Gezonder leven? Meer energie? Afslanken of aankomen? ...

Voor allerlei onderwerpen. Hier kun je dus kletsen over van alles en nog wat, het hoeft hier dus niet speciaal over honden te gaan.
Forumregels
Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Gezonder leven? Meer energie? Afslanken of aankomen? ...

Berichtdoor Zumvlieg » 29 Apr 2014, 15:14

[quote="Cey"][quote="Zumvlieg"]Goeie genen wil ook helpen, strak in je vel te blijven[/quote]

Haha, dat zeker en gelukkig word ik niet zo snel dik. Toch vind ik een getraind lichaam echt veel beter staan bij mezelf en voelt een goede conditie hebben gewoon veel beter. Ondanks dat ik een paar jaar geleden niet overdreven zwaar was deed het slechte eten mij niet zo goed. Veel buikpijn, waardeloze conditie en ect. Sommige mensen zijn slank en kunnen veel ongezonder zijn dan mensen die wat voller zijn en gezond leven.[/quote]

Ik ben daar een mooi voorbeeld van. Ik kan slecht tegen suikers (blijkbaar) en ben nog onwijs aan het onderzoeken waar ik allemaal nog meer niet tegen kan. In elk geval weet ik al dat ik bijvoorbeeld niet tegen spinazie kan, en goed reageer op suikervrij en glutenvrij.

Maarja, hoe krijg je dat in 1 dieet in godsnaam?

Overigens, als mensen zoiets horen, over ik op dieet (het is niet eens een dieet het wordt een volledige levensaanpassing ik kan het niet anders noemen) die zeggen dan oh maar dat heb jij echt niet nodig, hoe kom je daarbij blabla. Mensen denken dat als je slank bent, dat dit gelijk staat aan gezond zijn. Helaas is niets minder waar.

dragonlady
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor dragonlady » 29 Apr 2014, 15:31

There are no shortcuts.

Gewoon zorgen dat je gezond eet, onbewerkt bij voorkeur, 6x per dag eten om verbranding op peil te houden en wat beweging/sporten. Al die pilletjes, poedertjes en rare apparaten en diëten is gewoon geldklopperij. Een dieet houd je altijd maar een poosje vol, je moet gewoon zorgen dat je een gezonde levensstijl hebt, kortom iets dat vol te houden is. Vetten heb je in tegenstelling tot wat veel mensen denken ook gewoon nodig, noten is inderdaad een goede bron van vetten. Maar de ene noot is hierin ook de andere niet, en neem ze ook met mate. Daarbij zijn ook geen 2 mensen hetzelfde en dus ook je ruststofwisseling. de een hoeft maar naar een taartje te kijken en het zit eraan en de ander propt zich vol en is nog vel over been.

Meeste van mijn vrienden doen wedstrijden in de bodybuilding en zonder gezond eten (70%) en sporten(20%) ga je er gewoonweg niet komen. De overige 10% halen ze wel uit andere hulpmiddelen :D , maar wederom zonder de overige 90% haalt dat ook helemaal niks uit :hihi

Er zijn wel middelen die wel degelijk helpen om vet kwijt te raken, maar die zijn alleen verkrijgbaar in het illegale circuit zoals ephedra (de stackers van een aantal jaren terug hadden dat als hoofdcomponent) en clenbuterol. Daarbij moet je daar ook maar tegenkunnen want er zijn wel wat bijwerkingen.

Ik ben 5jaar moderator op een bodybuilding forum geweest, ik heb alle shortcuts die mensen dachten te kunnen nemen wel een keertje voorbij zien komen :hihi
[img]http://pdgm.pitapata.com/TikiPic.php/euMEvKm.jpg[/img][img]http://pdgm.pitapata.com/euMEp2.png[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 29 Apr 2014, 19:47

Ik denk altijd maar; als iets echt ZO makkelijk zou werken, dan zou iedereen die da t zou willen wel slank zijn.

miruske

Berichtdoor miruske » 29 Apr 2014, 20:04

weet je het is allemaal zo relatief; Hoe dun moet je nou eigenlijk zijn om mooi te zijn? wat is dan weer mooi? En om dan te zeggen je bent prima als je je lekker voelt: lekker voelen ga je je ook als je in de spiegel kijkt en wat je ziet je grotendeels bevalt.

