2e engelse staffie bij teefje

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Plaats reactie
MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Re: 2e engelse staffie bij teefje

Bericht door MichaelJune » 25 jul 2017, 18:18

gerry ik heb eerst normaal gereageerd .ik denk dat je je reacties daarop moet teruglezen. niemand heeft vooroordelen over je die creeërde je zelf door zo raar te reageren. je teef teef voorkeur is gewoon niet alles vooral niet met staffs. nogmaals het kan goed gaan maar net zo goed fout. en dan moet jij bereidt zijn om alles op alles te zetten om de vrede te bewaren in huis, endat vind niet iedereen leuk. maar als jij wel daartoe bereidt bent is dat ok. maar daar heb je geen antwoord op gegeven, je draaide er nogal omheen en dat frustreerde mij.en als iemand de teksten niet goed heeft gelezen ben jij dat wel. verder even goede vrienden hoor.maar ik heb ervaring zat met staffs en zonder 2 in huis te hebben kan ik je ook genoeg erover vertellen maar dat is niet wat je wou horen. verder zal ik niet geirriteerd blijven dus zand erover

Gerry64
Rookie Staff
Rookie Staff

Bericht door Gerry64 » 25 jul 2017, 18:23

Ik vroeg aan mick een reactie
Jou reactie begrijp ik...maar wil nogmaals teru komen op gewoon mijn vraag...ervaringen te delen en niet te veroordelen.
Maar dat is voor veel mensen op een forum erg moeilijk.
Iedereen maakt een keuze en als iemand de mening heeftdat hetfout gaatof nietkan , neem ik aan dit dit uit een persoonlijke ervaring komt en deze persoon heeft dus net als wij ooit voor dezelfde keuze gestaan.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 25 jul 2017, 18:43

Gerry64 schreef:Nog een vraag aan mick...je vertelt dat je zelfs 3 staffies hebt waarvan er 1 niet bij de rest kan
Mag ik zo vrij zijn te vragen wanneer je de keuze gemaalt hebt van 1 naar 2 en van 2 naar 3
En zijn het teefjes...reutjes???
Van 1 naar 2, we hadden een AST teef en ik wilde een reu! Noa was al vroeg redelijk volwassen en ik denk dat ze toen bijna 2 was. Toen is Banzai SBT reu erbij gekomen. We hadden de ervaring hoe ze op pups reageerde en daarom durfde we het toen aan. Het is redelijk goed verlopen tussen de 2 en gaat nog steeds goed. Wel hebben ze wat stevige aanvaringen gehad, foutje van ons, maar ook uit het "niets".

Van 2 naar 3, Banzai heb ik ingezet als dekreu en bij zijn eerste dekking zat een teefje, die mijn vrouw wilde hebben. Noa en Penny gaat vrij goed, Banzai en Penny niet! Penny is te brutaal en opdringerig en Banzai pikt dat totaal niet.

Mijn vrouw loopt soms met de drie tegelijk en dan gaat het als je goed oplet, maar het is een zeer pittige uitdaging. Ik waag me er niet aan! Vind met 2 lopen al pittig zat.

Nu wat jaartjes verder en met de wetenschap die ik nu heb, zou ik nooit meer, meer als 1 Stafford houden. Het houden van 1 is zoveel makkelijker en dus ook leuker, dat ik niet weer voor 2 of meer zal kiezen.

Veel mensen onderschatten hun hond enorm, vandaar dat ik zo stellig ben, dat je beter kan wachten. Onderschat niet hoe lastig en pittig het kan zijn. Ooit je hond uit een gevecht moeten halen, waar de 2 je echt niet meer zien of horen? Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten! Als je de wilskracht ervaart, ga je pas de echte ware aard zien! Een pup / puber is nog niets in vergelijking met een volwassen hond.

Banzai is werkelijk de grootste sullige clown die er is! Maar als de knop om is....mag je enorm sterk in je schoenen staan, wil je hem stoppen. Had ik die kant nooit gezien, had ik je voor gek verklaart, dat ie daartoe instaat was.

Lees, leer, sta open voor andermans visie! Kan prima zijn dat jij die niet deelt, maar hou het ondanks dat in je achterhoofd. Is het je niet duidelijk wat iemand bedoeld vraag verder, voel je je aangevallen, vraag duidelijkheid zonder een toontje op te zetten. Ik weet dat is lastig, ik haal ook graag uit lol!
Even a blind squirrel finds a nut once in a while

Plaats reactie