Artikel "Hypocrisie over vechthonden"

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Dark_angel_marjo
Nannystaff
Nannystaff

Re: Artikel "Hypocrisie over vechthonden"

Berichtdoor Dark_angel_marjo » 07 Feb 2015, 15:42

Verwijderd heeft hij haar :gek
[img]http://i30.photobucket.com/albums/c314/dark_angel_marjo/osTysonulla1-2.jpg[/img]

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 07 Feb 2015, 16:39

hij moet zijn eigen rot kop verwijderen.

baja&zilla
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor baja&zilla » 07 Feb 2015, 17:47

Wat een smaad, ik zou ook niet blij zijn als iemand je zo wegzet op een forum.

Toevallig heb ik een paar dagen terug een item geplaatst met een vraag over een geschikte trainer om onze hond (AST) en mij te trainen in het leren negeren van andere honden en het kunnen doorbreken als ze heel erg fixeert op honden. Ze heeft ook hond agressie, maar dat wisten we toen we haar uit het asiel adopteerden. Echter wil ik wel mijn verantwoordelijkheid hierin nemen om dit in goede banen te kunnen leiden. Gezien dit artikel vraag ik mezelf nu wel af: hoe reëel is dat idee van mij, dat het negeren van andere honden te leren is en vechtpartijen kan voorkomen? Sowieso laat ik haar altijd aan de lijn uit, zie ik een hond waar ze fel op reageert, dan steek ik de weg even over of las dat niet gaat, houd ik haar zeer kort. Maar gezien we haar pas kort hebben kan goede training (bij de juiste persoon) geen kwaad.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 07 Feb 2015, 19:45

Misschien moet je eens op die groep kijken naar de uitspraken van de beheerder over andere groepen en forums en over bepaalde mensen. Meneer dat het net zo...... Dat het wellicht van beide niet zo netjes is oké, ach het blijft internet en je druk maken om iets wat op internet staat...

Veel is te trainen en ik denk persoonlijk dat als je goed begeleid word en zelf instaat bent om je hond te lezen je best een heel eind kan komen. Een allermans vriend zal het nooit worden, maar goed als je een dergelijk ras kiest dan moet je dat erbij nemen, naast alle geweldige eigenschappen.

Toch nog even over die packleader stierenpoep figuren en raskenmerken ontkenners. Ik krijg de pest van die lui. Ze willen geen hond, nee ze willen een robot, die zo zacht is als een hond. Maken tikkende tijdbommen en als het mis gaat, zoals laatst bij die ramdebiel die 6 Stafford achtige losliet lopen en een labrador hebben verscheurt, wijzen ze heel snel de andere kant op en kennen ineens de honden niet meer waar ze maanden mee aan het knoeien zijn geweest. De een na de andere haalt de krant en zetten ons zo geliefde ras weer negatief in het nieuws. Door dat soort onbenullen lopen we kans op weer een RAD of erger.

De echte liefhebbers weten wat ze aan de lijn hebben en hebben respect voor het ontstaan en de geschiedenis van het ras. Toevallig ben je hier op een forum gekomen met vele echte liefhebbers, die de werkelijkheid onder ogen zien en er naar handelen!
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

toku1991
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor toku1991 » 07 Feb 2015, 21:23

[quote="Mick"][quote="Gwendolyn"]Een stafford (Amerikaanse of Engelse) en een Amerikaanse pitbullterriër horen mensvriendelijk te zijn. Daar werden ze namelijk voor gefokt. Een hond die in het verleden signalen van agressie toonde naar mensen, [b]binnen[/b] of buiten [b]de pit[/b], werd uitgesloten voor de fok. [/quote]

Kun je deze stelling onderbouwen?[/quote]

de amerikaanse stafford / pitbull teriërs zijn gefokt om te vechten in de pit met andere honden omdat als de wedstrijd afgelopen was de scheidsrechter er tussen moest springen/ de honden uit elkaar halen zijn ze erop gefockt om "lief" te zijn voor mensen zodat deze geen ernstige verwondeningen zou oplopen
[img]http://imageshack.com/a/img913/3803/3OIK3n.png[/img]

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 07 Feb 2015, 21:40

Waar heb je die wijsheid vandaan joh :D

Funky
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Funky » 07 Feb 2015, 23:12

Uit de reguliere boekjes die een geromantiseerd beeld weergeven over hoe het nou allemaal is gegaan :D Ff wat verder verdiepen beste man :knipoog
[img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/Jimmy_ond_22022015_1_zpss8ri09u5.jpg[/img][img]http://i983.photobucket.com/albums/ae311/nuttah_album/funky_ond_22022015_1_zpsj57smnmg.jpg[/img]

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 07 Feb 2015, 23:23

[quote="toku1991"][quote="Mick"][quote="Gwendolyn"]Een stafford (Amerikaanse of Engelse) en een Amerikaanse pitbullterriër horen mensvriendelijk te zijn. Daar werden ze namelijk voor gefokt. Een hond die in het verleden signalen van agressie toonde naar mensen, [b]binnen[/b] of buiten [b]de pit[/b], werd uitgesloten voor de fok. [/quote]

Kun je deze stelling onderbouwen?[/quote]

de amerikaanse stafford / pitbull teriërs zijn gefokt om te vechten in de pit met andere honden omdat als de wedstrijd afgelopen was de scheidsrechter er tussen moest springen/ de honden uit elkaar halen zijn ze erop gefockt om "lief" te zijn voor mensen zodat deze geen ernstige verwondeningen zou oplopen[/quote]

Geloof je werkelijk deze onzin?

Even in het juiste perspectief plaatsen, je heb een hond en die gebruik je om geld te verdienen. Die hond is geweldig, want hij wint en levert je geld op waarmee je je gezin kan voeden. Die hond probeert je na zijn match je bij je arm te grijpen. Ga jij die hond die ervoor zorgt dat jij en je gezin kunnen eten onder de grond stoppen? Ik dacht het niet.....

Maar goed je gelooft in sprookjes, wie weet vind je de olielamp met de geest ooit....
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Inge en Bono
Barfstaffie
Barfstaffie

Berichtdoor Inge en Bono » 08 Feb 2015, 00:18

Maar als men een stafford wil fokken die socia(a)l(er) is naar andere honden, dan zegt men (vaak) dat dit ten koste zal gaan van de tolerantie jegens mensen.... dat klopt dan toch ook niet?
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a211/IngeBono/nieuwonderschrift2016_zpsbhi55aj5.jpg?t=1454602596[/img]

irwi
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor irwi » 08 Feb 2015, 08:02

dat zou je idd zeggen alleen ik lees steeds meer Amerikanen met gedragsproblemen als angst terughoudendheid en angstagressie. Je haalt er wel een stukje lef uit.

De pitbull die agressief is, zie het stukje van Gary Hammonds zou je meteen moeten afmaken. Er is een verschillende gradatie en die is vaak ook duidelijk afgetekend. Wat de toekomst wordt van de pitbull weet ik niet. Teveel mensen denken dat het een ongecompliceerde hond is maar dat is ie lang niet altijd.

Er wordt hier in Nederland eigenlijk ook niet op geselecteerd.

En Toko1991 zoek eens op google naar Cajun regels.

Terug naar “Algemeen”