De definitie van de "vechthond" en de misinterpretatie van de term "Nanny dog"

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: De definitie van de "vechthond" en de misinterpretatie van de term "Nanny dog"

Berichtdoor Mick » 15 Mar 2016, 11:03

[quote="Richard"]Om er dan toch nog maar even op terug te komen..

Ik sta zelf zeker niet 100% achter dit artikel,verre van dat zelfs.

De bedoeling was om dit artikel hier te plaatsen zodat jullie hier ook op konden reageren en jullie mening konden plaatsen.

Dat is nu zeker gebeurd,wat ik ook had kunnen verwachten en wat ook de bedoeling was.

Alleen was het misschien handiger geweest om wel van te voren te vermelden dat het niet mijn artikel was,ik er zelf ook niet achter sta wat er geschreven is en dat jullie ook je mening mogen geven op dit artikel,dan was het misschien allemaal wat duidelijker geweest.

Al met al,weer wat geleerd en een goede leer voor de volgende keer :top[/quote]

Het lijkt mij overduidelijk dat het niet van jouw hand kwam, David is zeker geen onbekende bij de meeste mensen hier, is zelfs hier ook actief geweest (korte tijd), althans ik denk dat hij iets van GWS of iets dergelijk hier was.

Jij vind/vond mijn reactie negatief? Ik lok uit tot reactie en vind nog steeds dat je nu wel heel tam reageert, want je ben het er niet 100% mee eens, maar zegt vervolgens niet wat er in jouw ogen niet klopt. Richard zorg voor inhoud, dan kan er een leuke discussie ontstaan, het allemaal in het midden houden, gaat niets opleveren.

Link dump of tekst dump werkt niet zonder toevoeging van commentaar of verzoek tot reacties op de inhoud. Als jij mensen niet prikkelt gebeurd er niets.

We gaan zien of je er wat van geleerd heb, ben benieuwd, ik kruip weer onder mijn steen, totdat er weer is iets komt wat de moeite waard is om te reageren.
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

Mascha
Forumbabe 2007
Forumbabe 2007

Re: De definitie van de "vechthond" en de misinterpretatie van de term "Nanny dog"

Berichtdoor Mascha » 15 Mar 2016, 11:05

[quote="Richard"][quote="Zumvlieg"]En waarom deel je dit artikel?[/quote]
Dat stond hier :D
[quote="Richard"]De bedoeling was om dit artikel hier te plaatsen zodat jullie hier ook op konden reageren en jullie mening konden plaatsen.[/quote][/quote]

TO trapt af

en dan bedoel ik niet dit:
[quote]Ik sta zelf zeker niet 100% achter dit artikel,verre van dat zelfs.[/quote]

maar inhoudelijk
[img]http://i.imgur.com/W9eWwci.jpg[/img]

Richard
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Richard » 15 Mar 2016, 12:33

[quote="Mick"][quote="Richard"]Om er dan toch nog maar even op terug te komen..

Ik sta zelf zeker niet 100% achter dit artikel,verre van dat zelfs.

De bedoeling was om dit artikel hier te plaatsen zodat jullie hier ook op konden reageren en jullie mening konden plaatsen.

Dat is nu zeker gebeurd,wat ik ook had kunnen verwachten en wat ook de bedoeling was.

Alleen was het misschien handiger geweest om wel van te voren te vermelden dat het niet mijn artikel was,ik er zelf ook niet achter sta wat er geschreven is en dat jullie ook je mening mogen geven op dit artikel,dan was het misschien allemaal wat duidelijker geweest.

Al met al,weer wat geleerd en een goede leer voor de volgende keer :top[/quote]

Het lijkt mij overduidelijk dat het niet van jouw hand kwam, David is zeker geen onbekende bij de meeste mensen hier, is zelfs hier ook actief geweest (korte tijd), althans ik denk dat hij iets van GWS of iets dergelijk hier was.

Jij vind/vond mijn reactie negatief? Ik lok uit tot reactie en vind nog steeds dat je nu wel heel tam reageert, want je ben het er niet 100% mee eens, maar zegt vervolgens niet wat er in jouw ogen niet klopt. Richard zorg voor inhoud, dan kan er een leuke discussie ontstaan, het allemaal in het midden houden, gaat niets opleveren.

Link dump of tekst dump werkt niet zonder toevoeging van commentaar of verzoek tot reacties op de inhoud. Als jij mensen niet prikkelt gebeurd er niets.

We gaan zien of je er wat van geleerd heb, ben benieuwd, ik kruip weer onder mijn steen, totdat er weer is iets komt wat de moeite waard is om te reageren.[/quote]

Nou ik ben het hier dan wel enigzins met je eens moet ik zeggen.

Wat mij betreft mag je gewoon onder je steen vandaan blijven en hier actief blijven hoor :bleble

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 18 Mar 2016, 10:23

ik ben te lui om het allemaal te tikken of te quoten, maar globaal gezien: wat mick zegt

Calibra
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Calibra » 11 Apr 2016, 08:21

"Heel simpel Calibra, wat erin zit kan tot uiting komen, wat er niet inzit ga je er ook niet uit kunnen halen."

