Wandelen met de hond gaat..

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
MikeInTosh
Rookie Staff
Rookie Staff

Wandelen met de hond gaat..

Berichtdoor MikeInTosh » 11 Jun 2015, 00:35

Hallo iedereen.

Kazan ( onze amerikaanse stafford ) is binnen het huis erg goed. Super. Lief, luistert,..

Maar het enige wat mij echt niet lukt is hem zonder te trekken naast mij te laten wandelen.

Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals stoppen op het moment hij trekt, de andere kant opgaan,..

Als ik stop voor een paar seconden dan begint hij te "piepen" als dat het juiste woord is. Of zelfs een korte jank. Ik ga pas verder als hij het niet meer doet. Maar de volgende wandeling is het net hetzelfde resultaat..

Ook hebben we hier in de straat 2 kleine hondjes hier om de hoek en wanneer ik daar passeer, dan focust hij zich op de deur en zijn de oren helemaal recht. Hij wil er altijd naar toe om te gaan snuffelen. Ik moet wel zeggen hij wordt snel enthousiast maar binnen kan ik dat onder controle krijgen. Buiten tijdens het wandelen lukt dat dus niet.

Weet iemand hoe je dit moet aanpakken?

Chleo
Beheerder
Beheerder

Re: Wandelen met de hond gaat..

Berichtdoor Chleo » 11 Jun 2015, 11:17

Wat hier goed heeft geholpen met naast lopen en niet trekken is een "korte riem, met slip maken"

Je doet dan gewoon halsband om, riem eraan, maar dan lus je daarna nog een keer de riem door het handvat, dan maak je van die riem een "slip", die doe je ook om, hoog in de nek vlak achter de oren.

Je lijn is dan direct de helft korter en wanneer die wilt trekken kan je tijdig een rukje geven waardoor je hem corrigeert.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

MikeInTosh
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor MikeInTosh » 11 Jun 2015, 17:41

Thanks voor je berichtje.

Hij heeft namelijk al een slipketting en hou hem kort. Ik mag nog 100 rukjes geven, hij leert het maar niet :(

Soms helpt het voor enkele seconden, daarna is die het al weer vergeten.

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 12 Jun 2015, 09:46

Weet je zeker dat je het rukje op het juiste moment geeft?

Heeft bij mij ook effe geduurd, maar ik was altijd net te laat, daarna met trainer geoefend voor tijdig ingrijpen en dat was toch echt effectief.

Ondertussen loopt de oudste en meest koppige zelfs weer netjes naast zonder te trekken met een gewone halsband.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 12 Jun 2015, 14:10

hoe oud is je hond? en heb je uitleg gekregen hoe de slip werkt? als je 100 rukjes moet geven dan doe je iets fout.

80 dingen proberen werkt trouwens averechts. 1 ding volhouden werkt
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

MikeInTosh
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor MikeInTosh » 12 Jun 2015, 14:46

[quote="Chleo"]Weet je zeker dat je het rukje op het juiste moment geeft?
[/quote]

Vanaf het moment dat ik nog maar spanning aan de leidband voel dan geef ik een goede ruk.

MikeInTosh
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor MikeInTosh » 12 Jun 2015, 14:50

[quote="Mascha"]hoe oud is je hond? en heb je uitleg gekregen hoe de slip werkt? als je 100 rukjes moet geven dan doe je iets fout.

80 dingen proberen werkt trouwens averechts. 1 ding volhouden werkt[/quote]

Hij wordt 5 jaar. Neen wij hebben geen trainer of we hebben nooit naar hondenscholingen geweest.

Ja ik weet het niet meer, hij weet dat hij niet voorop mag wandelen, maar toch kan hij het niet laten om sneller te gaan.

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Berichtdoor Mascha » 12 Jun 2015, 15:10

[quote="MikeInTosh"][quote="Mascha"]hoe oud is je hond? en heb je uitleg gekregen hoe de slip werkt? als je 100 rukjes moet geven dan doe je iets fout.

80 dingen proberen werkt trouwens averechts. 1 ding volhouden werkt[/quote]

Hij wordt 5 jaar. Neen wij hebben geen trainer of we hebben nooit naar hondenscholingen geweest.

Ja ik weet het niet meer, hij weet dat hij niet voorop mag wandelen, maar toch kan hij het niet laten om sneller te gaan.[/quote]

hoe weet hij dat?
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

MikeInTosh
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor MikeInTosh » 12 Jun 2015, 20:19

Als ik stop en ik geef een rukje dan gaat hij achteruit. Ik wandel pas terug als hij naast mij staat.

Lizzyplace
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Lizzyplace » 13 Jun 2015, 07:32

Het is geen schande hoor, er zijn meer mensen die niet weten hoe je een hond goede manieren aan kan leren.

Een pup leert sneller dan een hond van 5 jaar.

Mijn tip: meld je aan bij een hondenvereniging en doe een cursus gehoorzaamheid, je zal dan instructie krijgen hoe je met de hond moet lopen. Je zal er geen spijt van krijgen, bovendien heb je er veel profijt van bij de wandelingen met de hond.
[img]http://www.lizzyplace.nl/attachments/Image/Lizzyplace_banner.jpg[/img]

Terug naar “Algemeen”