Wandelschoenen

Voor allerlei onderwerpen. Hier kun je dus kletsen over van alles en nog wat, het hoeft hier dus niet speciaal over honden te gaan.
Forumregels
irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Wandelschoenen

Berichtdoor irwi » 06 Okt 2014, 08:32

Ik heb nu nikes aan tijdens het wandelen maar ze slijten me iets te snel voor de prijs die ze kosten. Ik meen me te herinneren dat laatst mensen waren die goede wandelschoenen hadden die lang meegingen. Wie oh wie kan me ervaring geven en op weg helpen.

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Wandelschoenen

Berichtdoor Toska » 06 Okt 2014, 09:03

Ik heb meindl's voor een iets bredere voet,ik koop ze 1 maat groter en draag ze altijd met wandelsokken,ze zijn best

duur maar ik loop er bijna 3 jaar op en zijn de zolen afgelopen dan kan kan je ze naar een speciale schoenmaker

opsturen om nieuwe zolen op te plaatsen die kosten dan ook weer 70 euro maar je kan weer jaren verder.

Je hebt 3 soorten wandelschoenen,gewoon wandelen,asfalt dan heb je type A nodig de zool is iets zachter en slijt iets

vlugger.

Je hebt A/B voor bos/asfalt....heeft een hardere zool,de schoen is ook iets zwaarder.

Type C hebben we niet nodig is voor de bergen :hihi

Je hebt met gore-tex,voor droge voeten maar die vind ik warm aan de voeten in de zomer maar niet warmer dan een

nike.

Ik heb zonder gore-tex ik vet ze zelf in,vind ik prettiger(ik loop bijna nooit in de bossen)

Mijn wandelschoenen zijn de meest gedragen schoenen,nooit geen knie/rug/voetklachten met die schoenen,ik draag

ze zelfs als het sneeuwt en glad is.

Ga naar een goede outdoorzaak laat je goed informeren en goed je schoenen aanmeten en je schoenen moet onmiddellijk

lekker zitten,niet inlopen,ze mogen nergens knellen en altijd passen met wandelsokken.

Je hebt nog meer goede merken wandelschoenen.

Veel succes bij het vinden van een goede schoen.

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 06 Okt 2014, 09:25

Dank je wel ik moet ook voor brede voeten hebben. Die zijn dus te krijgen bij die Meindl's. Gewoon naar een sportzaak toe dus.

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 06 Okt 2014, 09:32

[quote="irwi"]Dank je wel ik moet ook voor brede voeten hebben. Die zijn dus te krijgen bij die Meindl's. Gewoon naar een sportzaak toe dus.[/quote]
Nee,geen sportzaak,een outdoorwinkel waar ze kampeerspullen,messen....en schoenen verkopen bv.

bv.bever,zwerfkei.....kijk maar eens op de online sites,kan je ook van alles lezen.

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 06 Okt 2014, 09:34

Ik heb ook Meindl schoenen. Hoge variant ivm stevigheid bij de enkel. Ik loop er nu 3 jaar op ongeveer en niks geen gaatjes, niks versleten niks geen gekke dingen.

Ze hebben me rond de 120 euro gekost en ik voelde me nog flink voor schut gezet, dacht bij mezelf; Sylvia wat heb je nu weer gekocht...... maar ik ben enorm blij met ze en ze lopen nog steeds heerlijk!

Ook gekocht in een out door winkel! Zeker niet naar de sportzaak gaan, maar een echte out door winkel waar je meteen een tent en dat soort zaken ken halen, daar heb je echt waar de beste wandelschoenen

Dogs Of Dylano's
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Dogs Of Dylano's » 06 Okt 2014, 09:36

Mijn vriend loopt ook om meindl.

Nu na 2 jaar waren de zolen versleten, 2 weken geleden weg gebracht en nieuwe zolen er onder voor 80 euro en hij heeft weer nieuwe schoenen.

Hij wil echt alleen nog maar meindl.
[img]http://i768.photobucket.com/albums/xx330/sbtsc-oost/th_LOGODOGSOFDYLANOS-1.jpg?t=1289989057[/img]

Wij verwachten na de zomer pups.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 06 Okt 2014, 09:53

[quote="Zumvlieg"]Ik heb ook Meindl schoenen. Hoge variant ivm stevigheid bij de enkel. Ik loop er nu 3 jaar op ongeveer en niks geen gaatjes, niks versleten niks geen gekke dingen.

