Flaco

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Flacos baasje
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Flaco

Bericht door Flacos baasje » 11 sep 2017, 10:44

Ik en mijn vriendin hebben sinds kort een leuke staff uit het asiel hij is bijna 2 jaar en goed getrained.
Zijn vorige baasje werd depressief en daardoor is hij een beetje ondervoed dus best klein gebleven. Hij is heel speels wat normaal is voor zijn soort natuurlijk wij hebben niet heel veel ervaring met staffs die uit het asiel komen dus vond ik het een goed plan om het hier te delen en als ik vragen heb die te stellen.
Hij is totaal niet agresief of vervelend kan goed alleen thuis blijven.
Hij kan zitten, liggen, blijven, springen, op commando en luisterd naar alle 3 de huisbewoners.
Wel merken wij dat hij heel erg fixeert op andere honden of dieren. Hierbij blaft of gromt hij niet maar hij gaat wel uitdagend staan. Hij loopt niet los en altijd met muilkorfje voor alle veiligheid.
Wij weten dat deze soort zijn plek in de roedel moet kennen en dat is onderaan want anders neemt hij het huis over. Graag had ik wat tips gewilt over hoe we hem dit constant te kunnen helpen herinneren.
Hij eet na ons, en moet zitten voor de deur voor we naar binnen lopen. Hij slaapt naast het bed maar snachts kruipt die toch het liefst bij onze voeten eind dat vinden wij geen probleem maar weet niet of dat goed is.

:bleble :bleble

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Re: Flaco

Bericht door MichaelJune » 11 sep 2017, 23:37

leuke hond.

1 vraag, waarom neem je een hondgefixeerde staff op in een roedel? vooral 1 met een rugzak, dit vind ik de kat wel op het spek binden, als de plaats in de roedel onderling bepaalt gaat worden hoop ik van harte , en dat meen ik echt, dat jullie niks aan het toeval overlaten. geen speeltjes laten delen, aparte voerbakken, niet samen met stokken ofzo laten spelen, met andere woorden alles uitbannen wat ruzie kan veroorzaken, is het enigste advies wat ik kan geven, hopelijk krijgt hij niet "de" omslag, en doe dat maar echt want anders kan op enig moment de vlam in de pan slaan en kun je ze gescheiden houden.
let ook op voedselnijd bij een hond die weinig te eten heeft gekregen, die willen dat nog weleens gaan verdedigen, vandaar de tip van aparte voederbakken

goed dat je hem een nieuwe kans geeft, ook erg goed dat je maatregelen in acht neemt om te zorgen dat het niet fout gaat , top

Flacos baasje
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Flacos baasje » 12 sep 2017, 12:09

MichaelJune schreef:leuke hond.

1 vraag, waarom neem je een hondgefixeerde staff op in een roedel? vooral 1 met een rugzak, dit vind ik de kat wel op het spek binden, als de plaats in de roedel onderling bepaalt gaat worden hoop ik van harte , en dat meen ik echt, dat jullie niks aan het toeval overlaten. geen speeltjes laten delen, aparte voerbakken, niet samen met stokken ofzo laten spelen, met andere woorden alles uitbannen wat ruzie kan veroorzaken, is het enigste advies wat ik kan geven, hopelijk krijgt hij niet "de" omslag, en doe dat maar echt want anders kan op enig moment de vlam in de pan slaan en kun je ze gescheiden houden.
let ook op voedselnijd bij een hond die weinig te eten heeft gekregen, die willen dat nog weleens gaan verdedigen, vandaar de tip van aparte voederbakken

goed dat je hem een nieuwe kans geeft, ook erg goed dat je maatregelen in acht neemt om te zorgen dat het niet fout gaat , top
Hij is het enige dier wat wij in huis hebben ik heb het meer over buiten tijdens het uitlaten hij gaat er niet heen of blaft ook niet maar blijft wel even staan en kijkt heel dreigend verder een super lieve leuke drukke hond

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 12 sep 2017, 14:34

oooo verkeerd gelezen .ik las roedel en dacht aan honden haha

voor buiten, afleiden met het lekkerste wat je kan vinden, doe dit nog voor hij kan fixeren, op het moment dat hij al gefixeerd is ben je te laat en kun je vaak enkel nog lichamelijk corrigeren, iets waar je geen fan van moet zijn. scan dus je omgeving, zie je wat aankomen begin dan al met zijn aandacht op te eisen. Dit kan ook goed met een flostouw. ben je voorbij de hond en heeft hij er geen aandacht aan geschonken, beloon hem dan uitbundig. Anticiperen is dus het sleutelwoord.