Mensen die echt ziek zijn of ellende hebben die kan het weer aan hun reet roesten hoe ze eruit zien maar je hebt van die barbies die niks meer voelen en totaal oppervlakkig zijn zolang alles maar perfect is.

Bewegen is belangrijk!!! Gezonde voeding is belangrijk!!!! En genieten is belangrijk!!!! En alles in dezelfde mate dus GENIET!! Daar wordt je pas gezond van en ja ..... genieten van de eerder genoemde superfoods als radijs en tomaat en nootjes en gezonde vetjes en eiwitjes is dan natuurlijk wel de goede weg, genieten van een heerlijk stuk beweging te paard- fiets of voet of waar dan ook is ook je van het!! Maar ook dat wijntje bij een romantisch dinertje of die bak popcorn bij de film zijn belangrijk..........en leer dan allemaal ( ook ik) jezelf en elkaar eens bekijken om alle goede en leuke en mooie dingen die we hebben....... In plaats van altijd te streven naar dat plaatje in de film waardoor we allemaal veranderen in oppervlakkige workaholishe geldwolven want we moeten allemaal de duurste auto het grootste huis de mooiste nagels en kapsels en als we dan maar het lichaam van cameron diaz hebben dan zullen we echt GELUKKIG zijn........ Nou believe me!!!!! Er maakt je niks ongelukkiger dan dat allemaal te hebben en je te realiseren dat alle mensen waar je je mee omringd hebt net zo oppervlakkig zijn geworden als jezelf.....

dus lieve mensen die lekker aan de shakes en superfoods zitten...... geniet ervan en ook alle mensen die heerlijk hun chocola naar binnen werken geniet ervan. probeer alles lekker in balans te brengen met een dosis gezond verstand en een partij beweging als in wandelen met de hond, voetballen met je zoon (uitgeput ben je dan!!) of yoga met je dochter en GENIET ERVAN!!!! het maakt je een mooier mens.......

Chantal101
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Chantal101 » 30 Apr 2014, 07:36

Hb je ook een shake voor een hond om aan te komen. Probeer alles maar niks helpt :nut
[img]http://i45.tinypic.com/30c4l8j.jpg[/img]

Cey

Berichtdoor Cey » 02 Mei 2014, 17:33

[quote="Zumvlieg"][quote="Cey"][quote="Zumvlieg"]Goeie genen wil ook helpen, strak in je vel te blijven[/quote]

Haha, dat zeker en gelukkig word ik niet zo snel dik. Toch vind ik een getraind lichaam echt veel beter staan bij mezelf en voelt een goede conditie hebben gewoon veel beter. Ondanks dat ik een paar jaar geleden niet overdreven zwaar was deed het slechte eten mij niet zo goed. Veel buikpijn, waardeloze conditie en ect. Sommige mensen zijn slank en kunnen veel ongezonder zijn dan mensen die wat voller zijn en gezond leven.[/quote]

Ik ben daar een mooi voorbeeld van. Ik kan slecht tegen suikers (blijkbaar) en ben nog onwijs aan het onderzoeken waar ik allemaal nog meer niet tegen kan. In elk geval weet ik al dat ik bijvoorbeeld niet tegen spinazie kan, en goed reageer op suikervrij en glutenvrij.

Maarja, hoe krijg je dat in 1 dieet in godsnaam?

