Wedstrijdspanning?

Dit onderdeel is voor vragen en opmerkingen over alle hondensporten, en het trainen en in conditie zetten van je hond. Alles omtrent het sporten en trainen van je hond plaats je dus hier.
Forumregels
michelvm86
Rookie Staff
Rookie Staff

Wedstrijdspanning?

Berichtdoor michelvm86 » 18 Mei 2016, 18:43

Hallo allemaal,

De situatie is als volgt: gaan we trainen bij sportdogs presteert Xena constant/steeds kleine verbetering.

Maar komen we op een evenement, dan leggen we bewust de lat al lager maar haalt ze het alsnog niet.

Voorbeeld: farjump met trainen springt ze 3,65m maar zaterdag bij sporting amstaff begonnen op 2.6m maar komt ze nog niet op de helft. En dit is al op meerdere evenementen voorgekomen, behalve dan bij sportdogs zelf.

Hoe kunnen we dit voorkomen? Of is dit een kwestie van wennen, aangezien ze iets meer dan 1,5 jaar is.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Wedstrijdspanning?

Berichtdoor Mick » 18 Mei 2016, 19:32

Afleiding is altijd lastig! In wat voor omgeving train je haar?

Wat geef je haar na een sprong? Verleid je haar met iets wat ze helemaal geweldig vind en zelden krijgt of?
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 18 Mei 2016, 21:09

Net iets ouder dan 1,5?

Waar hebben we het over m.b.t. sport, je hond komt net kijken ;-) Een evenement is altijd anders dan een training. Geef haar de tijd te ontwikkelen, lichamelijk maar ook absoluut geestelijk. Imo nog niet teveel lopen pushen, heeft geen zin. Laat je hond eerst plezier krijgen in hetgeen ze mag doen en train, vooruitgang zal volgen, betere resultaten komen later. Trainen, trainen en soms bloed, zweet en tranen.
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Sandy dingo R
Gezellige Staff
Gezellige Staff

Berichtdoor Sandy dingo R » 18 Mei 2016, 21:50

Ja ik ken het, gewoon volhouden!

michelvm86
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor michelvm86 » 19 Mei 2016, 12:46

We pushen het ook zeker niet hoor, ondanks dat ze zaterdag niet echt presteerde hebben we een leuke dag gehad.

En trainen normaal bij sportdogs, daar is natuurlijk niet heel veel afleiding. Ik ben overigens al wel zeer tevreden over de resultaten die ze behaald met het trainen.

En tranen waren er zat ik zaterdag toch dicht tegen aan, toen ze in mn hand beet tijdens de 2e run op de a-frame haha.

Gaan gewoon verder en plezier beleven. Ga me ook gewoon inschrijven voor working dogs holland voor de ervaring.

Terug naar “Sporten”