Ze hebben me rond de 120 euro gekost en ik voelde me nog flink voor schut gezet, dacht bij mezelf; Sylvia wat heb je nu weer gekocht...... maar ik ben enorm blij met ze en ze lopen nog steeds heerlijk!

Ook gekocht in een out door winkel! Zeker niet naar de sportzaak gaan, maar een echte out door winkel waar je meteen een tent en dat soort zaken ken halen, daar heb je echt waar de beste wandelschoenen[/quote]

Meindls voor € 120? Was dat een super aanbieding? Ik kan alleen Meindls vinden vanaf een eurootje of 200 :hum

Het verschilt heel erg per merk wat fijn zit. Je hebt een aantal goede merken zoals Meindl, Lowa, GRIsport, Hanwag e.d. Inderdaad naar zo'n zaak gaan en kijken wat bij jou lekker zit. Ik vind bergschoenen fijn lopen, maar anderen vinden zo'n schoen om je enkel niet prettig. Als je iets lichts wilt wat zit zoals een Nike Air Max, dan kan je ook nog voor Gore-Tex Trailschoenen kijken. Dat zijn hardloop/sportschoenen gemaakt met extra grove zool(dus niet zo glad als een normale hardloopschoen) voor veel grip, weegt niks en zo goed als waterdicht. Ik heb ze ook voor bootcamp en hardlopen van t merk Salomon. Dergelijke trailschoenen kosten ongeveer € 125 , dit is een voorbeeld; http://www.zalando.nl/salomon-ellipse-gtx-w-stabiliteit-hardloopschoenen-zwart-sa541a03s-802.html Zulke schoenen verkopen ze overigens ook bij de meeste outdoor zaken :knipoog
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Toska
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Toska » 06 Okt 2014, 10:05

Lies tegen mij is gezegd door een ervaringsdeskundige dat je beter geen bergschoenen kan dragen op een vlak

terrein omdat je dan luie enkels krijgt en later meer kans hebt op blessures als je met gewone schoenen loopt.

Ze worden wel geadviseerd aan te zware mensen,ik weet dat jullie niet onder die categorie vallen :hihi

Maar het is inderdaad waar loop je liever op,dat is voor ieder persoonlijk.

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 06 Okt 2014, 10:09

Je hebt gelijk, ze waren 180 euro. Ik was net wakker en het is al 3 jaar terug dat ik ze gekocht heb haha. Slecht excuus hehe.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1563250773898831&l=b40ead5f9f

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1563250800565495&l=e2a01b2a7d

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1563250813898827&l=b28ff1fc08

Hier mijn stevige stappers. Met Vibram! Geen idee wat dat is, maar het klonk toen alsof ik het nodig had :hihi

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 06 Okt 2014, 11:05

[quote="Toska"]Lies tegen mij is gezegd door een ervaringsdeskundige dat je beter geen bergschoenen kan dragen op een vlak

terrein omdat je dan luie enkels krijgt en later meer kans hebt op blessures als je met gewone schoenen loopt.

Ze worden wel geadviseerd aan te zware mensen,ik weet dat jullie niet onder die categorie vallen :hihi

Maar het is inderdaad waar loop je liever op,dat is voor ieder persoonlijk.[/quote]

Ik bedoel met bergschoenen dus ook categorie A/B wandelschoenen die enkelhoog zijn :D . Van die dingen om echte ruwe bergen mee te gaan bedwingen die niet buigen, vind ik zelf ook niet prettig. En m'n enkelspiertjes train ik wel weer met t lopen op pumps :hihi

[quote="Zumvlieg"] Met Vibram! Geen idee wat dat is, maar het klonk toen alsof ik het nodig had :hihi[/quote]
Vibram is een merk, het zijn extra slijtvaste zolen die licht zijn maar wel veel grip hebben. Ik heb ook vibram zolen in mijn GRIsports :knipoog
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Terug naar “Old Cross Guns Café”