Pitbull in een buitenkennel ?

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Plaats reactie
Moszkowicz
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Pitbull in een buitenkennel ?

Bericht door Moszkowicz » 04 nov 2017, 11:19

Zou een Pitbull in een afgeschermde buitenkennel kunnen leven het hele jaar door ?

Spiketoto
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Re: Pitbull in een buitenkennel ?

Bericht door Spiketoto » 04 nov 2017, 12:37

ik heb een bully xxl en een amstafford bij mij buiten op het terein lopen,
die bully loen loopt al 1,5 jaar buiten en die stafford al vanaf 10 weken oud. is nou 4 maanden,
en gaat perfect ik heb wel een open kennel, waar ik nou strooi in heb,en als het echt koud is ken ik hem verwarmen.
maar eigenlijk liggen ze alleen in de kennel als het regent. voor de rest bij de voordeur op hun kussen.

Spiketoto
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Spiketoto » 04 nov 2017, 12:56

trouwens voor deze honden had ik een american bulldog buiten lopen met een jackrussel. de jackrussel is 16 jaar geworden
en de bulldog 14 jaar. dus ik zeg als jij veel grond heb waar ze lekker de 24/7 buiten kunnen waken spelen etc,
dan hebben die beesten het mooiste leven wat de is.
wel natuurlijk als het echt koud word een verwarmd hok of kennel natuurlijk.

Spiketoto
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Spiketoto » 04 nov 2017, 13:11

Afbeelding

Moszkowicz
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Moszkowicz » 04 nov 2017, 14:57

Spiketoto schreef:
04 nov 2017, 12:56
trouwens voor deze honden had ik een american bulldog buiten lopen met een jackrussel. de jackrussel is 16 jaar geworden
en de bulldog 14 jaar. dus ik zeg als jij veel grond heb waar ze lekker de 24/7 buiten kunnen waken spelen etc,
dan hebben die beesten het mooiste leven wat de is.
wel natuurlijk als het echt koud word een verwarmd hok of kennel natuurlijk.
Top ! dankjewel voor je reactie, ik zit te overwegen om een Pitbull pup te halen aan het begin van het nieuwe jaar, maar wist dus niet zeker of ze ook buiten konden verblijven ipv binnen. en jaa we hebben best een groot tuin en wil het natuurlijk ook regelmatig uitlaten samen hardlopen etc.

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Contacteer:

Bericht door liek » 07 nov 2017, 11:53

Moszkowicz schreef:
04 nov 2017, 14:57
Top ! dankjewel voor je reactie, ik zit te overwegen om een Pitbull pup te halen aan het begin van het nieuwe jaar, maar wist dus niet zeker of ze ook buiten konden verblijven ipv binnen. en jaa we hebben best een groot tuin en wil het natuurlijk ook regelmatig uitlaten samen hardlopen etc.
Ik zou niet aan het begin vh jaar (winter) een pup naar buiten doen die binnen is opgegroeid. Pup zal buitenvacht moeten krijgen voordat ie beschermd is tegen de kou, ook al heeft ie een hok.

Spiketoto hierboven heeft zijn pup in de zomer naar buiten gedaan zodat ie langzaam kan wennen aan het kouder wordende weer. Ook had die pup een warm lijf om naast te liggen, de xxl bully.

Persoonlijk vind ik een Stafford/Pitbull niet geschikt voor buiten/kennel omdat het meestal honden zijn die ervan houden om bij de mensen te zijn. Het zijn ook geen echte waakhonden, voor buiten en waken (is mijn persoonlijke mening) kun je beter een waakhond nemen.

Ook vind ik dat een pup een stukje opvoeding nodig heeft, hem meteen maar buiten neerzetten en dan ook nog eens alleen dan lijkt het mij dat hij een belangrijk stuk opvoeding mist.

Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb ook van mensen gehoord dat hun Pit of Staf het wel goed doet in een buitenkennel. Maar ook verhalen dat sommige honden er niet tegenkunnen, wegkwijnen.

Spiketoto
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Spiketoto » 08 nov 2017, 20:15

LMoszkowicz schreef: ↑ Top ! dankjewel voor je reactie, ik zit te overwegen om een Pitbull pup te halen aan het begin van het nieuwe jaar, maar wist dus niet zeker of ze ook buiten konden verblijven ipv binnen. en jaa we hebben best een groot tuin en wil het natuurlijk ook regelmatig uitlaten samen hardlopen etc.
Ik zou niet aan het begin vh jaar (winter) een pup naar buiten doen die binnen is opgegroeid. Pup zal buitenvacht moeten krijgen voordat ie beschermd is tegen de kou, ook al heeft ie een hok.

Spiketoto hierboven heeft zijn pup in de zomer naar buiten gedaan zodat ie langzaam kan wennen aan het kouder wordende weer. Ook had die pup een warm lijf om naast te liggen, de xxl bully.

Persoonlijk vind ik een Stafford/Pitbull niet geschikt voor buiten/kennel omdat het meestal honden zijn die ervan houden om bij de mensen te zijn. Het zijn ook geen echte waakhonden, voor buiten en waken (is mijn persoonlijke mening) kun je beter een waakhond nemen.

Ook vind ik dat een pup een stukje opvoeding nodig heeft, hem meteen maar buiten neerzetten en dan ook nog eens alleen dan lijkt het mij dat hij een belangrijk stuk opvoeding mist.

Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening. Ik heb ook van mensen gehoord dat hun Pit of Staf het wel goed doet in een buitenkennel. Maar ook verhalen dat sommige honden er niet tegenkunnen, wegkwijnen.

Kijk ik kan je vertellen dat je nou een pup niet buiten moet doen, dat kun je het beste maart april doen.
En wat ik ook niet had gedaan was alleen buiten je kunt beter 2 honden buiten doen bevoordeeld een kleintje de bij of 2 pitjes ook goed anders is het inderdaad inzwem voor zon beestje.met ze 2 gaat perfect. En waken buiten ik zou me geen betere waakhond kunnen voorstellen als die Bully van mij en die amstaf trouwens ook.

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie
Contacteer:

Bericht door Inge en Bono » 09 nov 2017, 11:08

Ik zou geen 2 pitbullachtigen samen zonder toezicht in een tuin houden.
Buiten dat ik het ook geen kennelhonden vind; pitbullachtigen zijn mensen honden
Afbeelding

Spiketoto
Rookie Staff
Rookie Staff
Contacteer:

Bericht door Spiketoto » 10 nov 2017, 12:45

Kijk het is heel makkelijk ik speel iedere dag met dr honden en mijn vrouw ook, en ik heb 2. Pitbull achtige
Honden bij elkaar 24/7zonder toezicht en weet welke de ook bij loopt een pomriaan van een kilo zonder toezicht gaat perfect, als je in het begin maar goed went .

MichaelJune
Gezellige Staff
Gezellige Staff
Contacteer:

Bericht door MichaelJune » 20 nov 2017, 07:16

ja totdat ze een keer de kolder in de kop krijgen, dan denken ze niet meer aan gewend zijn of dat was mijn vriend, zonder toezicht houden zou ik niet met een gerust hart weg kunnen gaan.

Ik ben ook geen voorstander voor buiten houden, zoals gezegd zijn het gezinshonden welke je voor de waak gaat gebruiken, besef dat als je een hond neemt voor een doel waarvoor hij niet gefokt is, deze op andere vlakken ook anders gaat reageren als dat je van dat type hond gewend bent, vooral met een amstaff/pitbullachtigen moet je dat mijns inziens niet willen.

greets

Plaats reactie