American Bully

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Zilvertje
Rookie Staff
Rookie Staff

American Bully

Berichtdoor Zilvertje » 01 Nov 2014, 23:42

Beste mensen,

Mogelijk is het lastig op een staffordforum ervaringen te vinden van mensen die dit ras bezitten of kennen, maar ik doe toch een poging.

Naast de Stafford ben ik namelijk ook erg geïnteresseerd in de American Bully (het atletische, classic type).

Ik ben niet op zoek naar reacties in de trant van 'Doorgefokte extreme varkens' of 'Lelijke kruisingen'.

Dat type (het krompotige, lage en extreem logge) is namelijk ook absoluut niet wat mij aanspreekt.

Op een show waar ik geweest ben leek het mij een erg relaxed ras. Totaal geen opgefoktheid of agressie naar andere honden gezien zelfs.

Staffordshire Terriërs vind ik geweldig, maar persoonlijk zou een iets rustigere hond beter bij mij passen. Een hond met iets minder drive en als het even kan ook wat gemakkelijker rondom andere honden.

Het is niet zo dat ik niet zou kunnen leven met een hondagressieve hond en ik ben mij er zeker van bewust dat het 'risico' groot is, maar nu ben ik benieuwd of dit met de American Bully anders is. Tot nu toe hoor ik namelijk vrijwel alleen maar positieve kreten over de American Bully, ook met betrekking tot hun gedrag naar andere honden. Honden die, ook op volwassen leeftijd, nog gemakkelijk los mee kunnen naar het bos en nooit voor problemen gezorgd hebben zelfs. Natuurlijk zullen er altijd uitzonderingen zijn, maar ik wil mij graag een beeld vormen van het ras als geheel.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

Graag enkel ervaringen met dit ras en geen discussies over hondagressie in het algemeen.

Bedankt.

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: American Bully

Berichtdoor Zumvlieg » 01 Nov 2014, 23:44

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee.

Lies
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lies » 02 Nov 2014, 00:07

Hier in de buurt zit een american bully fokker. Die vindt die korte pootjes overigens wel mooi... maar die zegt inderdaad wat jij schrijft. Dat ze de zeer milde versie zijn van de staffords. Ze hebben er geloof ik 2-3 uit Amerika geïmporteerd.

Verder heb ik er zelf geen ervaring mee. Ik vind ze te breed/grof/laag :-)
[img]http://i209.photobucket.com/albums/bb152/Annelies_foto/banner1_zpsu1yc7ckm.jpg[/img]

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 02 Nov 2014, 09:22

Het lijkt mij dat deze hond ongeschikt is om even los te gooien op een drukke dag in het park.

Als ik lees wat de oorsprong is : http://bullyplaza.com/rasstandaard/american-bully/

[i]

De Amerikaanse Bully is een combinatie van de gewenste eigenschappen van de American Pit Bull Terriër en de American Staffordshire Terriër. Dit werd bereikt door jaren van selectief fokken. De Amerikaanse Bully beschikt over de loyaliteit en de stabiliteit van de American Pit Bull Terriër met behoud van het vriendelijke en uitgaande temprament van de American Staffordshire Terrier.[/i]

Ook lees ik dat "dit ras", ook wel American pitbull bully genoemd, vriendelijk is en geen mens- of hondagressie heeft.

Nergens heb ik kunnen lezen dat dit een erkend ras is in Europa, het is dus een Pitbull-achtige hond met alle nadelen (er zijn in veel landen strenge wetten voor Pittbullachtige honden)

Ik zou je sterk adviseren om gewoon even helder na te denken, dit soort hond kan je ook gewoon een Pitbull noemen. Losgooien in het park.......niet doen !
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 02 Nov 2014, 12:32

[quote="Lizzyplace"]Het lijkt mij dat deze hond ongeschikt is om even los te gooien op een drukke dag in het park.

Als ik lees wat de oorsprong is : http://bullyplaza.com/rasstandaard/american-bully/

[i]

De Amerikaanse Bully is een combinatie van de gewenste eigenschappen van de American Pit Bull Terriër en de American Staffordshire Terriër. Dit werd bereikt door jaren van selectief fokken. De Amerikaanse Bully beschikt over de loyaliteit en de stabiliteit van de American Pit Bull Terriër met behoud van het vriendelijke en uitgaande temprament van de American Staffordshire Terrier.[/i]

Ook lees ik dat "dit ras", ook wel American pitbull bully genoemd, vriendelijk is en geen mens- of hondagressie heeft.