Als je goed leest, begrijp je dat ik dat juist bedoel. Wat erin zit komt tot uiting zoals jij dat zelf wil. Voor de goede orde. Mijn staffords zijn raszuiver en hebben een focus waar je U tegen zegt. Ik bepaal echter waar die focus voor wordt gebruikt en dat heeft nooit te maken met competitie/dominantie, maar met prestatie. Dat jullie zo in de verdediging schieten, zegt denk ik meer over jullie dan over mij ;-)

"als men denkt dat het aan trek spelletjes en dergelijke ligt."

Wat ik bedoel gaat natuurlijk verder dan een simpel trekspelletje thuis.

"Dat je laatste 2 honden niet zijn wat ze zouden moeten" ???????????????????????

Staffords zijn; sociaal/gedreven/gefocused/atletisch (niet zo dik zoals sommigen hier)/gehoorzaam (aan-uit knop)/loyaal/waaks (dus niet vals). Er zijn er die niet gediend zijn van sociaal contact met geslachtsgenoten (alpha-types), maar een strenge baas kan daar mee omgaan en begrijpt dat deze betreffende hond niet los mee kan op het strand.

Spijtig is dat veel van jullie hier te ongenuanceerd bezig zijn en niet goed weten hoe jullie je in schrift moeten uiten. Waarschijnlijk inderdaad de reden waarom dit forum te weinig bezoekers trekt. Teveel blaaskaken, die zelf niet eens doorhebben wat ze zeggen. Misschien is het eens een idee om je echt bezig te houden met wat anderen mensen zeggen cq bedoelen ipv jezelf steeds op een voetstuk te plaatsen?

Verder blijf ik bij mn standpunt. Staffords zijn niet het soort ras dat je moet gaan opfokken als je er de kennis niet voor hebt. Weet wat je in huis hebt en hoe je ermee om moet gaan. Mijn reactie was vooral bedoeld voor diegenen die serieus vinden dat een stafford NOOIT sociaal kan zijn en het een kwestie van wachten is tot hij/zij een andere hond pakt ONGEACHT hoe zij er mee omgaan. En voor de types die het tof vinden dat hun stafford hen over straat trekt, uitvalt naar andere honden en die ze tot schuimbekkens en delirium draaiend toe opfokken terwijl ze aan een band hangen. Als je jezelf tot deze groep rekent, kan ik je reactie wel begrijpen en zijn we het simpelweg niet met elkaar eens ;-)

Jan-Jaap
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Jan-Jaap » 12 Apr 2016, 08:51

[quote="Calibra"]
Verder blijf ik bij mn standpunt. Staffords zijn niet het soort ras dat je moet gaan opfokken als je er de kennis niet voor hebt. Weet wat je in huis hebt en hoe je ermee om moet gaan. Mijn reactie was vooral bedoeld voor diegenen die serieus vinden dat een stafford NOOIT sociaal kan zijn en het een kwestie van wachten is tot hij/zij een andere hond pakt ONGEACHT hoe zij er mee omgaan. En voor de types die het tof vinden dat hun stafford hen over straat trekt, uitvalt naar andere honden en die ze tot schuimbekkens en delirium draaiend toe opfokken terwijl ze aan een band hangen. Als je jezelf tot deze groep rekent, kan ik je reactie wel begrijpen en zijn we het simpelweg niet met elkaar eens ;-)[/quote]

Kun je eerst eens verduidelijken wat je onder opfokken verstaat, want ik heb zomaar het idee, dat jij er een totaal ander beeld bij heb als het beeld wat ik heb.

Een stafford zou nooit hond sociaal moeten kunnen zijn als ie een correct karakter heeft zoals een stafford zou moeten zijn. Dat heeft niets maar dan ook werkelijk niets te maken met uitval gedrag en/of alles willen opvreten, tevens heeft dat al helemaal niets te maken met een hond die aan de lijn trekt, complete onzin om dat erbij te betrekken.....

Het aan een band, flostouw, tak, bijtrol enz enz hangen, zorgt er echt niet voor dat een hond anti sociaal gedrag gaat vertonen, als jij jouw hond dit soort dingen laat doen en dan doet doordraaien zegt het meer over wat voor slechte fok jij in huis heb gehaald, want dan is het karakter bijzonder onstabiel.

[quote="Calibra"]
Wat erin zit komt tot uiting zoals jij dat zelf wil[/quote]

Dit is zo'n domme opmerking, want ik wil niet dat mijn hond vecht, maar als ie word aangevallen, zal ie smuldier maken van de aanvallende hond. Is dat iets wat ik wil dat tot uiting laat komt? Nee dat is de situatie waarin je beland, zonder dat je daar invloed op kan uitoefenen.

Terug naar “Algemeen”