Overigens, als mensen zoiets horen, over ik op dieet (het is niet eens een dieet het wordt een volledige levensaanpassing ik kan het niet anders noemen) die zeggen dan oh maar dat heb jij echt niet nodig, hoe kom je daarbij blabla. Mensen denken dat als je slank bent, dat dit gelijk staat aan gezond zijn. Helaas is niets minder waar.[/quote]

Dat is best vervelend of niet? Mensen die hun mening klaar hebben omdat je toch slank bent. Ik ken dat ook. Heb zelf ook gevoelige darmen dus neem niet al te vaak suiker en minder slechte vetten. Ik ben slank maar absoluut niet mager. Toch krijg ik dan reacties van 'zou je niet eens gaan eten?' (ik eet meer dan genoeg) met een blik erbij alsof ik anorexia heb...

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 03 Mei 2014, 08:31

[quote="Cey"]
Dat is best vervelend of niet? Mensen die hun mening klaar hebben omdat je toch slank bent. Ik ken dat ook. Heb zelf ook gevoelige darmen dus neem niet al te vaak suiker en minder slechte vetten. Ik ben slank maar absoluut niet mager. Toch krijg ik dan reacties van 'zou je niet eens gaan eten?' (ik eet meer dan genoeg) met een blik erbij alsof ik anorexia heb...[/quote]

Daar heeft mijn schoondochter ook last van die is superslank,is supergezond,kan alles eten,2 weken na de bevalling was

die al weer plat/slank en kon moeiteloos in haar maatje 36. (ik vroeg aan haar of het niet de ooievaar was die de

baby gebracht heeft :hihi )is alleen maar makkelijk als je niet dik wordt :D

robmarley89

Berichtdoor robmarley89 » 03 Mei 2014, 08:35

[quote="Toska"][quote="Cey"]
Dat is best vervelend of niet? Mensen die hun mening klaar hebben omdat je toch slank bent. Ik ken dat ook. Heb zelf ook gevoelige darmen dus neem niet al te vaak suiker en minder slechte vetten. Ik ben slank maar absoluut niet mager. Toch krijg ik dan reacties van 'zou je niet eens gaan eten?' (ik eet meer dan genoeg) met een blik erbij alsof ik anorexia heb...[/quote]

Daar heeft mijn schoondochter ook last van die is superslank,is supergezond,kan alles eten,2 weken na de bevalling was

die al weer plat/slank en kon moeiteloos in haar maatje 36. (ik vroeg aan haar of het niet de ooievaar was die de

baby gebracht heeft :hihi )is alleen maar makkelijk als je niet dik wordt :D[/quote]

Hmm. die laatste zin ben ik toch niet echt mee akkoord. Ik ken veel mensen die liever wel wat makkelijker gewicht zouden aankomen (waaronder ikzelf :D ) :cool
[img]http://i1294.photobucket.com/albums/b614/robmarley89/5ce1c802-093c-4751-b64a-74d3d252476c_zpsnxtwhj8c.jpg[/img]

[b][i][size=150][color=#00BF00]Nothings perman[/color][color=#FFFF00]ent in life... All[/color] [color=#FF0000]except for change[/color][/size][/i][/b]

Cey

Berichtdoor Cey » 08 Mei 2014, 16:06

[quote="robmarley89"][quote="Toska"][quote="Cey"]

baby gebracht heeft :hihi )is alleen maar makkelijk als je niet dik wordt :D[/quote]

Hmm. die laatste zin ben ik toch niet echt mee akkoord. Ik ken veel mensen die liever wel wat makkelijker gewicht zouden aankomen (waaronder ikzelf :D ) :cool[/quote]

Zoals deze meneer? Die is wel erg blij met zichzelf :lac :lac.

http://m.youtube.com/?gl=NL&hl=nl#/watch?v=f8MqAmPA_GA

Skyline
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor Skyline » 10 Mei 2014, 19:46

Ben jaren 60 - 65 kg geweest met 2 meter lengte...

Bij diëtist geweest en gekeken wat ik at

3x het aantal calorieën voor een volwassen man per dag.... En nog niks aan komen

Medisch ook na gekeken en alles in orde

Toen maar Is gezonder gaan eten en binnen half jaar 20kg aan gekomen

Eet nog steeds 3x zoveel als een gemiddelde man maarja

Terug naar “Old Cross Guns Café”