Nergens heb ik kunnen lezen dat dit een erkend ras is in Europa, het is dus een Pitbull-achtige hond met alle nadelen (er zijn in veel landen strenge wetten voor Pittbullachtige honden)

Ik zou je sterk adviseren om gewoon even helder na te denken, dit soort hond kan je ook gewoon een Pitbull noemen. Losgooien in het park.......niet doen ![/quote]

Deze honden hebben niets met een pitbull te maken.

banjo
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor banjo » 02 Nov 2014, 14:10

[quote="irwi"][quote="Lizzyplace"]Het lijkt mij dat deze hond ongeschikt is om even los te gooien op een drukke dag in het park.

[i]

Ik zou je sterk adviseren om gewoon even helder na te denken, dit soort hond kan je ook gewoon een Pitbull noemen. Losgooien in het park.......niet doen ![/quote]

Deze honden hebben niets met een pitbull te maken.[/quote]

idd ,pigbull lijkt me dan ook een betere naam of shitbull ,

tis een hond dat gefokt is door negers in de getto om te imponeren,moet zeggen ziet er ook gevaarlijk uit je broek op half 10 ,en dan een beest aan de riem, dat meer weg heeft van een wild zwijn dan een hond

dus vraag me dan ook af hoe classic zo,n gedrogd kan zijn

Zilvertje
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Zilvertje » 02 Nov 2014, 18:49

Lies, bedankt voor je reactie.

De hond meenemen naar het buitenland ben ik niet van plan en is dus ook niet van belang.

Enneh... Ik dacht dat ik toch vrij duidelijk was in mijn openingspost. :weenie

Een 'mellow' (in jullie ogen misschien verminderde) versie van een Stafford zou mij juist aanspreken. Ik begrijp dat veel mensen juist helemaal gaan voor de enorme drive en activiteit van de Stafford, maar zeker voor mijn wederhelft (een groentje op hondengebied) is dat mogelijk nog een tandje te hoog gegrepen. Daarentegen zijn wij gek op het baasgerichte, speelse, zelfverzekerde, knotsgekke en menslievende karakter.

Persoonlijk vind ik dit geen gedrochten. Dit zijn de ouderhonden van een toekomstig nest.

Beide zijn overigens volwassen en sociaal met andere honden, gaan confrontaties uit de weg.

[img]http://i365.photobucket.com/albums/oo93/Emma2812/feb125c0-ba26-4fb9-8bbd-206bc45aefd1.jpg[/img]

[img]http://i365.photobucket.com/albums/oo93/Emma2812/0603e0a3-7b69-4bba-9cf4-46a45d8cbf23.jpg[/img]

Ik hoop op meer ervaringen.

banjo

Berichtdoor banjo » 02 Nov 2014, 18:51

[quote="Zilvertje"]Lies, bedankt voor je reactie.

De hond meenemen naar het buitenland ben ik niet van plan en is dus ook niet van belang.

Enneh... Ik dacht dat ik toch vrij duidelijk was in mijn openingspost. :weenie

Een 'mellow' (in jullie ogen misschien verminderde) versie van een Stafford zou mij juist aanspreken. Ik begrijp dat veel mensen juist helemaal gaan voor de enorme drive en activiteit van de Stafford, maar zeker voor mijn wederhelft (een groentje op hondengebied) is dat mogelijk nog een tandje te hoog gegrepen. Daarentegen zijn wij gek op het baasgerichte, speelse, zelfverzekerde, knotsgekke en menslievende karakter.

Persoonlijk vind ik dit geen gedrochten. Dit zijn de ouderhonden van een toekomstig nest.

Beide zijn overigens volwassen en sociaal met andere honden, gaan confrontaties uit de weg.

[img]http://i365.photobucket.com/albums/oo93/Emma2812/feb125c0-ba26-4fb9-8bbd-206bc45aefd1.jpg[/img]

[img]http://i365.photobucket.com/albums/oo93/Emma2812/0603e0a3-7b69-4bba-9cf4-46a45d8cbf23.jpg[/img]

Ik hoop op meer ervaringen.[/quote]

eerste plaatje vind ik meer een gewone am staff

die daar onder vind ik nog niet eens zo heel lelijk :roll:

Zilvertje
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Zilvertje » 02 Nov 2014, 18:54

[quote="banjo"]
eerste plaatje vind ik meer een gewone am staff

die daar onder vind ik nog niet eens zo heel lelijk :roll:[/quote]

Uhm, bedankt voor je mening? :roll:

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 02 Nov 2014, 18:56

Ik denk wel serieus dat je meer ervaringen zult vinden op een forum voor american bullys. Hier denk ik verder niet echt.

Maar wie weet :)

Terug naar “Algemeen”