cursusplicht gevaarlijke honden

Voor algemene onderwerpen over honden. Berichten die niet over honden gaan kunnen in het Old Cross Cafe geplaatst worden.
Forumregels
MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Re: cursusplicht gevaarlijke honden

Berichtdoor MichaelJune » 23 Jun 2017, 10:06

diesel ben ik ook niet helemaal met je eens, zag toevallig op marktplaats vorige week een fci nestje, vader HD-A en moeder HD-C . lijkt me niet de meest overwogen combinatie,bij mams zag ik meerdere fouten in het uiterlijk,waarbij als je een echte fokker bent die betreffende hond zou moeten uitsluiten, vooral met dat HD-C behoor je liever niet te fokken .zo zie ik vaker FCI nestjes waar dit soort rommel nog inzit bij de ouders, maargoed

en er zijn ook ZAT echte liefhebbers die een stamboomloze herplaatster of stamboomloze pup hebben (o.a ik) en dat zegt niks over dat ik of diegene er geen geld voor wil neertellen , maar over het feit dat elk beestje een thuis verdiend.

je reactie is een beetje te kort door de bocht, ligt vaak iets genuanceerder

D i e s e l
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor D i e s e l » 23 Jun 2017, 12:10

HD is maar voor een deel erfelijk.

Uit een HD-C icm een HD-A kunnen ook weer HD-A honden komen.

Het nadeel van alleen met A en B honden fokken is dat de genenpool erg klein wordt.

Dit is hetzelfde met Ataxia. Dragers worden ook niet uitgesloten van de Fok.

Het blijft idd een lastige discussie Stamboom of niet. Het is niet wit of zwart. Maar veel mensen doen eerder een ondoordachte aankoop van 250 Euro dan van 1500 Euro.

Voordat ik een amstaff aanschafte heb ik eerst alle ins en outs ,zin en onzin zien te doorgronden. Gedrag en karakter bekeken van het ras. Lange tijd naar een goede fokker gezocht. Nagegaan wat het betekent voor het gezin (vakanties ed). Wat de beperkingen zijn mbt de hond. Cursussen gevolgd met de hond. etc.

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 23 Jun 2017, 16:59

hoi diesel, maar je bent wel met mij eens dat HD-C dragers toch uitgesloten moeten worden voor de fok?, en als de hond nou perfect rastypisch was het nog anders, maar ook dat was ze niet helaas.

2e ben ik met je eens, kijk vandaag de dag maar eens op marktplaats, staan er weer heel veel onder een jaar oud, ineens allergisch, werk,scheiding zijn de meest gebruikte LULSMOESJES. ben soms in staat om ze 1 voor 1 te appen maarja dat heb ik weleens gedaan en je krijgt dan de meest kortzichtige antwoorden, ik bereikte er niks mee, behalve dat ik zelf over de zeik was.

Als je een stamboomloze hond koopt kun je ook kieskeurig zijn. ik heb er 1 uit een nest waarvan ik de moeder EN vader heb gezien, ben 3 x wezen kijken en daar een hele middag gezeten, met alle pups kunnen spelen (1 voor 1) en tot de dag van vandaag nog contact met de fokster. De moeder is gesteriliseerd daarna. alles zag er keurig uit bij de pups, echt een 1 malig plezier nestje.

ben hard met June aan de slag gegaan en ik steek er heel veel tijd in. en krijg er ook veel voor terug tis tot nu toe een schat van een hond. tis mn 2e stafford nu, kga nooit op vakantie en de hond gaat soms zelfs mee naar mn werk en ze zit max 1 keer per week een dag alleen als mn vrouw werken is.

maar veel mensen kopen er ondoordacht 1tje. en dat kan soms funest zijn( heen en weer verhuizen, geen structuur en weinig grenzen vaak) en daar gaat het vaak mis, maar dat geldt net zo goed voor een stamboomhond, ligt echt stukje genuanceerder ipv stamboom of stamboomloos.

