek.
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 26 Jan 2016, 13:26

Ik ben voor sporten.

Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Fatboys Manor » 26 Jan 2016, 14:43

[quote="Funky"]Loop ook al een beetje langer mee, maar hangtime heeft in mijn omgeving bij honden nog nimmer voor problemen aan wervels gezorgd.

Wat is "tuggen moet iderdaad prive" Wat is prive tuggen dan? :)[/quote]

Ben ik de enige met een eigen tuin?, prive terrein noem je dat.
If you want to be the best you've got the beat the best

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 26 Jan 2016, 18:11

Sowieso zijn er ook veel mensen die tuggen in hun eigen tuin maar die wonen dan in een rijtjeshuis, en hebben dan de twee tuggende honden in het zicht staan van de andere honden die er dan ook bij zitten wat veroorzaakt dat alle honden helemaal gek worden waardoor je weer opgefokte gillende honden hebt. Niet echt leuk om te hebben lijkt me.

Wij tuggen niet met honden in de tuin onderling.

eva.
Kattuks Staffie
Kattuks Staffie

Berichtdoor eva. » 26 Jan 2016, 20:18

ik ben voor sporten,heerlijk samen de energie kwijtraken!
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c241/evadoornik/hondjes/hondjes098-4.jpg[/img]

Staffordlover
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Staffordlover » 26 Jan 2016, 20:58

Ben vorig jaar eens een aantal sportclubs afgegaan om eens te kijken wat het allemaal in houd.

Daar ben ik best geïnteresseerd in geraakt en ook leer je weer mensen kennen die allemaal van staff en Pitt houden.

Helaas ben ik erachter gekomen dat ik een hond heb die een hoop dingen niet doet, alle onderdelen waarbij je vast moet houden.

Daarintegen kan ik met hem wel lure racen en farjump doen en misschien in de toekomst tuggen want dat vind hij thuis namelijk wel leuk.

Nu een pup erbij en misschien dat zij de andere onderdelen wel leuk vind zoniet dan doen we die gewoon niet.

Dus misschien in de toekomst toch wat vaker bij een sportclub of evenement te vinden.

Nu hoor ik iets over hangtime? Heb namelijk ook wel eens gehoord van mensen dat die wallclimb ook niet alles is ivm het neerkomen van je hond en nu er touwen worden gebruikt die je aan je tuigje maakt was er ook iets met het hangen in het tuig thv zenuwknooppunten? Ik ben geen DA en weet er verder niks vanaf maar hoorde het ooit eens
[img]http://i1355.photobucket.com/albums/q717/Mike_Jorissen/20c44e35-fb42-408e-9d7f-29c94ccec45b_zps3ed70029.jpg[/img]

Fatboys Manor
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Fatboys Manor » 27 Jan 2016, 08:30

De wallclimb kan natuurlijk op 3 manieren worden gedaan,

1. De hond word opgevangen, voorkeur gaat voor 2 vangers.

2. De hond word gekoppeld aan een touw waardoor er geen vanger nodig is.

3. De hond zelf weer naar beneden laten komen. (dit raad ik wel zwaar af)

Deze manieren bestaan al erg lang,

De hond opvangen is niet voor iedereen mogelijk helemaal als je met een grote zware hond werkt, daarom gebruiken vele een touw ook natuurlijk voor het gemak. je hebt geen last van kwijl, zand, nagels omdat je de hond niet hoeft te vangen.

Het is de bedoeling dat je het touw altijd net niet op spanning houdt, mocht de hond dan missen kan je het touw doortrekken en de hond snel laten zakken, vele laten de hond erg langzaam zakken waardoor ze een onnodige tijd in het tuig hangen.

Maar of die paar seconden extra, schadelijk zal zijn betwijfel ik, wat wel verkeerd kan aflopen zijn de mensen die een touw gebruiken voor de wall en deze veelte lang houden. Zodra de hond zijn hoogste punt heeft behaald en dus weer naar beneden zal komen. gaat de volledige massa van de hond naar beneden, mocht je dan het touw te teveel spelling geven maar toch goed vasthouden, gaat de hond vanuit een versnelling naar stil. Dit kan altijd een verkeerde beweging/tik opleveren in de rug.

Gelukkig nog nooit meegemaakt, heb enkel honden zwaar geblesseerd zien worden tijdens tug of war en pakwerk,
If you want to be the best you've got the beat the best

dragonlady

Berichtdoor dragonlady » 27 Jan 2016, 10:13

Ik ben voor sporten, ik denk dat iedereen die sport moet kiezen waar hij of zij zich goed bij voelt. In mijn geval is dat meer breitensport, fietsen, hardlopen. Ik heb een hond die helemaal niet omkijkt naar de typische staffordsporten, springpole vind meneer eng en voor de rest heeft hij dus totaal geen interesse.
[img]http://pdgm.pitapata.com/TikiPic.php/euMEvKm.jpg[/img][img]http://pdgm.pitapata.com/euMEp2.png[/img]

KrayzieJay
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor KrayzieJay » 06 Feb 2016, 16:17

Ik ben zeker VOOR!

Zelf ben ik sportief aangelegd, ik moet mijn energie kwijt kunnen, en ik vind dat onze hondenrassen, die erg veel drive bezitten hetzelfde hebben, die moeten hun energie kwijt kunnen, ook al houden ze ook van luieren.

En wat betreft bijtsporten, ook daar ben ik voorstander van, daar onze honden "op slot slaan" zie ik het als een goede manier om je hond het "op slot slaan" af te leren. Mijn honden hebben gelukkig nog nooit een aanvaring gehad met een andere hond, wel heb ik mee gemaakt dat mijn hond een kat greep die voor me deur lag te slapen, toen ik riep LOS, was het ook echt los en werd ze kalm. Dus mijn ervaring met bijtsport is goed.

Terug naar “Sporten”