Voorstellen

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Plaats reactie
Dave070
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door Dave070 » 23 okt 2017, 20:01

Hallo stafford liefhebbers,

Mijn naam is dave 25 jaar kom uit den haag en heb een kruising amerikaanse met engelse staff.

Mijn reden tot aanmelding is dat mijn hond helaas met bijna geen hond samen kan op een enkeling nagelaten. Het is een reu van 4 jaar en voor mij is het een geweldig beest.

Even zijn geschiedenis,
Totdat hij een jaar was is hij een aantal keer aangevallen door andere honden. Toen het 1 keer echt menens was ging hij zichzelf verdedigen en sinds toen is hij dominant/aggressief tegen andere honden. Ik laat hem nu buiten uitrengebieden uit aan een uitloopriem en dat gaat inprincipe goed(hij komt niet bij andere honden in de buurt).

Om meteen met de deur in huis te vallen is mijn vraag, is hier iets aan te doen? Bij de honden van mijn ouders is hij sociaal en speels en dat zijn 2 reuen en 1 teef(allemaal golden retrievers). De teef snauwt hem zelfs soms hardhandig en hij doet niks terug. Naar mijn eigen inzicht zit er dus wel degelijk socialiteit in mijn hond alleen laat die het verdomd weinig merken.

Vr gr dave

jason&loena
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door jason&loena » 24 okt 2017, 10:29

Hallo. Welkom.

Je hond niet meer op straat bij andere honden laten. Staffords en pitbulls kunnen vaak niet meer met honden overweg op late leeftijd. Mijn amstaff teef had dat al vanaf 1 jaar. En mijn reu vanaf 2 jaar. En leer hem andere honden te negeren.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Bericht door Mick » 25 okt 2017, 12:50

Je mag al van geluk spreken dat ie met de reuen van je ouders om kan gaan, ik zou daar enorm voorzichtig mee zijn, want 1 snauw, verkeerde blik of wat dan ook en je heb eerdags ook daar oorlog!

Dat ie een snauw van een teef accepteert is niet heel vreemd reu-teef gaat over het algemeen wel goed als ie die van pups af aan kent, hoewel dat zeker geen garantie is!

Sociaal gedrag is wel iets geheel anders als met 3 hondjes om kunnen gaan, het begint bij het uit de weg gaan van conflicten en als het iets weg heeft van een stafford zoals ze behoren te zijn, zal ie geen stap opzij zetten.
Even a blind squirrel finds a nut once in a while

Will22
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Will22 » 26 okt 2017, 06:23

Welkom!
Ik denk dat je er niet veel aan kan doen. Je hond is wellicht angstig geworden van zijn ervaringen als jonge hond. Hier zou je erg intensief aan kunnen werken zodat hij misschien wat toleranter wordt. Dit zou ik niet doen, aangezien de kans groot is dat dit gedrag veroorzaakt wordt door het Stafford karakter. En dit is (voor zover ik weet) niet af te leren.

Plaats reactie