gr michael

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 12 sep 2017, 14:36

niet op bed laten... jullie plek. niet op de bank laten, jullie plek. hij staat onderaan en moet dus ook op de lagere plekken slapen. vooral in het begin is dit wel van belang

Flacos baasje
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Flacos baasje » 12 sep 2017, 19:01

MichaelJune schreef:oooo verkeerd gelezen .ik las roedel en dacht aan honden haha

voor buiten, afleiden met het lekkerste wat je kan vinden, doe dit nog voor hij kan fixeren, op het moment dat hij al gefixeerd is ben je te laat en kun je vaak enkel nog lichamelijk corrigeren, iets waar je geen fan van moet zijn. scan dus je omgeving, zie je wat aankomen begin dan al met zijn aandacht op te eisen. Dit kan ook goed met een flostouw. ben je voorbij de hond en heeft hij er geen aandacht aan geschonken, beloon hem dan uitbundig. Anticiperen is dus het sleutelwoord.

gr michael
Klinkt als een goed plan ik ga het even proberen, ik weet dat hij echt niet met andere honden kan dat is mij verteld door de dierenbescherming verder kan die met iederreen goed vinden, er komen vaak nieuwe gezichten over de vloer in verband met mijn werk daar is die altijd heel blij mee geen gegrom of geblaf. Ik vraag me alleen af hoe dat zal zijn als wij er bijv niet zijn kan het zo zijn dat er iemand komt is dat denkje een probleem ?

Flacos baasje
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Flacos baasje » 12 sep 2017, 19:02

MichaelJune schreef:niet op bed laten... jullie plek. niet op de bank laten, jullie plek. hij staat onderaan en moet dus ook op de lagere plekken slapen. vooral in het begin is dit wel van belang
Dat doen wij inderdaad ook, is het wel mogelijk om bijv met hem te spelen in bed of op de bank en dat die na het spelen er weer af moet ?

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 12 sep 2017, 20:57

ik vind dat je 1 lijn moet trekken, gewoon niet in bed .feit dat hij stiekem toch op bed komt nadat je em er af stuurt, wil zeggen dat hij je aan het testen is. ik ben zelf wel 15 x per nacht eruit gegaan om haar van de bank of bed te halen. behalve als ik sliep dan hoorde ik niks haha. hond weet niet de nuance tussen soms wel soms niet. gewoon helemaal wel, of helemaal niet. met je herplaatser zou ik zeggen nee, niet doen...

ik zie de meerwaarde ook niet van op de bank spelen, kan ook op de grond toch?

een herplaatser moet je duidelijkheid geven, structuur en eensgezindheid bij de baasjes, zoiezo wel bij elke hond maar bij een herplaatser met rugzak ligt de nadruk daar nog meer op.

je hond is veel blijer met jou als duidelijke baas met duidelijke regels dan een baas die los is met zn regels, de hond krijgt dan geen duidelijk signaal van jou, tel daarbij op dat de meeste honden volgers zijn die als ze geen duidelijk signaal krijgen, proberen zelf de baas te worden. Wat je uiteraard wil voorkomen. ik hoop dat het duidelijk uitgelegd is voor je en anders vraag je het maar. succes. groet michael

Flacos baasje
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Flacos baasje » 12 sep 2017, 23:45

MichaelJune schreef:ik vind dat je 1 lijn moet trekken, gewoon niet in bed .feit dat hij stiekem toch op bed komt nadat je em er af stuurt, wil zeggen dat hij je aan het testen is. ik ben zelf wel 15 x per nacht eruit gegaan om haar van de bank of bed te halen. behalve als ik sliep dan hoorde ik niks haha. hond weet niet de nuance tussen soms wel soms niet. gewoon helemaal wel, of helemaal niet. met je herplaatser zou ik zeggen nee, niet doen...

ik zie de meerwaarde ook niet van op de bank spelen, kan ook op de grond toch?

een herplaatser moet je duidelijkheid geven, structuur en eensgezindheid bij de baasjes, zoiezo wel bij elke hond maar bij een herplaatser met rugzak ligt de nadruk daar nog meer op.

je hond is veel blijer met jou als duidelijke baas met duidelijke regels dan een baas die los is met zn regels, de hond krijgt dan geen duidelijk signaal van jou, tel daarbij op dat de meeste honden volgers zijn die als ze geen duidelijk signaal krijgen, proberen zelf de baas te worden. Wat je uiteraard wil voorkomen. ik hoop dat het duidelijk uitgelegd is voor je en anders vraag je het maar. succes. groet michael
Dankjewel ga er op letten ik laat wel horen als ik vragen heb.

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 13 sep 2017, 00:12

geen probleem. heel veel plezier met em. heb je nog meer foto's?

gr Michael

Plaats reactie