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 26 Jun 2017, 15:55

[quote="D i e s e l"]FCI en MAG is niet heilig, maar er wordt tenminste iets aan gedaan.

Het grote voordeel is dat niet elke 1 cellige 1500 tot 2000 Euro wil betalen voor een hond met papiertje. Hierdoor worden er minder honden verkocht aan onverantwoordelijke idioten die een staff gebruiken om stoer te doen. De honden zullen dan meer door liefhebbers worden gehouden en dat lijkt mij dan weer een goede zaak.

Ataxia is bv ook zo'n klote ziekte, waar bij de stamboomhonden verplicht op wordt gecontroleerd.[/quote]

in Belgie ligt de prijs bij de Fci fokkers voor amstaffs 650 euro lager dan en de kwaliteit is er niet minder op...

precies dat je pas goede kopers kan vinden vanaf 1500 euro lol.

HD tja die c, maar als die hond dan ook nog eens uiterlijk afwijkt maar he hij heeft stamboom dus het is het beter dan zonder...

Natas1991
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor Natas1991 » 17 Jul 2017, 22:17

Wet is zoiezo nog niet definitief moet nog door 2e kamer. En er moet ook nog kabinet gevormd worden.

Mijne heeft al puppy cursus en vervolg cursus. Dus nog een curus lijkt mij overbodig... Ik hoop gewoon dat de hele onzin niet doorgaat alles is op gevoel & angsten gebaseerd ipv op feiten. (media sensatie en bangmakerij) alle rassen op de lijst worden met verantwoordelijke baasjes worden er de dupe van :(

MichaelJune
Vasthoudende Staff
Vasthoudende Staff

Berichtdoor MichaelJune » 18 Jul 2017, 11:30

of het overbodig is zal hun een rotzorg zijn. als hun vinden dat het nodig is dan moeten we het gewoon doen. maak me verder geen zorgen want June slaagt wel . maar gaat me om het principe, gewoon discriminatie

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 26 Jul 2017, 13:55

Grappig die fokkers die de nieuwe reclame slogan gebruiken: koop enkel Fci bij ons dan moet je niet op cursus plicht...

Is toch gewoon goed voor elke baas/hond om op cursus te gaan of krijg je bij zulke Fci fokkers een pup op 8 weken afgeleverd die alles perfect kan en zich nooit 100% zal keren naar een andere hond?

Mick
Forum Verslaafde Staff
Forum Verslaafde Staff

Berichtdoor Mick » 01 Aug 2017, 08:22

[quote="bender"]Grappig die fokkers die de nieuwe reclame slogan gebruiken: koop enkel Fci bij ons dan moet je niet op cursus plicht...

Is toch gewoon goed voor elke baas/hond om op cursus te gaan of krijg je bij zulke Fci fokkers een pup op 8 weken afgeleverd die alles perfect kan en zich nooit 100% zal keren naar een andere hond?[/quote]

Linkje naar?

Vind het maar een kansloos iets, als dit je verkoop argument is.... En idd cursus is voor elke hond en baas goed, daar bouw je namelijk samen aan je band en als er iets belangrijk is, is dat het wel!
[color=#0000BF][i]Even a blind squirrel finds a nut once in a while[/i][/color]

bender
Hardnekkige Staff
Hardnekkige Staff

Berichtdoor bender » 09 Aug 2017, 15:51

Moet je fb in het oog houden Mick, stond ook oa bij: ik verkoop men pups voor maar 750 met stamboom dit om ook mensen die het niet zo breed hebbn een kans te geven op een stamboom amstaff zonder dat dit veel geld kost, tja als je 5 nesten per jaar doet, nu heb niks tegen het aantal nesten he wel om de zever die fokker er rond vertellen.

D i e s e l
Rookie Staff
Rookie Staff

Berichtdoor D i e s e l » 02 Nov 2017, 11:22

Stamboomteef mag max 3 nesten voortbrengen ....

Terug naar “Algemeen”