Verzoek om informatie...hulp gezocht...

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Boedha2011
Rookie Staff
Rookie Staff

Verzoek om informatie...hulp gezocht...

Berichtdoor Boedha2011 » 20 Mei 2015, 10:35

Hallo forumlezers,

Ik ben pas sinds kort aangesloten bij dit forum. Ben veel aan het lezen etc. Erg prettig. Ik wil graag de verdieping in over het onderwerp: hondengevechten in Nederland.

Waarom??? Het houdt mij bezig en wil kijken wat ik / we hierin kunnen bereiken hier een halt in te roepen. Zeker zal je nu denken...dat hebben wij ook geprobeerd, of dat lukt je nooit.... Ik weet ook niet of het lukt of ik hierin een verschil kan gaan maken. Ik ben op internet de verdieping in gegaan en merk dat er wel wat over te vinden is. Dat ook op FB vanalles zou kunnen staan, en dat FB dit überhaupt accepteerd!

Ik merk dat ik tijdens wandelingen met Boedha vaak denk aan een moment dat hij de bus zou kunnen worden ingetrokken. Ingezet zal worden voor dit soort praktijken. Dit is wat gebeurt en maakt mij verdrietig en boos (woest), en wordt alleen maar gedrevender om hier iets mee te doen. Zijn er mensen op dit forum die mij willen contacten over dit onderwerp die hierin info hebben of dergelijke? Dank je wel alvast!

Groetjes Cindy

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: Verzoek om informatie...hulp gezocht...

Berichtdoor Lizzyplace » 20 Mei 2015, 16:09

Het is mij niet duidelijk waarom je om hulp zoekt

Een vechthond heeft een historie, zo'n ras is ontstaan uit vechthonden.

Hondengevechten maar ook gevechten met oa ratten, stieren, beren en dassen kwamen voor.

Dit soort gevechten zijn al meer dan 100 jaar verboden.

Een hedendaags vechthondras is nu voornamelijk bekend als "een sportieve hond" en familiehond.

Vechthond(achtige) zijn dikwijls kwalijk in het nieuws, meestal is dit het gevolg van loslopende honden die betrokken zijn geraakt bij een bijtincident.

Het dna van de voorouders sluimert nog steeds in de huidige vechthondenrassen, vanuit het niets kan een heftig gevecht ontstaan.

Hier op het forum wordt eigenlijk altijd het advies geven om een (vecht)hond altijd aan de lijn te houden.

NB het kidnappen van honden tbv hondengevechten is een verhaal uit de categorie "indianenverhalen" als jij jouw hond aangelijnt hebt zal je hier geen last van hebben.

Nogmaals, wat wil je bereiken? Wat voor hulp wil je?
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Boedha2011
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Boedha2011 » 20 Mei 2015, 20:16

Ik wil graag iets kunnen doen voor de illigale hondengevechten die nog steeds gedaan worden. Met gestolen of inzet eigen honden. Sorry wellicht was ik onduidelijk.

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 20 Mei 2015, 21:05

[quote="Boedha2011"]Ik wil graag iets kunnen doen voor de illigale hondengevechten die nog steeds gedaan worden. Met gestolen of inzet eigen honden. Sorry wellicht was ik onduidelijk.[/quote]

Ok, nu is het mij iets duidelijker.....hoewel...

Ik vrees dat jij "indianenverhalen" en "onderbuikgevoelens" voor waarheid aanneemt zonder concrete onderbouwing.

Kan je aantonen dat er "hondengevechten" plaatsvinden.....of denk je dat ?

Boedha2011
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Boedha2011 » 20 Mei 2015, 21:50

Dit blijven verhalen. Ik ben er nooit letterlijk bij geweest. Nu ik meer ben gaan verdiepen worden verhalen steeds aannemelijker. Ook ik heb ze via via gehoord en plaatje wordt steeds duidelijker. Ook piepvandaag.nl heeft daar onlangs nog wat over gepubliceerd. Ook op FB moeten er dingen staan. Dit is zelfs gemeld aan FB, maar die trekken dit niet in. Er is toch wel wat over te vinden...dat dit in Nederland wel gebeurt. Dat dit geen 'indianenverhalen' zijn helaas... We kunnen dit toch niet laten gebeuren??

