Voorstellen

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Stix
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Stix » 21 sep 2017, 11:15

Ik heb een aantal pogingen gedaan om een reactie te schrijven, maar al deze pogingen mondden uit in een verdediging. Dus op een of andere manier voel ik mij aangevallen door jouw post Mick, terwijl jij dat waarschijnlijk niet eens zo bedoelt! Ieder mens maakt zijn eigen keuzes met de beste bedoelingen denk ik. In ons geval is het nog niet zeker of er een baby komt en op welke termijn, maar onze liefde voor een sbt is wel 111% zeker dus op dit moment gaan we daarvoor. Komt er later toch een koter bij, ga ik er vanuit dat we ook met z'n vieren ons plekje voor de openhaard kunnen delen zonder dat er een arm afgebeten wordt, er iemand in het asiel belandt of z'n plasjes in een hoekje in de keuken moet gaan doen.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 21 sep 2017, 12:53

Stix schreef:Ik heb een aantal pogingen gedaan om een reactie te schrijven, maar al deze pogingen mondden uit in een verdediging. Dus op een of andere manier voel ik mij aangevallen door jouw post Mick, terwijl jij dat waarschijnlijk niet eens zo bedoelt! Ieder mens maakt zijn eigen keuzes met de beste bedoelingen denk ik. In ons geval is het nog niet zeker of er een baby komt en op welke termijn, maar onze liefde voor een sbt is wel 111% zeker dus op dit moment gaan we daarvoor. Komt er later toch een koter bij, ga ik er vanuit dat we ook met z'n vieren ons plekje voor de openhaard kunnen delen zonder dat er een arm afgebeten wordt, er iemand in het asiel belandt of z'n plasjes in een hoekje in de keuken moet gaan doen.
:D

Is idd niet lullig bedoeld, meer vanuit mijn ervaring een goed bedoeld advies! Je mag hem net zo makkelijk naast je neerleggen als dat ik het geschreven heb!

Zoals ik probeerde aan te geven is het makkelijker als de hond na de kids komen, maar goed als je een SBT wil dan zal je met uitdagingen om moeten weten te gaan, dus zoek je maatje goed uit en veel plezier ermee!
Even a blind squirrel finds a nut once in a while

Stix
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Stix » 21 sep 2017, 13:23

Over 3 jaar open ik hier een topic: Mick, je had gelijk!

Haha, bedankt. Als hij of zij er is, kom ik nog wel even een introductiefoto plaatsen!

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 21 sep 2017, 13:52

Stix schreef:Over 3 jaar open ik hier een topic: Mick, je had gelijk!

Haha, bedankt. Als hij of zij er is, kom ik nog wel even een introductiefoto plaatsen!
LOL je zal de eerste niet zijn :D

Helemaal goed! Succes met de zoektocht!

Al een idee welk type je het mooist vind?

Stix
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Stix » 21 sep 2017, 14:26

Haha.. als je rond die tijd een berichtje leest dat er een kindje te vondeling gelegd is... het was niet de moeder van Mozes.

Dankjewel, we hebben al een fokker gevonden. Zij verwacht begin volgend jaar een nestje dus ik ben erg benieuwd.

Wat bedoel je met type?

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 21 sep 2017, 15:15

Stix schreef:Haha.. als je rond die tijd een berichtje leest dat er een kindje te vondeling gelegd is... het was niet de moeder van Mozes.

Dankjewel, we hebben al een fokker gevonden. Zij verwacht begin volgend jaar een nestje dus ik ben erg benieuwd.

Wat bedoel je met type?
Je heb meerdere types SBT, van buikschuiver tot langpoot mug, show type of sport type.

Atletische SBT
Afbeelding

Show type SBT:

Stix
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Stix » 21 sep 2017, 15:23

Ah zo, daar was ik nog niet van op de hoogte. Moessie ziet eruit als op het onderste plaatje alleen een ander kleurtje. Oogt wel iets compacter, wat ik wel erg leuk vind, maar ik heb niet direct een voorkeur. Ik heb erg veel informatie gelezen, maar dit nog niet echt teruggevonden. Kun jij me ergens naar verwijzen?

Zijn dit jouw honden?

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 21 sep 2017, 15:46

Stix schreef:Ah zo, daar was ik nog niet van op de hoogte. Moessie ziet eruit als op het onderste plaatje alleen een ander kleurtje. Oogt wel iets compacter, wat ik wel erg leuk vind, maar ik heb niet direct een voorkeur. Ik heb erg veel informatie gelezen, maar dit nog niet echt teruggevonden. Kun jij me ergens naar verwijzen?

Zijn dit jouw honden?
Ik ga me iets wat op glad ijs begeven...

Laat ik voorop stellen dat mijn mening deels komt door mijn voorkeur voor bepaalde types;

Ik hou zelf van de atletische of balanced types. In mijn ogen is dat wat een SBT zou moeten zijn. Zie ook de diverse rasstandaarden die te vinden zijn ala: http://www.sbtcn.nl/rasstandaard/
Waarin staat: ALGEMEEN VOORKOMEN: Kortharig met goede balans en grote kracht voor zijn maat. Gespierd, actief en behendig.
Goed en daar gaan we natuurlijk alweer, want wat is gespierd, actief en behendig, om nog maar te zwijgen over in balance... Ik vind de showtype (kort en gedrongen, 2e foto) niet bepaald in balance, veelal te breed en te kort om behendig te kunnen zijn, tevens ook erg korte snuit, wat de luchttoevoer niet ten goed komt. Daarnaast komen er toch best wel veel problemen bij show types voor, zodra je ze echt gaat belasten, knie, ellebogen enz. In de showwereld heeft men al snel de neiging tot overdrijvingen, iets wat al vele rassen de nek heeft omgedraaid (cavaliers bv). Men fokt op uiterlijk, men zegt wel dat gezondheid voor gaat, maar ondertussen... (let wel overal bij elk type komt er helaas broodfok voor). De karakters van de show typen zijn meestal wel ietsjes tammer als de atleten, zijn alsnog geen alleman vriendjes, maar hebben na mijn ervaring een iets langer lontje. De show variant is vrij makkelijk te krijgen.

Atleten zijn vaak een iets grotere zoektocht om die te vinden. Vaak zijn die wat groter, maar ranker. Karakter is veelal meer wat het behoort te zijn en hebben ze dus ook een korter lontje.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 21 sep 2017, 15:49

Was weer wat te snel met op het knopje drukken.

Dit zijn mijn 2 SBT's

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 21 sep 2017, 15:55

Dit zijn wat nakomelingen van mijn reu bv

Plaats reactie