nieuwsbericht rtl7 over staffords

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

nieuwsbericht rtl7 over staffords

Berichtdoor MichaelJune » 23 Feb 2017, 19:52

weet niet of meerdere mensen het gezien hebben op het rtl7 nieuws maar er komt waarschijk een hoog risico lijst voor honden waar de stafford zoiezo al opkomt, er werd zelfs gesproken over een algemeen verbod voor dit soort honden of strenge maatregelen mbt de honden die op deze lijst staan(o.a muilkorfplicht), natuurlijk werd er puur over de stafford gesproken als hond met buiten proportionele hoeveelheid bijtincidenten, kan er weer een RAD komen denken jullie, is dit denkbaar ? iemand die er wat van denkt of vind? eerlijk gezegd maken dit soort berichten mij lichtelijk nerveus ...

groet

Michael

D i e s e l
Rookie Staff
Rookie Staff

Re: nieuwsbericht rtl7 over staffords

Berichtdoor D i e s e l » 24 Feb 2017, 09:36

Als het mensen met gezond verstand zijn hoop ik het niet. Laat ze eens nakijken van alle zgn bijtincidenten welke er door raszuivere staffords (met stamboom) zijn veroorzaakt. De meeste bijtincidenten zijn toch echt honden met onbewijsbare oorsprong. En doorgaans uit een oeps nestje op marktplaats verkregen. (welke door de media altijd een pitbull of stafford genoemd worden.)

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 24 Feb 2017, 10:49

ik denk dat er te makkelijk stafford of pitbull geroepen word terwijl ik een dogo argentino en een am bulldog kruising en 1 hond die leek op een stafford in die reportage zag . word te gemakkelijk een sticker pitbull of stafford op geplakt en daarmee worden 6 of 7 rassen aangeduid als pitbullachtige en daar gaat het al fout

lees net op NOS dat ze een verbod te ver vinden gaan voor zulke honden maar een risico lijst en muilkorfplicht is zeker aan bod, de Raad voor DierenAangelegenheden heeft deze ideeën aan de staatssecretaris aangeboden .

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 25 Feb 2017, 00:08

[quote="D i e s e l"]Als het mensen met gezond verstand zijn hoop ik het niet. Laat ze eens nakijken van alle zgn bijtincidenten welke er door raszuivere staffords (met stamboom) zijn veroorzaakt. De meeste bijtincidenten zijn toch echt honden met onbewijsbare oorsprong. En doorgaans uit een oeps nestje op marktplaats verkregen. (welke door de media altijd een pitbull of stafford genoemd worden.)[/quote]

Boeit ze niet...

Ze hebben het zwarte schaap nu weer te pakken, das enige wat ze nodig hebben.
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

Chleo
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Chleo » 25 Feb 2017, 00:11

Ik ben er totaal niet blij mee Michael..

Ergens in het rapport wordt zelfs gesproken over anonieme meldingen bij evt gevaar.

Iemand die dus in zn broek schijt van angst van deze honden kan dus al onterecht een melding maken..

Met de huidige ontwikkelingen hoeven we absoluut niet happy te zijn..

Maar zolang die roze brillen brigade hun mixjes, ast, sbt los blijven gooien en betrokken raken houd dit niet op..
Chleo 01-10-2010

Caesar 24-01-2014

Brasco 23-07-2010 / 02-12-2013, out of our life, but not out of our heart.

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 25 Feb 2017, 09:53

ik ook niet chleo. inderdaad ook die anonieme tiplijn zint mij niet, dus als iemand omver gesprongen is van blijdschap en deze persoon pakt dat verkeerd op dan heb je dus al een probleem.

wat ik ook las is dat je in losloopgebieden een muilkorfplicht kan krijgen voor deze honden, dat vind ik wel weer ok, dan zie je waarschijnlijk niet zoveel staffords los meer,dat zou het ras indirect WEL helpen. maar zo een hoog risico lijst vind ik te kort door de bocht, daarmee worden teveel honden die het wel super doen in de maatschappij (90 procent?) slecht weggezet,, terwijl het de herder/stafford, rottweiler/staffords, en dat soort onbenullige kruisingen zijn die vaak onstabiel gedrag vertonen, en nieteens persee de stamboomloze staffords.

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 25 Feb 2017, 13:16

als jij je hond bij je houd, springen ze toch ook niemand van blijdschap omver?

ik kan er niet wakker van liggen, misschiendat er dan wat minder wildgroei aan fokkers is en dat er minder halve onbenullen mee gaan lopen.

overal in het openbaar muilkorven vind ik prima

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 25 Feb 2017, 14:51

mijn hond is zeker altijd bij mij en aan de lijn.maar ik kan niet voorkomen dat ik plots iemand om de hoek tegenkom, of kun jij door muurtjes en heggen kijken? of in de stad loop ,iemand komt de winkel uit en June begint ze dan af te lebberen . moet ik dan over eieren gaan lopen met mijn hond terwijl ze de goedheid zelve is? lijkt me de omgekeerde en kromme wereld...

overal muilkorven is totaal niet aan de orde, gaat om het muilkorven in losloopgebieden, wat ik zelf een goed idee vind.

gaat mij vooral om het feit dat er een paar bijtincidenten per jaar zijn en zo een heel hondenras (ook die incl stambomen, want daar maakt de gemiddelde nederlander echt geen onderscheid onder) slecht word weggezet, ook jou hondjes komen dan op zo'n lijst, denk niet dat je daar zo vrolijk van word. er word ook niet gesproken over onderscheid tussen honden met of zonder honden..

greetz

cleopatra
Ben Niet Weg Te Slaan staff
Ben Niet Weg Te Slaan staff

Berichtdoor cleopatra » 27 Feb 2017, 17:02

tot nu toe lijkt de ASTCH de enige ras vereniging te zijn die actief reageerd, zowel naar de Media , als naar Universiteiten en Politiek.

Misschien tijd om toch lid te worden ?

www.astch.nl

sita en lady
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor sita en lady » 28 Feb 2017, 20:49

mijn honden komen niet in de stad of in de buurt van winkels,ze ontmoeten ook geen vreemden zolang ik ze er niet zelf heen breng, en wanneer er dus iets gebeurt is dat volledig mijn eigen fout. mijn honden bevinden zich zelden op openbaar terrein en de keren dat dat wel nodig is vind ik het geen probleem om ze te korven.

Terug naar “Algemeen”