Wanneer kwam jullie staff/pit in jullie leven?

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
Chleo
Beheerder
Beheerder

Re: Wanneer kwam jullie staff/pit in jullie leven?

Berichtdoor Chleo » 19 Apr 2016, 19:31

[quote="Aphraell"]In 2008 ... Wederhelft wilde wel graag een Amerikaanse .... Ik dacht dat het allemaal moordenaars waren. Ik ben wel om hoor :lac

Voor mij niks anders meer... Ja , misschien een Engelse[/quote]

Moet wel zeggen sinds ik die Engelse heb, geef ik de SBT bezitters wel gelijk...

't zijn echt mega clowns :D
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

linneke
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor linneke » 19 Apr 2016, 19:48

[quote="Mick"]Linneke stelde een leuke vraag, die beter in een apart topic zou kunnen, dus bij deze:

[quote="linneke"]
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wanneer jullie eerste staff/pit in jullie leven kwam. Bij mij was dat ons Kiratje bijna zo'n 12 jaar geleden.[/quote]

1e reactie erop was:

[quote="liek"]
Bij ons Noa, bijna 6 jaar geleden.[/quote]

Kennissen van ons hebben een AST zonder papieren uit België en ondanks dat ik in eerste instantie liever een kleinere hond had gehad ala frans bull, was ik opslag verkocht. Het moest een stafford worden en tja dat zijn er ondertussen 3 geworden.[/quote]

Jij, een kleine hond? Dat had verbaasd me, had ik nooit gedacht.

Een stafford kan zichzelf nogal verkopen :knipoog
[img]http://i1366.photobucket.com/albums/r780/Linneke_Vervliet/banner-kopie_zpsdaca8263.png[/img]

ebbie
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor ebbie » 19 Apr 2016, 20:16

Chels kwam 4 jaar geleden in ons leven, even voor dat werd ik lid van dit forum om info te vergaren:-)

We hadden aanvankelijk katten, één daarvan, Harry was oud en we zeiden iedere keer "deze zomer haalt ie niet,....wel dus,....deze winter haalt ie niet,.....wel dus,....deze ect.

Ouwe pik is 18 jaar bij ons geweest en toen ik hem uit het asiel haalde werd hij al geschat op 10 jaar.

Mijn kinderen zeurde al langer dat ze graag een hond wilde, maar ja,....Harry hé, kon die ouwe kat niet opschepen met een hond in "zijn" huis.

Toen Harry is gaan hemelen begon het gezeur weer, ons "alibi" kat, was verdwenen dus overstag, moet erbij melden dat ik een paard had en dagelijks reed/zelf de algehele verzorging deed als uitmesten en voeren 2x daags, dier stond op stal en weide bij een boer in dorp, tot mijn oudste "met de pot moest mee eten en paard terug ging naar de vrouw waar ik hem ooit van kocht, zij was inmiddels uit de kleine kinderen, en ik begon het buiten zijn toch ook wel te missen, want ja, van binnen zitten word je enkel stoffig na mijn mening...dus een hond binnen ons huis zou welkom zijn.

Man lief en ik gingen afzonderlijk langzaam zoeken en toevallig kwamen we beide uit op hetzelfde ras, de Engelse staff.

Dat werd dan eenvoudiger zoeken, tot ik op gegeven moment, jawel fout! op Marktplaats strandde en een advertentie van Chels zag, een mooi bont meisje van even een jaar, gehouden op een flat terwijl baasjes werkte en ze niet gediend was de hele dag in een Bens te zitten dus de hele flat bij elkaar blafte,...dus weg moest,...wij waren overeen gekomen geen pup te willen overigens.

Op de bijgevoegde foto's werden we beide verliefd, DIE moest het worden dus een afspraak gemaakt om langs te komen, oudste zoon mee om te bezien hoe beest op hem zou reageren...en er was duidelijk een klik, Hond kroop bijna IN hem en probeerde ieder stuk huid van hem te likken.

Chels verhuisde van Dordrecht naar ons.

Ingeschreven voor cursus, dier kende wat commando's maar ik wilde aan de bak, dus GH1/2 zoon lief was toen 13 en heeft ook de GH2 gedaan later spel en behendigheid...

Heden zijn we dus nog steeds heel gelukkig met onze kleine druktemaker.
Carpe diém......

maula
Chatstaff
Chatstaff

Berichtdoor maula » 19 Apr 2016, 21:17

[quote="Aphraell"]In 2008 ... Wederhelft wilde wel graag een Amerikaanse .... Ik dacht dat het allemaal moordenaars waren. Ik ben wel om hoor :lac

Misschien een Engelse? Eigenlijk bedoel je " Ik wil die Dikke van Maula" :bleble :lac
[img]http://i3.photobucket.com/albums/y67/maula/2011/OnderschriftWINNAARnew.jpg[/img]

Zumvlieg
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Zumvlieg » 20 Apr 2016, 09:09

Ik heb Jester 10 februari 2011 opgehaald uit België.

Aphraell
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Aphraell » 20 Apr 2016, 11:18

[quote="maula"][quote="Aphraell"]In 2008 ... Wederhelft wilde wel graag een Amerikaanse .... Ik dacht dat het allemaal moordenaars waren. Ik ben wel om hoor :lac

Misschien een Engelse? Eigenlijk bedoel je " Ik wil die Dikke van Maula" :bleble :lac[/quote]

Nee, die dikke van jou is gewoon incognito..dat is stiekem een Amerikaan :bleble
[img]http://i130.photobucket.com/albums/p253/Aphraell_photos/sig3_zps28786050.jpg[/img]

Aphraell
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Aphraell » 20 Apr 2016, 11:26

[quote="Chleo"][quote="Aphraell"]In 2008 ... Wederhelft wilde wel graag een Amerikaanse .... Ik dacht dat het allemaal moordenaars waren. Ik ben wel om hoor :lac

Moet wel zeggen sinds ik die Engelse heb, geef ik de SBT bezitters wel gelijk...

't zijn echt mega clowns :D[/quote]

Denk dat dat toch ook wel afhankelijk is van het karakter van je hond... mijn Amerikaanse meisje is zo gek is als een deur .. kamikazekip. En mijn vriendin heeft een Engelse die is juist best wel timide/voorzichtig

Terwijl Rebel moeilijk tot bewegen te motiveren is..als ie al een keer gek doet lijkt ie er zelf van te schrikken :lac
[img]http://i130.photobucket.com/albums/p253/Aphraell_photos/sig3_zps28786050.jpg[/img]

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 20 Apr 2016, 11:30

[quote="Aphraell"]
Terwijl Rebel moeilijk tot bewegen te motiveren is..als ie al een keer gek doet lijkt ie er zelf van te schrikken :lac[/quote]

Hahah ja dat hebben wij ook met Chleo tegenwoordig..

Als die dan effe dolle 5 minuten heeft staan we echt van "voel je je wel goed? :hum " :lac
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Smokey
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor Smokey » 20 Apr 2016, 16:04

Eind 2009
[img]http://i1226.photobucket.com/albums/ee406/Smokey0903/2012-07-20-082-1-1.jpg[/img]

suza--nne
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor suza--nne » 20 Apr 2016, 20:00

Februari 2014. Hij was 4,5 mnd en kwam uit het asiel /gastgezin. Asiel zei dat hij een AST was wat ook in zijn paspoort staat maar denk zelf dat het toch meer een SBT is of kruising. I don't care.. Hij is onze beste vriend.
[img]http://i1206.photobucket.com/albums/bb454/xxsuzannexxx/f6f1073f-efa2-40c1-b520-ace4c045d09f.jpg[/img]

Terug naar “Algemeen”