2e engelse staffie bij teefje

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Plaats reactie
Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

2e engelse staffie bij teefje

Bericht door Gerry64 » 12 jul 2017, 12:22

Hallo.
Wij hebben nog maar net een engelse staffie pup.
We willen heel graag in de nabije toekomt een 2e staffie enbii
Nu hebben we een teefje dus wij denken dat een reutje een goedekeuze is.
Nu zijn de wachtlijsten vaak lang duswe staan er al weer op voor een 2e engelse staff.
Maar naar alle waarschijnlijkheid is eral een mooi pupje beschikbaar medio dec 2017.Dan is onze cira net 9 maandjes.
Is dit een slimme beslissing??
Ik hoor graag jullie advies betreft leeftijd en keuze voor een reu of teef bij al een teefje

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Re: 2e engelse staffie bij teefje

Bericht door Mick » 13 jul 2017, 15:21

Ik zou je toch met klem aanraden om te wachten tot je teef minimaal 2,5 jaar is. Ik snap dat het leuk lijkt om een 2e erbij te nemen (weet er alles van heb er 3 in huis, waarvan 2 gescheiden van elkaar moeten leven omdat ze anders elkaar af maken), maar zo leuk is dat niet! Zeker bij dit ras is het een behoorlijke uitdaging.

Een echte stafford deelt niet met andere en dus heb je met heel veel dingen rekening te houden. Speelgoed kun je niet laten liggen, eten moet apart enz enz. Als ik zelf nu de keuze zou moeten maken, zou het er bij 1 blijven, dat is zo onnoemelijk veel makkelijker!

2 niet volwassen honden in huis en buiten is een enorme uitdaging, probeer eerst je huidige teef goed onder controle te krijgen, alvoor je denkt aan een 2e!

De gemiddelde SBT is pas heel laat volwassen, zeg rond 3 jaar oud, soms nog wel ouder pas.

Reu-teef heeft de voorkeur, maar 0,0 garantie dat dat goed zal gaan en blijven gaan
Even a blind squirrel finds a nut once in a while

Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

Bericht door Gerry64 » 13 jul 2017, 16:53

Mmm....heb duidelijke info opgedaan bij goede fokkers en deze spreken dit dit echt tegen en beamen dat het prima kan

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 14 jul 2017, 08:22

Zou ik ook zeggen als ik pups had die ik met moeite kwijt kan....

Een puberende teef en een pup, ik zou er niet aan moeten denken. Tuurlijk kan het, maar of het leuk en gezellig is, nee ik kan me dat niet voorstellen. Staat me bij dat er hier een dergelijk verhaal te vinden moet zijn, die had iig behoorlijk spijt. De pup nam het "slechte" gedrag over van de puber en dan heb je dubbel feest.

Wie is die goede fokker? Want nu ben ik wel benieuwd!
Even a blind squirrel finds a nut once in a while

Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

Bericht door Gerry64 » 14 jul 2017, 08:29

ik denk dat we dit onderwerp maar :zwaai moeten afsluiten.zoveel mensen zoveel ervaringen en hier kom ik er zeker niet verder mee.[

Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

Bericht door Gerry64 » 14 jul 2017, 08:33

en...deze fokster heeft een wachtlijst van een jaar...dus kwijtraken is geen sprake van.

Mich
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door Mich » 14 jul 2017, 12:30

Wij hebben al 18 jaar een stafford, Senna is 14 geworden en Angie wordt binnen 10 dagen 4 jaar en ik kan je vertellen dat een stafford opvoeden niet zo simpel is. Ze vragen heel veel geduld en vooral aandacht maar als jij van mening bent dat je dat kan verdelen over 2 staffords geen probleem hoor! Kom alleen achteraf niet klagen dat het misgelopen is. Probeer eerst 1 stafford voor een jaar of 4 deftig op te voeden en dan pas over een tweede na te denken. Het zou spijtig zijn dat er 2 honden moeten herplaatst worden na een aantal maanden omdat het baasje dacht dat het wel kon.
Groetjes,

Mich & Angie (Senna ik vergeet je nooit!)
Afbeelding

Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

Bericht door Gerry64 » 14 jul 2017, 12:32

Vooroordelen
Maar zoals gezegd stop ik deze discussie

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie
Contacteer:

Bericht door Inge en Bono » 14 jul 2017, 14:00

Waarom vraag je advies, wanneer je bepaalde antwoorden niet wil horen? :knipoog

Ik bedoel het helemaal niet vervelend, echt niet. Maar je vraagt advies van kenners, en wanneer men dan een eerlijk antwoord geeft, vind je dat vooroordelen.

Dit is jullie eerste stafford. Een stafford die, wanneer jullie pup nr2 krijgen, pas 9 maanden is. Waarom de haast; neem de tijd om van jullie pupje te genieten en haar op te voeden tot een stabiel hondje. Zodat je ziet wat voor karakter ze heeft en of het verstandig is er een tweede bij te zetten.
Bedenk voor jezelf waarom je er een tweede bij wil :)
Afbeelding

Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

Bericht door Gerry64 » 14 jul 2017, 14:52

Ik zal nogmaals duidelijk zijn met mijn vraag.
Ik vraag niet wat iemand ervan vindt maar wie er ervaring mee heeft.
Ik heb 9 kinderen op de wereld gezet en groot gebracht....dus weet wel hoe je aandacht moet verdelen
Daarbij krijg ik sterkt de indruk dat jullie hoer allemaal een staffie als een monster zien.

Plaats reactie