Hoi, wij stellen ons even voor!

Nieuw lid? Stel jezelf eerst even voor aan de andere leden voordat je verder kunt op het forum.
Poppe.sBeertje
Rookie Staff
Rookie Staff

Hoi, wij stellen ons even voor!

Berichtdoor Poppe.sBeertje » 21 Mei 2018, 01:32

Hallo, iedereen!
Mijn naam is Willemijn en mijn amstaffie heet Beertje. Maaruh...het is een stevige Beer nu zo onderhand hoor!!
Twee jaar geleden kocht ik hem op de Aswoensdag van de vroege carnaval in 2016. Ik liet hem brengen, ongezien en was dolblij met hem, echter vielen mij al snel 'dingetjes' op. Ik bracht hem daarom ook de volgende dag al naar mijn dierenarts, die mij boos berispte in eerste instantie. Want hoewel hij wel een paspoort had met een bewijs van inenting en gechipt was, bleek hij via een Belgische arts gechipt en achteraf gezien MISSCHIEN een eerste enting gekregen te hebben...hij bleek namelijk óók nog eens een Servische chip te hebben, dussuh....mijn dierenarts heeft mede op mijn verzoek de Belgische arts aangeklaagd, omdat Beertje dus een gesmokkeld(en flink onder de schurft en véél jonger nog dan wat aangegeven stond in zijn paspoort, dat wist ik wel zeker!)
Omdat geclaimd werd op marktplaats dat het om een gezinspup ging, ik geen vervoer voor lange afstanden heb en hem liet brengen, waarvoor ik €300,- voor hém had betaald, hij een paspoort had plús de bedriegende advertentie-het was ook een net, leuk stel die hem bracht)
Mijn vriendin belde me met deze 'mazzeladvertentie', omdat zij wist hoe dol ik was op het soort en ik was mij werkelijk van geen kwaad bewust, hoor! De berisping van mijn arts was:' Willemijn, hoe kun je nu geloven dat je een eerlijke Amstaf voor maar €300 kunt kopen??!
Ook zei ze: die haalt eind van deze week waarschijnlijk niet eens...nou eh....not under my watch natuurlijk!
Nu zijn we een graaggezien stel bij haar, het gaat juist heel erg goed met Beer, hij luistert goed etc...Ik heb eerder wél met een logé- Stafford op hondecursus gezeten, die was zó wild...maar ging rustiger en veel gestructureerder terug naar zijn baasje. Vandaar ook dat ik er ontzettend graag zelf eentje wilde!!
Ik meldde me in eerste instantie aan, omdat ik hier en daar wat informatie nodig heb. Bijvoorbeeld hoe ik af en toe zijn enthousiasme op nodige tijden op goed opvoedkundig niveau kan beheersen. Ik merkte al erg snel nl dat Beertje hè le maal getraumatiseerd was, waarschijnlijk mede door het transport (daar komt meer bij kijken dan wij weten)hij is ook ontzettend aanhankelijk en heeft duidelijke structuur etc nodig. Ik wil hem daarom op rustige, liefdevolle wijze hem opvoeden en zoek de juiste info voor hem.
Ik houd ontzettend veel van hem en hij gedraagt zich beter dan vele andere 'gewone' honden die we buiten tegenkomen...vele mensen zie je reageren als ze ons zien, echter óók vanavond bleek weer wat n vooroordelen de lucht dat was, toen er van twee kanten twee blaffende honden aan kwamen zetten en mijn Beertje natuurlijk wel nieuwsgierig was, maar op mijn commando vrolijk doorhuppelde met zijn vrouwtje, hahaha!
Het is een flinke introductie geworden, die echter wel een goed beeld schept wie we zijn.

Ik hoop dat we van elkaar kunnen leren en soms sámen ook van onze honden kunnen genieten op het forum. Ach je weet wel.

Aangenaam! Nu lijkt het me ook leuk jullie te leren kennen.

Willemijn

Poppe.sBeertje
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: Hoi, wij stellen ons even voor!

Berichtdoor Poppe.sBeertje » 21 Mei 2018, 01:36

Sorrie, even checken hoe het werkt, want mijn bericht werd niet verwerkt en leek weg, toen sloeg ik maar op als concept. Ik schrijf per telefoon en dit tweede bericht is een test of het nu werkelijk aangekomen is.

