Beentjes, speelgoed of wat nog?

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
EviBo
Rookie Staff
Rookie Staff

Beentjes, speelgoed of wat nog?

Berichtdoor EviBo » 30 Mar 2016, 14:46

Ik vond niet direct waar ik het beste dit kon plaatsen.

Onze honden krijgen regelmatig beentjes om op te knabbelen. Ik geef hun vaak varkensoren, hoefjes, beenderen met nog wat vlees aan,... Maar mijn labrador eet dit rustig op en is hier even met bezig. De am Staffords daarentegen eten zo een heel bot onmiddellijk op. Duurt zelfs geen 20min en het been en alles is op.. Wat kan ik best geven aan hun als been of knabbeltje waar ze even mee bezig zijn? Speelgoed zoals bijtring of bijtbeen overleven niet langer dan 10min.. Ik wil eens iets waar ze wat langer mee bezig zijn. Zo een bal waar af en toe eten uit valt is geen optie vrees ik. Want die hond bijt echt op alles, haar spelen is iets kapot bijten.. Ik heb dit nog niet geprobeerd maar zou het zonde vinden om zo eentje te kopen en dat dit voor een half uurtje Fun zorgt en dat het dan al kapot gebeten is.

Weet er iemand iets leuks voor de hond?

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Re: Beentjes, speelgoed of wat nog?

Berichtdoor Inge en Bono » 30 Mar 2016, 18:56

Ik weet niet zo 1,2,3 staffproof speelgoed, hooguit misschien een boomerbal?

Ik wil je wel stevig waarschuwen voor die beentjes. Echt absoluut niet geschikt om te geven. Zeer veel calcium dus grote kans op verstoppingen. Wanneer het verhitte botten zijn, heb je ook nog eens flink kans op nare splinters die het maag darmstelsel kunnen perforeren. En bovendien zijn ze veel te hard, wat slecht is voor de tanden; slijtage. Hoefjes vind ik hetzelfde voor gelden

Om te kluiven kan je bv gedroogde runderkophuid, bullenpees of geelhaar geven; ze zijn er even mee bezig. Ja het gaat redelijk vlot op, maar het is wel veilig :knipoog Hertengewei lijkt mij niet geschikt; ik vermoed dat ze niet zullen schrapen, maar zullen proberen hem op te eten
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

suza--nne
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor suza--nne » 30 Mar 2016, 19:06

Ik heb voor de mijne een nylabone.. Niet alle nylabones zijn even sterk.. Sommige zijn na een week al op maar deze op de foto doet hij al mee sinds oktober. Is nog niet eens een kwart van af.
[img]http://i1206.photobucket.com/albums/bb454/xxsuzannexxx/f6f1073f-efa2-40c1-b520-ace4c045d09f.jpg[/img]

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 30 Mar 2016, 19:59

http://www.staffs-exclusives.com/speelgoed-toys

Chels van mij heeft deze ring inmiddels 3 jaar en loopt er iedere dag mee te klooien en er flink op te kauwen, tot op heden nog niet stuk!

Het is het enige speelgoed wat echt staff proof blijkt te zijn.

Mocht de rode binnenlaag zichtbaar worden krijg je een nieuwe!

toen ik het ding ging ophalen was ik nogal sceptisch maar ik heb werkelijk gezien dat de verkoper er flink met een fors mes in stond te hakken en ik kon werkelijk geen beschadiging vinden.......

(Nee, heb geen aandelen of andere belangen bij deze, ben gewoon puur blij dat ik dat ooit heb gekocht voor het beest)
Carpe diém......

EviBo
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor EviBo » 30 Mar 2016, 21:25

Bedankt voor de reacties. Dat van die beentjes wist ik niet. Dus toch maar beter mee opletten, ook voor mijn hond.

Ik hoop dat het voor haar ook lang genoeg blijft leven :)

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 31 Mar 2016, 20:48

[quote="Inge en Bono"] Hertengewei lijkt mij niet geschikt; ik vermoed dat ze niet zullen schrapen, maar zullen proberen hem op te eten[/quote]

Chels heeft een periode hertengewei gekregen, ze vond het echt geweldig, maar die zooi is zo verdraaide knetter hard dat haar met name de hoektanden gingen slijten?!!? dus was het einde hertengewei, ondanks dat ze er heerlijk zoet mee was.

ze schraapte wel eerst tot ze niet verder het "merg" eruit kon krijgen en dan zette ze idd de kaken erop,...niet best.
Carpe diém......

Luca2905
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Luca2905 » 23 Apr 2016, 13:11

ik had het zelfde probleem, en nu een KONG gekocht waar ik brokjes in kan doen, dit geef ik hem ook als ik weg ga om hem bezig te houden zodat hij mn huis niet gaat slopen, en hij houd zich er goed zoet mee, en krijgt het speeltje ook NOG niet kapot.

linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor linneke » 24 Apr 2016, 07:39

Bij ons heeft de kong ook veel succes. Vooral in de zomer als die met iets vloeibaars gevuld word en de vriezer in gaat. Leer je hond respect te hebben voor zijn speeltjes. Hier liggen de speeltjes opgeborgen en worden ze maar een bepaalde tijd aangeboden. Begint er 1 op te bijten dan gaat het speeltje (even) weg en krijgt ze het later terug, na 2 keer gaat het speeltje weer de kast in.
[img]http://i1366.photobucket.com/albums/r780/Linneke_Vervliet/banner-kopie_zpsdaca8263.png[/img]

Sandy dingo R
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Sandy dingo R » 24 Apr 2016, 11:00

Die GoughNuts zijn idd erg goed, maar daar is de prijs ook naar

Ik geef die van mij af en toe een bananendoos :D

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 24 Apr 2016, 14:24

ik gooi af en toe een bevroren herten of schapenkop in de kennel, daar zijn ze best even zoet mee

Terug naar “Sporten”