Goede dag ik heb een amstaff van 17 weken speelt ruuw

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Re: Goede dag ik heb een amstaff van 17 weken speelt ruuw

Bericht door MichaelJune » 02 okt 2017, 22:48

niet om lullig te doen, maar beter begin je er niet aan .
reu en reu bij mekaar is not done voor een beginnende houder. en je aanname dat het goed zal gaan in de toekomst als ze nu bij mekaar komen is totaal nergens op gebaseerd. nogmaals niet om lullig te doen(echt niet) maar als je deze vragen nog moet stellen en met die aanname's rondloopt, dan zou ik het er maar bij 1 laten, krijg je je handen vol aan geloof me. 2 kleine pups, weet je wat dat betekent?? mekaar continue opjutten, mekaar niet met rust laten, hoop extra gedoe en dan heb je grote kans dat ze mekaar het licht in de ogen niet gunnen op latere leeftijd. Goed bedoelt advies, ik zou ook alle herplaatspups op willen nemen die ik tegenkom. Begin er gewoon niet aan, dat vergt echt wel wat van je, en ik kan toch onderhand wel zeggen dat ik ervaren bezitter ben (1 rottie en 2 staffs gehad) ,en 1 staff is zelfs voor ons meer als genoeg. Wil je er echt 1 bij, lees je heel goed in en wacht even 3 jaar af om te kijken hoe je hond uit zal groeien kwa karakter en maak dan pas een afweging. klinkt nu als impulsief in mijn oren.

je bent verder goed bezig, neemt maatregelen mbt incidenten en denkt er over na. en stelt vragen . maar neem niet teveel op je vork. geniet er van 1 en maak die je eigen. 2 vergt zoveel energy met de kans dat het niet goed komt later.

succes

greetz michael en June

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 02 okt 2017, 22:56

sociaal kan je er nog wat mee hoor. maar met 2 is het gewoon erg lastig. cursus kan ook nog makkelijk. maar nogmaals, wil je jezelf dat op je schouders nemen? 1 is al erg pittig. 2 van een half jaar?? moet er niet aan denken haha

ps dacht dat het reu en reu was, verkeerd gelezen. maar blijf dan nog bij mijn mening

greetz

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 02 okt 2017, 22:57

Hoi mijn hond is een teefje ja heb er ook nog over na gedacht vind echt zielig voor dr broertje ook dat ze elkaar niet meer zouden zien ja het broertje zit al bij een oudere broer van het broertje die weg gaat met 1 teef had al zo gevoel dat het nooit goed zal gaan, vindt wel lullig had wel aangeboden dat die wel hier af en toe mag zijn als het voor hun te druk maarja dan blijft het beest aan de gang dan weer die na die adres en dan weer die en je gaat er aan hechten en wil je het ook niet meer kwijt

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 02 okt 2017, 23:05

het is een mensenemotie die je in de weg zit. medelijden...
hoef je echt niet te hebben hoor. honden denken niet terug in de tijd en denken ook niet ; ik mis mijn broertje. honden reageren alleen op ervaringen uit het verleden, maar gaan niet terugdenken aan hoe mooi de tijd was bij mama in het werphok. ze herkennen wel dingen als bijvoorbeeld geuren en leggen daar een link mee of het positief of negatief was en reageren vanuit daar. laat die emotie niet je beslissing bepalen. soms ligt de verantwoording niet bij jou maar bij andere mensen. Hoe lastig dat ook kan zijn, denk aan je eigen bestwil en van je pup. Die komt niks tekort zonder broertje erbij, integendeel, nu kun jij alle tijd en energie in jou enige pupje steken zodat ie nog meer naar jou wens wordt straks!

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 03 okt 2017, 12:50

Hoi dank u wel voor de reactie ja heb er over na gedacht denk beter is van niet nee

Plaats reactie