Poppe.sBeertje
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Poppe.sBeertje » 21 Mei 2018, 02:06

Poppe.sBeertje schreef:Hallo, iedereen!
Mijn naam is Willemijn en mijn amstaffie heet Beertje. Maaruh...het is een stevige Beer nu zo onderhand hoor!!
Twee jaar geleden kocht ik hem op de Aswoensdag van de vroege carnaval in 2016. Ik liet hem brengen, zonder hem gezien te hebben en was dolblij met hem, echter vielen mij al snel 'dingetjes' op. Ik bracht hem daarom ook de volgende dag al naar mijn dierenarts, die mij boos berispte in eerste instantie. Want hoewel hij wel een paspoort had met een bewijs van inenting en gechipt was, bleek hij via een Belgische arts gechipt en achteraf gezien MISSCHIEN een eerste enting gekregen te hebben...hij bleek namelijk óók nog eens een Servische chip te hebben, dussuh....mijn dierenarts heeft mede op mijn verzoek de Belgische arts aangeklaagd, omdat Beertje dus een gesmokkelde Stafford bleek.(en flink onder de schurft en véél jonger dan wat aangegeven stond in zijn paspoort, dat wist ik wel zeker!)
Omdat geclaimd werd op marktplaats dat het om een gezinspup ging en ik geen vervoer voor lange afstanden heb, liet ik hem brengen voor €25 extra, het totaal was€300, Beer kostte €275.
Ik was mij van géén kwaad bewust 'omdat hij een paspoort had, ingeënt én gechipt was plús de bedriegende advertentie en was het ook een net, leuk betrouwbaar overkomen stel dat hem bracht...' Als leek dacht ik gewoon dat ik mazzel had en eventueel prijsverschil te verklaren was omdat hij er geen stamboom bij had.
Mijn vriendin belde me met deze 'mazzeladvertentie', omdat zij wist hoe dol ik was op het soort en ik reageerde dan ook direct op de ad.
De berisping van mijn arts was:' Willemijn, hoe kun je nu geloven dat je een eerlijke Amstaf voor maar €300 kunt kopen??!
Ook zei ze: die haalt eind van deze week waarschijnlijk niet eens(...nou eh....not under my watch natuurlijk! Was het eerste en enige dat ik dacht en zéker wist)
Nu zijn we een graaggezien stel bij haar, het gaat juist heel erg goed met Beer, hij luistert goed etc...Ik heb eerder wél met een logé- Stafford op hondecursus gezeten, die was zó wild...maar ging rustiger en veel gestructureerder terug naar zijn baasje. Vandaar ook dat ik er ontzettend graag zelf eentje wilde!!
Ik meldde me hier in eerste instantie aan, omdat ik hier en daar wat informatie nodig heb. Bijvoorbeeld hoe ik af en toe zijn enthousiasme op nodige tijden op goed opvoedkundig niveau kan beheersen. Ik merkte al erg snel nl dat Beertje hè le maal getraumatiseerd was, waarschijnlijk mede door het transport (daar komt meer bij kijken dan wij weten)hij is ook ontzettend aanhankelijk en heeft duidelijke structuur etc nodig. Ik wil hem daarom op rustige, liefdevolle wijze hem opvoeden en zoek de juiste info voor hem.
Ik houd ontzettend veel van hem en hij gedraagt zich beter dan vele andere 'gewone' honden die we buiten tegenkomen...vele mensen zie je reageren als ze ons zien, schrikken, omlopen....om niks, geen énkele aanleiding daartoe vanuit mij en Beer; nú kwetst het me niet meer en roep gewoon dat alles prima is en ze gerust kunnen passeren, wat zij allen nu ook doen en proberen.... echter óók vanavond bleek weer wat n vooroordelen en gebakken lucht die angsthype is, toen er van twéé kanten twee blaffende honden aan kwamen zetten en mijn Beertje natuurlijk wel nieuwsgierig was, maar op mijn commando vrolijk doorhuppelde met zijn vrouwtje, hahaha! Maar eerst moest IK de eerste baas met zijn 'dolle' hond ook nog es geruststellen over Beer en dat hij deze situatie gewoon moet aangaan, Tja...
Het is een flinke introductie geworden, die echter wel een goed beeld schept wie we zijn.

Ik hoop dat we van elkaar kunnen leren en óók sámen van onze honden kunnen genieten op het forum. Ach je weet wel.

