De hond op het spek binden.

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 22 Apr 2016, 17:02

Aangezien onze Oosterburen, de Duitscherschs, Staffies niet zo leuk vinden...

Een maand terug plaatste een van mijn trainers en tevens keurmeester in de Agility/behendigheidssport een bericht op de FB-pagina van de vereniging waar ik met Keelin train. Een weekendtoernooitje in Duitsland waar hij keurmeester zou zijn. Mwoah, om in het ritme te blijven, om fanatiek te trainen, om de puntjes op de "i" te zetten, voor te bereiden op volgende week zondag, onze kwalificatiedag voor de European Open...welkom! Heb ons dus ingeschreven en ben heeeeeel erg benieuwd hoe onze Oosterburen zullen reageren een SBT te zien die in de hoogste klasse uit mag (en zal!) komen :D . De zaterdag ben ik van de partij, zondag's niet, dan een workshop van een van de NL-toppers bij onze eigen club. Weekendje Agility for the win!

Erg benieuwd, haha, word vervolgd.... Café und kuchen zullen iig. aanwezig zijn, net zoals tussen de middag een brotchen bratwurst :klapp
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Re: De hond op het spek binden.

Berichtdoor Mick » 22 Apr 2016, 17:27

Succes, laat ze maar eens zien wat een SBT kan!

Weet je wel zeker dat je het deelgebied in mag, want er staat me iets bij dat dat niet overal in Duitsland mag.
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

liek
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor liek » 22 Apr 2016, 17:50

Wat gaaf! Heel veel succes!!

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 22 Apr 2016, 18:02

[quote="Mick"]Succes, laat ze maar eens zien wat een SBT kan!

Weet je wel zeker dat je het deelgebied in mag, want er staat me iets bij dat dat niet overal in Duitsland mag.[/quote]

Jups, I know.... Papieren gaan mee, stamboom en entingsboekje, snuitje voor nood, komt wel goed.

De afgelopen jaren werden we in Denemarken met relatief open armen ontvangen, ook daar geen prettig beleid m.b.t. Staff-achtigen, helaasch. :D
"It is better to be yourself and make a fool of yourself than to try to be someone else and make a fool of yourself anyway."

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 23 Apr 2016, 21:15

Vandaag in een deelstaat geweest die absoluut ergggg lastig is m.b.t. beleid Staff- en Staff-achtigen. Sprak er een Duitse vrouw met een mix Rott x SBT (oldtimer), imo een doorgefokte Amstaff maar goed. Ze vertelde me dat men in deze deelstaat zeer actief is m.b.t. een ontmoedigingsbeleid m.b.t. het houden van "pittiger rassen". Niet alleen controles op verplicht aangelijnd (b.t.w. niets mis mee), verplichte korf en voor een enkele hond bijna €900.-!!! per jaar aan hondenbelasting...hoezo ontmoedigingsbeleid?

Overigens vandaag verder geen resultaat neergezet maar absoluut een mooie- en pittige trainingsdag gehad, ook zeer welkom.

Met een shitload aan "kaffee und kuchen" in de ochtend, de bbq die daar tussen de middag aan gaat en daarna natuurlijk weer kaffee und kuchen (wel 4! soorten gebak, haha) als toetje, mwoah, die Duitschersch weten wel wat gut und lecker ist!

liek

Berichtdoor liek » 04 Mei 2016, 10:47

Leuk om je verhalen te lezen en bijzonder wat jij allemaal hebt bereikt met jouw SBT! Hoe is het verder afgelopen?

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 05 Mei 2016, 13:14

Er in Dld. een mooie trainingsdag van weten te maken, niet verkeerd. Daarnaast blijf je met zo'n extra dag sport mooi in het opgebouwde ritme t.b.v. de weekenden/weken er na. In deze sport te lang niets doen ri.- of in het seizoen vind ik geen beste optie :p Een volgende verhaal zal ik ws. in het clubblad plaatsen daarna ook hier op het forum voor de mensen die het clubblad van de SBTCN niet ontvangen. Er zit wel iets moois aan te komen ja ;-)

liek

Berichtdoor liek » 06 Mei 2016, 09:33

Leuk, hou ons op de hoogte! :goed2

Daven

Berichtdoor Daven » 19 Apr 2018, 22:09

ben benieuwd ,coole naam voor een stafford keel :knipoog :cool

wakefullestaff
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor wakefullestaff » 20 Apr 2018, 09:24

Daven schreef:ben benieuwd ,coole naam voor een stafford keel :knipoog :cool

Bericht was van mei 2016 :knipoog Naam is Keelin, haha...

Terug naar “Algemeen”