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 21 Mei 2015, 04:43

[quote="Boedha2011"]Dit blijven verhalen. Ik ben er nooit letterlijk bij geweest. Nu ik meer ben gaan verdiepen worden verhalen steeds aannemelijker. Ook ik heb ze via via gehoord en plaatje wordt steeds duidelijker. Ook piepvandaag.nl heeft daar onlangs nog wat over gepubliceerd. Ook op FB moeten er dingen staan. Dit is zelfs gemeld aan FB, maar die trekken dit niet in. Er is toch wel wat over te vinden...dat dit in Nederland wel gebeurt. Dat dit geen 'indianenverhalen' zijn helaas... We kunnen dit toch niet laten gebeuren??[/quote]
Sorry, maar dit is echt stom gelul die jij voor waarheid aanneemt.

Kortom, ik ben het dus oneens met jou: met jouw indianenverhalen kan niemand iets......het is stemmingmakerij.

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 21 Mei 2015, 08:03

[quote="Boedha2011"]Ik wil graag iets kunnen doen voor de illigale hondengevechten die nog steeds gedaan worden. Met gestolen of inzet eigen honden. Sorry wellicht was ik onduidelijk.[/quote]

I would like to end world hunger and create world peace!

:lac
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Boedha2011
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Boedha2011 » 21 Mei 2015, 09:08

Goh bijzonder hoe er hier gereageerd wordt. Ik sta versteld. Dacht hier op juiste adres te zijn om iets serieus aan te gaan pakken. Maar als dit de manier is hoe hier mee om wordt gegaan is het nu klaar.

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 21 Mei 2015, 09:25

[quote="Boedha2011"]Goh bijzonder hoe er hier gereageerd wordt. Ik sta versteld. Dacht hier op juiste adres te zijn om iets serieus aan te gaan pakken. Maar als dit de manier is hoe hier mee om wordt gegaan is het nu klaar.[/quote]
Je hebt geruchten gehoord en nu wil je er iets tegen doen.. En dan kom je hier vragen of iemand iets weet.. Denk je nou echt dat als iemand dit zou lezen die iets verkeerds doet dat tegen jou zal vertellen? Dat vind ík nogal bijzonder ..... naïef. En als mensen dan hun mening geven dan ben je er alweer klaar mee..

Die geruchten zijn er al jarenlang en nooit is iets bewezen zover ik weet. Áls die gevechten echt plaatsvinden is dat natuurlijk verschrikkelijk en hoop ik dat dat ophoudt! Ik wens je veel succes, als je er tenminste niet alweer klaar mee bent... :nut

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 21 Mei 2015, 10:05

[quote="Boedha2011"]Goh bijzonder hoe er hier gereageerd wordt. Ik sta versteld. Dacht hier op juiste adres te zijn om iets serieus aan te gaan pakken. Maar als dit de manier is hoe hier mee om wordt gegaan is het nu klaar.[/quote]

Weet je wat ik bijzonder vind? Dat je de opgeklopte media verhaal geloofd en blijkbaar werkelijk denkt, dat jij er ook maar iets aan zou kunnen als het al plaats vind.

Je leest dus iets en denkt ik ga daar wat aan doen. Vervolgens kom je hier vragen of iemand wat weet en je verwacht ook nog eens iets inhoudelijks te horen over iets wat volgens de media plaats vind, die dat schrijven op basis van gebakken lucht.....

Je ben wel een echte doorzetter hoor :klap Krijgt van 2 mensen commentaar en je kapt er weer mee, want.... LOL. Hoe denk je een vechtersbaas aan te spreken en te zorgen dat ie zou ophouden met deze mentaliteit. "

Ik zie het al helemaal voor me (hoewel eigenlijk niet want je gaat de zogenaamde vechters niet eens kunnen vinden):

[quote="Boedha2011"]"[color=#FF0000]Meneer wil u daarmee stoppen?[/color]"[/quote]
[quote="vechter"]"[color=#4000FF]Oprotten anders krijg je blauwen ogen[/color]"[/quote]
[quote="Boedha2011"]"[color=#FF0000]Sorry meneer, ik zal het niet nog eens vragen, ben er wel klaar mee[/color]"[/quote]
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Terug naar “Algemeen”