American Bully pup

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Plaats reactie
Mamsieke1234
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

American Bully pup

Bericht door Mamsieke1234 » 25 okt 2017, 05:21

Goedemorgen,
Wij zijn een familie uit België. We hebben vorig weekend een American Bully Xl pup (met europees paspoort en ukc stamboom) gekocht. Een lief klein teefje, we hebben ze Aika genoemd. Nu is onze vraag of er iemand ervaring heeft met het op reis gaan met een Bully? Volgende zomer gaan we op reis naar Spanje en we hebben gelezen dat dit ras onder categorie 1 valt in Frankrijk en dat we met haar dus Frankrijk niet binnen mogen! :hum
Er werd ons verteld dat ze bezig zijn om het ras te laten erkennen bij het FCI maar we vinden er niet echt iets over terug.
Waar kunnen we best ons licht opsteken ivm dit onderwerp?

Groetjes

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff
Contacteer:

Re: American Bully pup

Bericht door Mick » 25 okt 2017, 12:45

Mamsieke1234 schreef:
25 okt 2017, 05:21
Goedemorgen,
Wij zijn een familie uit België. We hebben vorig weekend een American Bully Xl pup (met europees paspoort en ukc stamboom) gekocht. Een lief klein teefje, we hebben ze Aika genoemd. Nu is onze vraag of er iemand ervaring heeft met het op reis gaan met een Bully? Volgende zomer gaan we op reis naar Spanje en we hebben gelezen dat dit ras onder categorie 1 valt in Frankrijk en dat we met haar dus Frankrijk niet binnen mogen! :hum
Er werd ons verteld dat ze bezig zijn om het ras te laten erkennen bij het FCI maar we vinden er niet echt iets over terug.
Waar kunnen we best ons licht opsteken ivm dit onderwerp?

Groetjes
http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... nkrijk.php

Erkenning door FCI zal niet gaan gebeuren. De bully wereld is er een van list en bedrog, heel erg veel kruisingen van diverse rassen die lijken op en dan een naampje opgeplakt krijgen. UKC stamboom is net zoveel waard als wc papier...

Je ben met je hond beperkt tot NL, BE en delen van duitsland, veel verder ga je er niet mee komen.

Overigens had je AST met FCI boom gehad had je hetzelfde probleem gehad!
Even a blind squirrel finds a nut once in a while

Will22
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Will22 » 26 okt 2017, 06:17

Ik heb me erbij neergelegd dat een vakantie met de hond beperkt blijft tot de Nederlandse kust en de Belgische ardennen (ook leuk :knipoog ). Ondanks dat ik je hier niet verder kan helpen (en ook niet hoef, aangezien Mick al super info heeft gegeven) wil ik je toch welkom heten!

Bomba
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door Bomba » 29 okt 2017, 12:01

Welkom , ben benieuwd naar een foto van je Bully .

Plaats reactie