Goede dag ik heb een amstaff van 17 weken speelt ruuw

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Re: Goede dag ik heb een amstaff van 17 weken speelt ruuw

Bericht door rowena95! » 29 sep 2017, 10:43

Die hondenschool leert ook wel veel waar ik op zit maar praten wel of alle rassen het zelfde zijn ben ook de enigste ras in de groep met een amstaff en heb een hond die waarschijnlijk niks meer op oudere leeftijd met andere honden te maken wilt hebben heb iemand ervaring want had gelezen over de Amerikaanse stafford dat je beter bij een amstaff kan leren dat die nooit zonder jou toestemming mag spelen met andere honden heeft iemand dat geleerd want ja op stranden en bossen kom los lopende honden ook na mijn toe

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 29 sep 2017, 18:51

rowena95! schreef:En enigste wat ik goedkeur is dat mij amstaff met ze broertje speelt als ze dan willen hebben dat die speelt dan is t alleen ze broertje maar denk niet dat hun met elkaar op de vuist zouden gaan
Daar zou ik ook maar mee oppassen...

Hier broer en zus, geen 6 maanden oud:
https://youtu.be/k9ngXrRFrZk
Even a blind squirrel finds a nut once in a while

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 29 sep 2017, 20:29

Oke ja ik zie t

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 30 sep 2017, 17:44

Me amstaff loopt nu tegen de 5 maanden mag je met 6 maanden al een stukje met hem sjoggen in de draf kleine stukjes?

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 30 sep 2017, 18:00

En als vragen mag komen jullie ook wel eens in het bos was er vrijdag mijn hond was aangelijnd en kwamen twee honden op me af en ik zei al van de verten hij kan niet zo goed met andere honden en zij tegen die honden ga naar je baas toe! Maar luisterdere niet en kwamen toch en ik zei die eigenaar je moet je honden bij je houden en krijg ik een antwoord ze mogen hier los lopen maar vind dat andere rekening kunnen houden met een ander maar als je het al van te voren zegt en er gebeurt wat kunnen ze niet veel zeggen hoe gaan jullie met deze situaties ik probeer los lopende honden te ontwijken en parkeren waar honden los lopen te vermeiden en staffords hebben juist hun beweging nodig

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Contacteer:

Bericht door liek » 30 sep 2017, 18:31

Wij komen niet op plekken waar honden los mogen/lopen, dit omdat wij er alles aan doen om een incident te voorkomen. Helaas hebben veel mensen hun loslopende hond niet onder controle dus die zullen 9 van de 10 keer komen buurten bij jouw hond. Ook als je van te voren zegt dat je hond niet met andere kan, je vraagt of ze zich bij hun willen roepen.. een Stafford heeft het altijd gedaan.. Zelfs als mensen hun hond los laten lopen waar het niet mag en jouw hond aangelijnd is en van zich af bijt.. Een stafford('vechthond') krijgt altijd de schuld. Niet eerlijk, maar helaas wel de realiteit.

Hier wordt regelmatig gefietst zodat ze voldoende beweging krijgen. Je kan ook diverse zoekspelletjes doen met je hond om uitdaging te geven, daar kunnen ze ook heel moe en voldaan van worden! Het hoeft niet alleen maar veel beweging te zijn. Zoek maar eens op hersenwerk voor honden op google.

Je mag best wat stukjes joggen samen! Met fietsen zou ik echt nog een paar maanden wachten, je kan natuurlijk wel vast een met een fiets in je hand erbij lopen zodat je hond vast aan de fiets kan wennen. Rechtlijnige beweging zoals draf naast jou of later naast de fiets is beter voor je hond dan bijv. achter een balletje aanrennen en steeds schielijk stoppen en draaien.

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 30 sep 2017, 18:49

Oke dankje wel voor de reacties oke ja dat doe ik maar dan denk steeds ga betijds bos of strand maar kom overal loslopende honden tegen echt frustrerend dat ik plekken zoek waar ik denk lopen geen honden kan me hond ook even 'hond" zijn en met rust met me hond kan lopen is echt vervelend dan ga ik dat maar doen denkspelletjes doe ik met pup en dan commando oefeneningen

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 30 sep 2017, 18:58

En zat te denken op ouder leeftijd muilkorf om te doen vindt het wel echt zielig om te denken dat ik een muilkorf om doe voor strand uit stapjes vindt wel zielig maarja om hem te beschremen tegen bijtincidente de staffords staan toch op de lijst van de zogenaamde bijtincidente

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 30 sep 2017, 19:13

Sorry hoog risico honden

rowena95!
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door rowena95! » 02 okt 2017, 18:36

Heb net gehoord van de fokker dat ze waarschijnlijk het broertje weg willen doen van mij hond nou zit ik te denken om hem over te nemen loopt toch tegen de 5 maanden vind dan toch zielig als na onbekende gaat. Als broer en zus met elkaar opgroeien zal het dan later goed gaan en is een reutje moeilijker en zal die op cursus nog kunnen gaan heb mijn hond wel overal mee na toe genomen om te wennen aan verkeer mensen en kinderboederijen om andere dieren te leren kennen in ze sociale contacten is zijn sociale van het broertje al voorbij of kan het nog goed komen

Plaats reactie