Willemijn

Poppe.sBeertje
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Poppe.sBeertje » 21 Mei 2018, 02:07

Poppe.sBeertje schreef:Hallo, iedereen!
Twee jaar geleden kocht ik hem op de Aswoensdag van de vroege carnaval in 2016. Ik liet hem brengen, zonder hem gezien te hebben en was dolblij met hem, echter vielen mij al snel 'dingetjes' op. Ik bracht hem daarom ook de volgende dag al naar mijn dierenarts, die mij boos berispte in eerste instantie. Want hoewel hij wel een paspoort had met een bewijs van inenting en gechipt was, bleek hij via een Belgische arts gechipt en achteraf gezien MISSCHIEN een eerste enting gekregen te hebben...hij bleek namelijk óók nog eens een Servische chip te hebben, dussuh....mijn dierenarts heeft mede op mijn verzoek de Belgische arts aangeklaagd, omdat Beertje dus een gesmokkelde Stafford bleek.(en flink onder de schurft en véél jonger dan wat aangegeven stond in zijn paspoort, dat wist ik wel zeker!)
Omdat geclaimd werd op marktplaats dat het om een gezinspup ging en ik geen vervoer voor lange afstanden heb, liet ik hem brengen voor €25 extra, het totaal was€300, Beer kostte €275.
Ik was mij van géén kwaad bewust 'omdat hij een paspoort had, ingeënt én gechipt was plús de bedriegende advertentie en was het ook een net, leuk betrouwbaar overkomen stel dat hem bracht...' Als leek dacht ik gewoon dat ik mazzel had en eventueel prijsverschil te verklaren was omdat hij er geen stamboom bij had.
Mijn vriendin belde me met deze 'mazzeladvertentie', omdat zij wist hoe dol ik was op het soort en ik reageerde dan ook direct op de ad.
De berisping van mijn arts was:' Willemijn, hoe kun je nu geloven dat je een eerlijke Amstaf voor maar €300 kunt kopen??!
Ook zei ze: die haalt eind van deze week waarschijnlijk niet eens(...nou eh....not under my watch natuurlijk! Was het eerste en enige dat ik dacht en zéker wist)
Ik meldde me hier in eerste instantie aan, omdat ik hier en daar wat informatie nodig heb. Bijvoorbeeld hoe ik af en toe zijn enthousiasme op nodige tijden op goed opvoedkundig niveau kan beheersen. Ik merkte al erg snel nl dat Beertje hè le maal getraumatiseerd was, waarschijnlijk mede door het transport (daar komt meer bij kijken dan wij weten)hij is ook ontzettend aanhankelijk en heeft duidelijke structuur etc nodig. Ik wil hem daarom op rustige, liefdevolle wijze hem opvoeden en zoek de juiste info voor hem.
Ik houd ontzettend veel van hem en hij gedraagt zich beter dan vele andere 'gewone' honden die we buiten tegenkomen...vele mensen zie je reageren als ze ons zien, schrikken, omlopen....om niks, geen énkele aanleiding daartoe vanuit mij en Beer; nú kwetst het me niet meer en roep gewoon dat alles prima is en ze gerust kunnen passeren, wat zij allen nu ook doen en proberen.... echter óók vanavond bleek weer wat n vooroordelen en gebakken lucht die angsthype is, toen er van twéé kanten twee blaffende honden aan kwamen zetten en mijn Beertje natuurlijk wel nieuwsgierig was, maar op mijn commando vrolijk doorhuppelde met zijn vrouwtje, hahaha! Maar eerst moest IK de eerste baas met zijn 'dolle' hond ook nog es geruststellen over Beer en dat hij deze situatie gewoon moet aangaan, Tja...

Ik hoop dat we van elkaar kunnen leren en óók sámen van onze honden kunnen genieten op het forum. Ach je weet wel.

Willemijn

TBuzzard
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor TBuzzard » 23 Mei 2018, 09:48

Hoi! Leuk om jullie allemaal te zien.

Poppe.sBeertje
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Poppe.sBeertje » 24 Mei 2018, 12:34

:zwaai Hahaha!! Het gaat ergens fout via m'n mobiel met plaatsen en zie geen verwijderen op, maar heb er ook n moderator over geschreven. Voor wat uitleg. Grappige reactie!! Bedankt TBuzzard! :hihi

Marley23
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Marley23 » 02 Jun 2018, 17:54

Jeutje...wat een verhaal.

Zo te zien allemaal goed gekomen :goed

Wij zijn ook net aangemeld...ook om ervaringen uit te wisselen en de passie te delen.

Terug naar “Voorstellen”